Valoa kansalle! Millä valoilla jengi ajaa

Jätkät ajaa kahen tonnin pyörillä viidensadan euron ajokamoissa ja speksaa paskoja kympin kiinalamppuja. Pidättelen huutonauruani.

Ihan offtopicina tuli muuten mieleen, että Teslan sähköautojen akut on tehty täsmälleen samoista 18650-pötkylöistä kuin monien pyöränlamppujen akut.

netspider - 14:03, 31.10.2014 » Jätkät ajaa kahen tonnin pyörillä viidensadan euron ajokamoissa ja speksaa paskoja kympin kiinalamppuja. Pidättelen huutonauruani.
Idiootti postaa idioottimaisia kommentteja, koska se on parasta mihin pystyy.
netspider - 14:03, 31.10.2014 » Ihan offtopicina tuli muuten mieleen, että Teslan sähköautojen akut on tehty täsmälleen samoista 18650-pötkylöistä kuin monien pyöränlamppujen akut.
Ihan offtopicina tuli mieleen, että sähkötupakoissa käytetään samoja 18650-pötkylöitä, kuin Tesloissa.

Onko kellään varsinaisesti mitään pahaa sanottavaa tuosta Olight S20-pötköstä? Löysin jonkun lamppurunkkareiden forumin, jossa sitä moitittiin vihertävästä valon väristä (…) mutta tällainen ei itseäni kiinnosta/haittaa.

Tällaista settiä olen katsellut:
http://www.valostore.fi/tuote/olight_s20_valaisinsetti/

Onkohan taskulamppufoorumeillakin ikuinen jännite speksaajien ja ajomiesten välillä.

Sukeltajat skenen pyörälähettejä?

netspider - 14:03, 31.10.2014 » Jätkät ajaa kahen tonnin pyörillä viidensadan euron ajokamoissa ja speksaa paskoja kympin kiinalamppuja. Pidättelen huutonauruani.
No niin no. Hommasin joskus reilun satasen ja kovasti kehutun Zebralightin taskulampun pyöräkäyttöön, toimi hyvin parisen vuotta. Sitten tiputin sen lattialle metristä ja mokoma hajosi. Lampussa oli vuoden takuu joten tilanne oli vähän voi voi. Usein noiden merkkituotteiden takuut tuntuu olevan 1-2v (esim. zebralight 1v, hope 1v, lupine 2v), mikä oli itselle suurin syy olla hankkimatta moisia. Ympärivuotisessa monipuolisessa ajossa sattuu ja tapahtuu kaikkea ja jos useampaa satasta laitetaan tiskiin, 2v on imo liian lyhyt lupaus toimivuudesta.

Kokemusta on myös kuudesta erilaisesta kiinalampusta. Kaksi lamppua on hajonnut. Yksi jäi talvella räntäsateeseen muutamaksi tunniksi, jäätyi eikä enää herännyt (imo user error). Toinen hajosi omia aikojaan reilussa kuukaudessa, ei ilmeisesti kestänyt maastopyöräilyä sateella (ei user error). Loput porskuttavat hyvin edelleen.

Nyt on käytössä Convoy S2+ panasonicin akuilla (tanko/työmatkavalo) ja pöllövalo enerpower/panasonic akkusetillä (kypärävalona maastossa). Tuossa convoyssa on yhtä hyvä keila ja akunkesto kuin siinä satasen zebralightissa, hintaa 15e. Koko roskan yhteishinta n. 130e latureineen. Jos tuon budjetin tuplaisi saisi ~yhden pöllövalo+enerpower settiä vastaavan merkkilamppusetin (hope vision r4). Aika monta valopäätä pystyy erotuksella uusia, vaikka hajoaisivatkin. Akut kun on merkkikamaa niin niiden kestävyys ei huoleta.

Noh netspideri on tommonen räkänokkainen ripuliämpäri, joka kuvittelee voivansa pojisoida oman elämänsä muihin ja sen perusteella päätellä muiden historian, nykyisyyden ja tulevaisuuden ja siten tietää mihin me ollaan oikeutettuja ja velvoitettuja rahamme käyttämään.

Jos tosissasi olet tolla linjalla, niin tuot pyöräs mun ja bastin komitean eteen ja me kerrotaan millä niistä sulla on oikeus ajaa ja mistä potkitaan vanteet paskaksi. Komitea ei välttämättä ole kovin armollinen.

Tai toisaalta… Haistapa netspideri pitkä paska. Olet mun kirjoissa ihmisryhmässä “turhat runkkarit.”

netspider - 14:03, 31.10.2014 » Jätkät ajaa kahen tonnin pyörillä viidensadan euron ajokamoissa ja speksaa paskoja kympin kiinalamppuja. Pidättelen huutonauruani.
Mihin luulit, että kaikki rahat (jokseenkin kirjaimellisesti) menivät?

