Valoa kansalle! Millä valoilla jengi ajaa

Tuli tällainen eteen Internetin ihmeellistä maailmaa selatessa.

http://cache.gawker.com/assets/images/gizmodo/2008/11/hydrostar-sub.jpg
Pari ominaisuutta valosta.

Edellisen frogihaukkumisen jälkeen mulla on hajonnut vaan kahdet knogit. Aktiivikäytössä noita menee varmaan muutama kuukaudessa. Not So Kestävä Kehitys.

markkuj - 46 minutes ago » Edellisen frogihaukkumisen jälkeen mulla on hajonnut vaan kahdet knogit. Aktiivikäytössä noita menee varmaan muutama kuukaudessa. Not So Kestävä Kehitys.
Millä tavalla nuo sitten hajoaa? Onko muuten patteri vaihdettavissa? Meinasin vain itselle ostaa pari tuommoista, mutta jos ei kestä niin saapi jäädä.

clas ohlsonin pienet soikeat ledikilkkeet on ihan jees, varsinkin takana pieni punanen on kiva. ei kestä rapaa ja roisketta kauaa :frowning:

ostin hädän hetkellä kuppa-veljiltä jonkun “torch” jotain nimisen etulampun joka oli ihan paska, varsinkin se kiinnitysteline. vein sen takas ja vaihtoivat toiseen, blackburnin noin parinkympin hintaseen perusvehkeeseen. se toimii tosi hyvin, vaikka melko hidas toi kiinnitys pyörästä toiseen siirtyessä onkin.

tarinan opetus: älä osta ainakaan sitä torchia

Ostin Motonetistä varsin pätevän 6-ledisen fikkarin, jossa oli jonkinnäköinen kiinnityställinki stongaan. Se oli niin pitkään ihan mainio kunnes tuli ensimmäiset pakkaset. Kolmen asteen pakkasessa kiinnikkeen kiristysvarsi sanoi itsensä kiristettäessä irti. Itse fikkari toimii mainiosti, mutta pitänee vetää se jessellä stongaan kiinni.

Halvalla ei taida saada taaskaan hyvää…

-fix- - 3 days ago » Millä tavalla nuo sitten hajoaa? Onko muuten patteri vaihdettavissa? Meinasin vain itselle ostaa pari tuommoista, mutta jos ei kestä niin saapi jäädä.
Kolmessa Knogin lampussa joku kosketushäiriö tai piirivika alle kuukauden käytöllä. Eivät mene ollenkaan päälle. Noista 1 on Frog ja muut jotain isompia.

Sitten kahdesta Frogista patteria vaihdettaessa tai muuten säätäessä katkennut ledin juotos. Se on aika hutera ja sellaisessa paikassa joka helposti vääntyy silikonikuorta poistettaessa. Pystys varmaan juottaan uudelleen muttei ole vehkeitä tai fiilistä.

Muutenkin noissa on säännöllisesti pieniä toimintahäiriöitä lähinnä kytkinten toimivuuden kanssa. Saa joskus painella huolella monta minuuttia että saa päälle tai pois. Ja aika usein ei lähde toimimaan ennen kuin purkaa silikonikuoret pois, vähän putsailee runkoa ja kasaa sitten uudelleen.

Patterit on tosiaan vaihdettavia.

Ja Knogin ajohanskojen koot on normaalia pienemmät. Ja sormellisten hansojen design päin persettä. Aika lämmin ja hyvän tuntuinen hanska, joka olisi parhaimmillaan jossain 3-10 asteen lämmöissä. Mutta varsi on kaikki varrettomiakin vertailuhanskoja olemattomampi ja koko rystysosa muutenkin niin avoin, että rannekipuja luvassa jos noilla ajelee alle 10 asteen keleissä varttia pidempiä lenkkejä.

Oikeesti kannattaa harkita Knogin juttuja monta kerta. Ihaillaan vaan niitä mainoksia ja sitä designiä. Niitä saa tsiikailla ihan ilmaseks. Mutta minkään tuotteen ostamisella heittää rahat helposti kankkulan kaivoon.

Mä ostin pari vuotta sitten tokiosta jonkun pikkuledin joka sekään ei suostunut toimimaan kovin montaa päivää. luulen että oli just knog… semmonen valkoinen kumikuorinen joka tulee lenkillä stongan ympäri. Ei se montaa jeniä maksanut mutta ois kuitenkin voinut edes pariston eliniän kestää.

“Onneks” tilasin just frogeja parin kun kympillä sai. Katotaan monta tuntia (minuuttia) ne sitten toimii…

Mites olis tällanen näkyvyyttä parantamaan,

MonkeyLectric

∧ lähtee välittömästi tilaukseen :smiley:

Fenixin L2D tangossa duunimatkoille ja talvelle maastoon kiinan P7 lampusta tehty kypärävalo ulkoisella akkuboksilla. Molemmat hoitaa asiansa meikäläisen tarpeisiin.

