Valokuvauskeskustelu: polkupyörien kuvaaminen

http://dl.dropbox.com/u/748019/inbred_studio_800.jpg

• Musta taustapaperi, fillari nojaamaan sitä vasten
• Salamat 45° kulmassa
• Räps
• Vinjetointi, terävöinti, pienennys

Jos olisi jaksanut niin olisi voinut brushata vinjetointia kevyemmäksi renkaiden, satulan ja tangon kohdalta mutta plääh, jatketaan ennemmin oikeita töitä.

Isompi kuva [klik]

Toi taustapaperiosasto on se vaikee juttu kotioloissa… muuten kyllä.

^Onko pakko olla paperia? Itse ostin joskus Jyskistä vitosella 2m x 5m velourikankaan taustoja varten. Mahtuu pieneen tilaan ja on helppo virittää tarpeen tullen esim. teleskooppimallisilla maalitelanvarsilla katosta roikkumaan.

hombre - 23:31, 14.9.2011 » Kysytään tässä topicissa, vaikka hieman offtopic onkin. Onko suosituksia järkkäri insertille/pouhcille laukkuun/ reppuun.

Billinghamin jotain inserttejä.
Onko vinkkejä, hyväksi todettuja malleja ?

Mä tein aikanaan ite ihan retkipatjasta vanhaan reppuun, mallia otin juurikin billinghamin laukun väliseinistä. Repun sisällä kun sillä rumuudellakaan ei ole senkään vertaa väliä.

Eli siis, leikkasin retkipatjasta suikaleen, viilsin pienet viillot “kulmakohtiin”, taittelin sopivaan muotoon ja vedin niiteillä kiinni. Ruma ku mikä, mut käytännössä ilmainen ja ajaa asiansa mainiosti.

vanttera - 11:16, 5.1.2012 »
hombre - 23:31, 14.9.2011 » Kysytään tässä topicissa, vaikka hieman offtopic onkin. Onko suosituksia järkkäri insertille/pouhcille laukkuun/ reppuun. ... Billinghamin jotain inserttejä. Onko vinkkejä, hyväksi todettuja malleja ?
Mä tein aikanaan ite ihan retkipatjasta vanhaan reppuun, mallia otin juurikin billinghamin laukun väliseinistä. Repun sisällä kun sillä rumuudellakaan ei ole senkään vertaa väliä. Eli siis, leikkasin retkipatjasta suikaleen, viilsin pienet viillot "kulmakohtiin", taittelin sopivaan muotoon ja vedin niiteillä kiinni. Ruma ku mikä, mut käytännössä ilmainen ja ajaa asiansa mainiosti.
niittejä? Aika pro olet. Minä olen vastaavan tyyppisiä askarteluja tehnyt roudarinteipillä.

^Heh, oli semmoin vähän standarikokoista suurempi nitoja käsillä. Sama kaisse on vaikka pikaliimalla laittais.

cuppis - 11:01, 5.1.2012 » Jyskistä vitosella 2m x 5m velourikankaan taustoja varten.... teleskooppimallisilla maalitelanvarsilla katosta roikkumaan.
...hmmm... Joo, joku tollanen virityshän se vois ollakin.
vanttera - 13:03, 5.1.2012 » ^Heh, oli semmoin vähän standarikokoista suurempi nitoja käsillä. Sama kaisse on vaikka pikaliimalla laittais.
Solumuovin (retkipatjan) liittämiseen paras metodi on kuumaliima! Sillä tulee oikeesti melko pro-jälkeä :)

Kukaan nähnyt laadukasta cinemagraphia fillareista?

Kattelin tätä ja mietin, että mikä on kun oppi pyörän kuvaamisesta ei ole kantautunut ulkomaille asti. Voisiko joku kääntää sen ketjukirjeen aukeaman aiheesta englanniksi niin ei tarvisi aina katsella väärin kuvattuja pyöriä?

ei vois.

^^ Ei tarvitse. Vain Suomessa rakastetaan sääntöjä. Muualla osataan olla ilmankin ja siksi siellä on niin mukavaa. Jopa Saksassa.

En tiedä, mutta itseä nyppii pyörien kuvaaminen studiossa/taustakankaalla. Oikea ympäristö on ulkona tai vaikka edes parkkihallissa. Pienemmällä vaivalla saa kuvauksellisempaa jälkeä.

Mites nuo häkkipolkimet sitten toteutetaan oikeaoppisesti? Painovoima jne…

^ se on rakettitiedettä… venäläistä sellaista.

Eli esim. jekkulanka-, jesari- ja purkkavirityksillä.

ChainThug - 23:32, 1.12.2013 » esim. jekkulanka
Hahaa, olen käynyt armeijan.

Esimerkki kuvan merkityksestä vaikkapa nyt AMAa tai myyntitopsuja varten. Ohessa ennen ja jälkeen -kuvat Muualla myynnissä langan orkkis-Cannondalesta.

http://farm8.staticflickr.com/7424/11372771093_0f25341750_z.jpghttp://farm4.staticflickr.com/3686/11848721556_0dfd7bc7b8_z.jpg

ei mun mielestä tollanen musta studio toimi oikein koskaan…

vrt vaikka

Ei missään nimessä.

Jos tuossa ois valkonen tausta ja kaikki osat näkyis hyvin, niin kuva ois vielä parempi. Ensimmäisessä kuvassa on myös osat enemmän vinksallaan.

Jos mulla on sirot spedupolkimet, onko kuvatessa soveliasta laittaa kampi samaan linjaan downtuben kanssa?