Havainto valaisinten vilkkuvalomoodeista;
Sigma cuberider Saksasta - pelkkä päälle/pois, ei vilkkumoodeja.
Sigma cuberider Suomesta (clas ohlson) - on kaksikin vilkkumoodia.

Käsittääkseni Saksassa vilkkuvalojen käyttö liikenteessä (poislukien hälytysajoneuvot) on kielletty. Hyvä takavalo mielestäni (tuo saksalainen).

Mulla on takavalo, jossa on seitsemän (?!?) vilkkumoodia. W t f .

Valostore http://www.valostore.fi/tuote/olight_s20_valaisinsetti/ Pohjassa huippukätevä tehokas magneetti, joka mahdollistaa kiinittämisen mihin tahansa metallipintaan.
Heitän voltin, jos toi magneetti kiinittyy esim. alumiiniin.
nysimum - 20:29, 2.11.2014 » Mulla on takavalo, jossa on [i]seitsemän[/i] (?!?) vilkkumoodia. W t f .
Just tästä mäkin kävin vähän aikaa sitten määkimässä täällä! Mitä niillä kaikilla tekee!

Silmä on ruumiin lamppu. Jos silmäsi on terve, koko ruumiisi on valaistu.

Jos silmäsi ovat huonot, koko ruumiisi on pimeä. Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, millainen onkaan pimeys!

mannine - 22:21, 2.11.2014 » Silmä on ruumiin lamppu. Jos silmäsi on terve, koko ruumiisi on valaistu. Jos silmäsi ovat huonot, koko ruumiisi on pimeä. Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, millainen onkaan pimeys!
Onneks mulla on vielä suhteellisen hyvät silmät.
kiiski - 15:09, 31.10.2014 » Onko kellään varsinaisesti mitään pahaa sanottavaa tuosta Olight S20-pötköstä? Löysin jonkun lamppurunkkareiden forumin, jossa sitä moitittiin vihertävästä valon väristä (...) mutta tällainen ei itseäni kiinnosta/haittaa. Tällaista settiä olen katsellut: http://www.valostore.fi/tuote/olight_s20_valaisinsetti/
S20 on aika mainio valo. Tuomoe harmitteli eri valaisinmerkkien kitsaita takuuaikoja, Olightilla on viis vuotta eli aika mainio. Nimimerkillä Tutam on ollu tuommonen S20 jonkin aikaa käytössä ja näkyi jakavan linkkiä muillekin valon tarpeessa oleville, eli vissiin on kelvannu. Mulla on S15 työmatkavalona ja oon tykännyt siitäkin. Virrankulutus on malttitehoilla niin pieni, ettei AA-pattereita kulu kovinkaan tiuhaan.

Lumiukko puhuu totta ainakin mun osalta.

Mulla on pelkkää hyvää sanottavaa tuosta. On ollut itsellä käytössä viime talvesta ja olen kyllä tosi tyytyväinen. Valoista en tiedä muuta kuin, että ovat joko tehokkaita tai eivät ja patterit joko kestävät tai eivät. Ja molempien ominaisuuksien suhteen olen ollut tyytyväinen. Täydellä teholla tietty syö sähköä, mutta 3400 mAh -akkuni kestää silti joitain tunteja. Ja puoliteho (250 lm) on sekin minusta täysin riittävä kaupunkikäyttöön. Poistin joskus ammoin lekasta jonkun paketin, jossa tuli laturi ja noita tehokkaampia akkuja neljä*.

Ainoa paha sanottava tulee herkästä käynnistysnapista, jonka onnistuin kerran painamaan vahingossa päälle kun lamppu osoitti suoraan silmiini :slight_smile:


  • tosiaan: vielä siitä järkevästä laturista plussaa. Sillä laitailee vissiin erikokoisia ja -tehoisia akkuja, mistä kiitosta.

itellä S10 ja odottelen olightilta valaisinta samassa kokoluokassa micro usb -latausominaisuudella tyyliin R40

tilasin usbi-asbin enabloimana noita lapsityövoimavaloja 2 kpl. en tiedä miks. kai ne vois laittaa posottaa omiin silmiin työmatkojen ajaks jos vaikka muuttuis paremmaks ihmiseks.

LED-rlt teknologia vaikuttaa lupaavalta. Ilmeisesti tulossa myös fillarivaloihin.

http://www.sailmagazine.com/electronicsnavigations/marinebeams-new-ultra-long-range-flashlight