Valoa kansalle! Millä valoilla jengi ajaa

Tai itse asiassa ei tarvi edes omistaa jos on sen sortin matemaagikko että osais kertoa että tuleeko tuon valo järkevässä kulmassa jos sen kiinnittää ylösalaisin takahaarukan putkeen


Nyt sitä taas saa.
Heittämällä parasta saksalaista standardia ja hintalaatu-suhdetta 15 eurolla. Lidl - kiitos olkaa hyvä.

Minkämallin usb-liitin näissä on?

E: tuollahan se luki mainoslehdessä että USB-C

Täällä parhaillaan horjuu syvä StVZO-usko vakavasti syystä että

Talvella joku pölli mun paristokäyttöisen takavalon ja nyt tarttis uuden vastaavan. Ja paristoisen nimenomaan koska nuo usb-ladattavat tuntuu olevan perin lyhytkestoisia toiminta-ajoiltaan ja mulla on muutakin ladattavaa kampetta matkoilla ihan riittävästi. Also mä en tartte taakse mitään satoja lumeneja. Oiskohan tollanen Moon Merak sitten hyvä? Magneettijutut vähän epäilyttää kyl mut eipähän ole kallis tosin.

2 posts were merged into an existing topic: Dynamot, dynamonavat, dynamovalot ja pienlaitelaturi matkalle

Ostin 50% alennuksesta pari satsia reelightin jänniä kontaktittomia, pinnoihin kiinnitettävällä magneetilla toimivia valosarjoja. Ei niillä tietä valaise mut onpahan hätävara että itse näyn jos patterit loppuu kesken työmatkan.

Raportoin kun tulee käyttöä, oon lomalla eikä tarvi polkea pimeellä.

1 Like

Mulla on ollut vanhemmat (ei-vilkkuvat) Reelightit yhdessä pyörässä lähemmäs kymmenen vuotta. Ihan ok valo tämän tyyppiseksi valoksi (kyseisellä pyörällä nyt ei ikinä tule ajettua pilkkopimeässä), lähinnä on ärsyttänyt etupyörän magneetin meneminen suht usein klenuun vanteenvääntäjä-tyyppisiä pyörätelineitä käyttäessä, ja toimimattomuus (ja takaisin paikoilleen vääntämisen jälkeen toimiminen) on valaisimen sijainnin (ja valon määrän) vuoksi yleensä vähän vaikeaa todeta. Melkein aina on kyllä edessä toinenkin valo, joten olen oppinut elämään tämän kanssa.

1 Like

Muuten ihan hyvä ja toimii, mutta kaks oon puottanu matkalle, jos ei oo aina paikalla, kerääntyy kai likaa sen verran sinne pohjalle ja sitku laittaa lampun paikoillee, tuntuu et se jämähtää, mut jossain kanttarin pudotuksessa tms sitten tipahtaakin pois ja huomaat vasta määränpäässä… Ostin koska sai about eurolla joskus sai, tuota oikeeta hintaa en maksaisi just ton irtoomisongelman takia… eli ajatuksena tämä on hyvä, mun ajotyyliin ei sovi näemmä.

Kumilerpakkeella kiinnitettävät kans ärsyttäviä, niitä ei jaksa aina tempoo.

Ainii, oli tossa vielä yks toinenkin huonopuoli, mulla ainakin meni toisiaan taskussa/läähättilaukussa ollessaan itestään päälle ja patterit sitten kuluu yllättävän nopsaan/loppuu kesken ajon.

Oisko ajatuksesta 5/5 mutta käyttö ehkä max 2,5/5

1 Like

Reelighteilla ajoin yhden talven muistaakseni ja jossain hupipyörässä on ollut. Nämä oli napaan kiinnittyvät jatkuvavaloiset mallit. Valoa tuli ihan riittävästi kaupunkiajoon semi valaistuilla reiteillä. Lamput jäi kuitenkin yhden kauden jälkeen laatikkoon, koska alkoi ärsyttää se säätäminen jokaisen renkaanvaihdon ja rengasrikon yhteydessä. Taisi olla hahlot, joissa oli säätövaraa niin valaisin ei tahtonut koskaan olla linjassa magneettien kanssa ja valon suuntauskin kusi kun mutteria kiristi. Nerokas keksintö kuitenkin ja käyttäisin huolettomassa kaupunkisinkulassa jos olisi sellainen.

Mulla toiminut toistaiseksi tyydyttävästi eikä irtoilleet, mutta tosiaan saattavat mennä itsekseen taskussa päälle.

Tokmannilta tarttui tälläinen mukaan, ei oo ainakaan hinnalla pilattu:

Nopean käyttökokemuksen pohjalta vaikuttaa jeppikseltä. Vesitiivis alumiinirunko, mukana tulee vaihdettava kumisträppi ja GoPro kiinnike, lampussa itsessä Garmin mountti, usb-c lataus ja vilkkumodeihin ei tarvi mennä kun lampun laittaa päälle. Oli myös joku vähän tehokkaampi versio kolmellakympillä.

Kylmyyttä kestävät lamput kiinnostaa. Oma Lezyne Hecto Drive sammui jo tässä 1-2-asteessa. Muitakin lamppuja ollut mitkä eivät pakkasella pelitä. Etsin siis akku/patteri käyttöistä, sopuhintaista, mikä kestää Helsingin talven. Onko luottovehkeitä kylmään säähän?

Gemini Lightsin Duo vaikka, koska akun saa tankoburriton suojaan, ja kytkinkin on kivasti tangossa eli valon voi sijoittaa aika vapaasti. Jos akku on ajoviimassa, kapasiteetti putoaa IME todella paljon jo nollakelillä.

(Työmatka 8-9 km suuntaansa)

1 Like

Moon Meteor

1 Like

Tilasin testiin Bookman Volume 1500 lampun. Erityisesti houkutteli tuo nupikka, eli myös hanskoilla kirkkauden säätö helppoa. Ladattava + vaihdettava akku myös plussaa. Tosin niitä tulee vasta loppuvuodesta kuulema varastoon.

1 Like

Moon meteorille komppaus. Oma taitaa olla 4v vanha ja akunkesto ei enää ole paras, mutta kesti ekat vuodet 5km työmatkat pahimmillaan -25 pakkasilla. Parin päivän välein latailin että varmasti kesti akku. Tällä hetkellä akku kestää 3pvää plussakeleillä.

Painonappi aina parempi käyttää rukkaset kädessä ja helpompi vesitiivistää. Tuntuu et nyt mydään erikoista roinaa porukalle, joka ostaa kaiken missä lukee “gravel”.

2 Likes

Ostin tuosta sen 700 lumenin version. Ei ehkä ihan vastaa luvattua tehoa mutta hintansa haukkuu. Sammuu itsestään, jos unohtuu päälle. Jos ei jää omaan käyttöön niin ekaluokkalaiselle oikein hyvä tuon ominaisuuden ansiosta.

Tän saa parhaillaan puuilosta hintaan 19,90, mikä on erittäin hyvä hinta kyseisestä valosta.
Itellä on sumuvalo Meteor Storm Dual, mikä kans on toiminut ihan oikeilla pakkasilla. Haluaisin siihen tuon meteor moonin kumilenkkikiinnikkeen, mutta en oo saanu aikaseks ostaa, vaikka ne on yhteensopivat.