Suosittelevat 2-3 kpl MonkeyLectriciä että tulee näyttävämpi = about 100 euron valot renkaassa. Kumpi on epäekologisempi hankinta, 2 MonkeyLectriciä vai 10 Knogin Frogia? Ja kummat lähtee nopeemmin varkaille, jos ei jaksa irrottaa aina? Mun kokemuksien mukaan Frogit ei varkaille kelpaa (ihan ymmärrettävää jos tietää niiden laadun). Kelpaiskohan MonkeyLectric?

Sit voi kans miettiä kuinka ekologista on tilailla noita led-lamppuja merten takaa. Dynamot FTW (tai sit ihan vaan LBS:sta haetut “oikeat” lamput).

En tiedä ekologisuudesta, mutta ledit + linssit tilasin saksasta (Cree MC-E 3kpl + Carclon 6- & 25/6- ja 25-asteen), joihinka draiverit kiinanmailta DX:sta. Lumeneita laskeskelin, että teoriassa pitäisi saada reilusti päälle 2000, mutta akunkestoa silmälläpitäen ajattelin pitäytyä kahdessa MC-E, joten “vain” 1200-1400lm. Tämä projekti siis ensisyksyksi (pimeä tulee vasta elokuussa)

molokki - 17:10, 9.6.2009 » En tiedä ekologisuudesta, mutta ledit + linssit tilasin [saksasta](www.dotlight.de) (Cree MC-E 3kpl + Carclon 6- & 25/6- ja 25-asteen), joihinka draiverit kiinanmailta DX:sta. Lumeneita laskeskelin, että teoriassa pitäisi saada reilusti päälle 2000, mutta akunkestoa silmälläpitäen ajattelin pitäytyä kahdessa MC-E, joten "vain" 1200-1400lm. Tämä projekti siis ensisyksyksi (pimeä tulee vasta elokuussa)
Whoah, luulis näkyvän!

Mä olen ajellut sellaisella P7-ledisellä DX:istä tilatulla lampulla keskiteholla ja ei ole silläkään tarvinnut arvailla että mitä siellä edessä päin onkaan, mutta joskus vois upgreidata :wink:

simojoki - 17:46, 9.6.2009 » Fenixin L2D tangossa duunimatkoille ja talvelle maastoon kiinan P7 lampusta tehty kypärävalo ulkoisella akkuboksilla. Molemmat hoitaa asiansa meikäläisen tarpeisiin.
[Tässä vielä foto](http://s94.photobucket.com/albums/l94/janisimonen/filsu/kiinan_P7.jpg) tuosta mun kiinan P7:sta, eli katkastusta taskulampusta.
konkeli - 7:17, 10.6.2009 » Sit voi kans miettiä kuinka ekologista on tilailla noita led-lamppuja merten takaa. Dynamot FTW (tai sit ihan vaan LBS:sta haetut "oikeat" lamput).
Eiköhän ne dynamot ja "oikeat" lamput oo merten takaa sinne LBS:äänkin tullut. :)

MonkeyLectric tuskin varkaille kelpaa kun on nippusiteillä kiinni eikä kukaan tajua etsiä pinnoista jotain valosälää.

Eri asia on sitten se, kehtaisko MonkeyLectriceillä ajaa (muualla kuin keskareilla). Allekirjoittaneella vois ainakin tehdä aika tiukkaa.

tya - 8:56, 10.6.2009 » ...eikä kukaan tajua etsiä pinnoista jotain valosälää.
Outoa jos [tuon kokoinen mokkula](http://www.monkeylectric.com/products/m132s_gal/m132s_live5.jpg) pinnoissa ei herätä kenessäkään ihmetystä.
tya - 10:08, 10.6.2009 »
konkeli - 7:17, 10.6.2009 » Sit voi kans miettiä kuinka ekologista on tilailla noita led-lamppuja merten takaa. Dynamot FTW (tai sit ihan vaan LBS:sta haetut "oikeat" lamput).
Eiköhän ne dynamot ja "oikeat" lamput oo merten takaa sinne LBS:äänkin tullut. :) MonkeyLectric tuskin varkaille kelpaa kun on nippusiteillä kiinni eikä kukaan tajua etsiä pinnoista jotain valosälää. Eri asia on sitten se, kehtaisko MonkeyLectriceillä ajaa (muualla kuin keskareilla). Allekirjoittaneella vois ainakin tehdä aika tiukkaa.
No mä nyt vaan tiukkasin yksittäisten lamppujen ulkomailta tilaamisen mielekkyyttä, mutta kaipa se meni pahemman kerran ohi. Lähden tästä pyöräilylomalle Brasiliaan miettimään tekosiani.