Valtio / Πολιτεία / res publica

Ja koska twitter on sosiaalisen median sähköpotkulauta niin ohessa ihmisten luettava versio:

2 Likes

Nyt kun tuosta Uniperista kohkataan enemmänkin, niin on varmaan hyvä muistaa, että Suomen valtion omistajaohjauspolitiikka ei myöskään pitänyt saman firman suhteen millään muotoa ongelmallisena uuden hiilivoimalan (Datteln 4) käyttöönottoa armon vuonna 2020.

(Kulttuuritaustan merkityspohdiskeluja)

:arrow_up_down:

:arrow_up_down:

=

(varovasti siellä ydinvoimaloiden varastohuoneissa)

=

(ilkeästi vihan liekit tarttuvat kun tarpeeksi lietsotaan, perheiden sisäisetkin suhteet koetuksella)
https://threadreaderapp.com/thread/1549859892378435585.html

Kaino pyyntö, jos on pakko myrkyttää twitterillä yv:tä niin ajakaa edes threadreaderin läpi ne linkit.

3 Likes

No laitetaan. Kuvat vaan jää näkymättä mutta onhan siinä se linkki josta pääsee twitterin puolelle.

=

Perheenjäseniä ja ystäviä kuunnellen bingoa täyttämään, tuleeko koko rivi

1 Like

Hyvää ihmettelyä, kouluruotsia (tai google translatea) voitelee

https://www.washingtonpost.com/opinions/2022/08/13/amnesty-ukraine-civilians-at-risk-why-i-quit/

1 Like

onks siis näin et toi alkoholinkäyttötopsuun maltillisesti upotettu video jossa sanna marin on oletettavasti päihtyneenä on nyt tällänen niinku kohujuttu? miks?

tai ymmärrän jos naapureita on harmittanu ja kyllähän mua ottaa jofaan se että noin jämän musan tahtiin hypitään mut niinku…

…onks tää se kohu?

Usko tai älä mutta vastaus on kyllä.

Tässä yksi ihan pätevä näkökulma asiaan:

lunnaas pakien ja kiitos vikkelästä vastauksesta!

joskus sitä nyt vaan lukee sanan liskoihminen sijaan diskoihminen työpaikkailmoituksia selaillessaan. no big deal.

enemmän oon huolissani tosta musavalinnasta tbh.

4 Likes

total komp. sanottakoon vielä että vituttais olla julkisuuden henkilö ku pitäis hengaa muiden julkisuuden henkilöiden kanssa.

2 Likes

oon huolestunut kotimaantiedustelun kyvykkyydest, jos bilevideot vuotanutta ei tunnisteta. ja körmyytetä.

Mä olen erittäin huolestunu suomalaisen “laatumedian” aivan totaalisesta sekopäisyydestä.

8 Likes

Oikeastaan tää on vielä ihan turhaa, koska ne jotka on närkästynyt on sellasia jotka ei olis muutenkaan äänestäny Marinia, ja kannattajat on taas entistä enemmän sen puolella koska naurettava pelleily.

Mutta tärkeintä on tietty saada klikkejä ja rahaa.

3 Likes

AHTI KARJALAINEN WOULD NEVER HAVE TOLERATED THIS

1 Like

:slight_smile: Mitäs täällä sievistellään, ette arvaakan miten railakas bailumies Kekkonenkin oli. Marinin kotihipathan on kiltin puoleista rippikoululaisten karkelointia.

Tai kuten ulkomaalaiset kateellisena: olisivatpa poliitikkojemme ongelmat noin mukavia ja viattomia…vrt. aseellista vallankaappausta, räikeää perustuslainvastaisuutta, … …


Kun todellisuus on valistunutta spekulointiakin mehevämpää


Lumivyöry käynnistettiin Twitterissä aamuyöllä samaan aikaan kahdelta ns. VKK-puoluetta tykkäilevältä tililtä Thread by @ReimaVlimki on Thread Reader App – Thread Reader App

#jauhotus – short in English Thread by @jmkorhonen on Thread Reader App – Thread Reader App

Kurjemmista ongelmista puheen ollen illan pitempi tuhkaa pään päälle ja ymmärtämisen (ei hyväksymisen!) yrittäminen How Putin's War Changed My Moscow - DER SPIEGEL

Eihän noita selvin päin kestä. Tosin pulloon tarttumisen sijaan yleensä luen kriittiset uutiset

  • Saksasta BBC:n sivuilta
  • Englannista Deutsche Wellen sivuilta
  • EU:sta jenkkimediasta (varoen syvän päädyn republikaaneja)
  • Venäjältä Ukrainalaisten vaihtoehtomedioista
  • ensi viikon uutisia Twitteristä (lähdekritiikkikynnys aika korkeaksi vaan)

Tuntuisi toimivan aika mukavasti. Luen tietysi suomalaisiakin uutisia mutta ärsyttää satunnaisesti yhä toisinaan näkyvä tahaton refleksinomainen kremliin päin nöyristely tai mistä tietää onko joskus tahallistakin. Ristiin vertailemalla sen huomaa paremmin.

3 Likes