Valmiskiekko suosituksia katukäyttöön?

Kriteerit:
28"
Flipflop-takanapa
Mustat kehät ja navat
Etukiekossa jarrupinta
max. 400€
Helsingin seudulta saatavilla

Onko Mavicin Ellipset kuinka luotettavat katukäyttöön? Painoa kuskilla n. 80kg

Ellipset taitaa olla siitä pomminkestävimmästä päästä, mutta käsittääkseni siinä ei ole jarrupintaa. Eikös siinä se ketjulinjakin ollut vähän jännittävämmästä päästä?

Mites ois Navigator Pistat?

No se siitä sitten. Kumiluodin ikkunassa oli Mavicin Open Prot, kokemuksia niistä? Millon se koko pulju muuten aukee taas?

oon muistaakseni nähnyt kuvia jarrujen kanssa käytetyistä ellipseistä, siin on varmaan vaan joku maali/anodisointi jarrupinnan päällä koska sellanen täydellinen V-kehähän se ei ole?

Open Prot ei ole valmiskiekot vaan kehät mutta niistä voi kyllä kasata erinomaiset kiekot mikäli pinnat, navat ja kasaustyö ovat myös hyviä. Kumiluodin aukioloa kannattanee kysellä Kumiluodista. Intterveb on myös kiekkoja pullollaan. Joku Formula/Miche + Open Pro + DT Competition nyt on aika varma valinta.

Mä oon käyttäny etujarrua Ellipsen kanssa. Kyllähän se anodisointi siitä pikkuhiljaa alkaa irtoamaan. Jos esteettiset seikat ei häiritse niin ei tuossa yhdistelmässä mitään ongelmaa ole.

Vähän kalliimpi, mutta lienee ainakin kestävä:Profile/DT Comp/OpenProCeramic, Hinta: 449 €

^ Toi keraaminen open pro -kehä maksaa 2 kertaa pinnoittamattoman open pron hinnan ja se pinnoite lähinnä parantaa jarrutustehoa (ja vaatii erikoispalat), joten ei ehkä kannata käyttää rahojaan siihen jos on fiksetti kyseessä. Tai jos tykkää jarrutella etu- ja takavannejarruilla niin mikäs siinä.

Ei tosiaan viittis ihan turhasta maksaa.

Jos haluaa neljä hunttia panna mustiin valmiskiekkoihin eikä halua tilata netistä niin sitten pitää marssia suosiolla Velosporttiin hakemaan ne Ellipset.

Halon Aeroraget. Taakse saa halutessaan myös Aerotrackin joka on ilman jarrupintaa.

Eikös Kyttyrä just tässä linkannut niitä brittien nauruhalpoja Formula+CXP22 -kiekkosettejä muualla myynnissä threadiin? Katukäyttöön varmasti pätevä setti, jos nyt ei mitään huippunopeita klv-siirtymiä oo tiedossa.

Jep. Viikko sitten lähti tilaus, mokomien pitäis kohta olla perillä. Melkein tekis mieli laittaa toisetkin samanlaiset tulemaan.

Mutta mutta, onhan nuo CXP22:setkin semi-aerot, ja Formulan navat on kyllä hintaluokassaan ihan loistavat. Amerikkalaisethan aina vaahtoaa että niistä tulee supernavat jos niihin laittaa Philin laakerit, mutta niillä taitaa olla joku ihme fiksaatio Phileihin, Kingeihin yms. Laskeskelin pikasesti et painoa kiekoilla on noin 2,2 kiloa vannenauhojen kanssa, mikä on toisaalta aika paljon, mutta hinnan huomioon ottaen aika vähän.

^Tilataanko lisää? :smiley: Ei ole vielä saapunut. 400 eurolla näitä saa viisi settiä, luulisi olevan aina ehjät kiekot alla.

Edit: Juuri Siwasta noudettu. Ovat Fix-Free. Hyvin se Antero laskee, takakiekko 1132g ja toinen 1131g, etukiekko 1074g ja toinen 1075g.

^Älä yllytä. Spessun vakiokiekothan on aika paskat, mä odotan että milloin navat hyytyy lopullisesti…

Jos oikein haluais ciccailla, niin nehän vois “upgreidata” Revoilla, jolloin kiekot painais 2 kiloa ja KLV-siirtymien nopeutta ei tarttis enää spekuloida. Hinta jäis silti 110 egeen…vanhoista pinnoista vois sit tehä vaikka himmelin.

topikkia “kiekot” ei nähtävästi ole niin käytetään tätä.
Kysymys johon en löydä oikeen selkeeää vastausta;
Onko mavic ellipset fixed/free vai fixed/fixed takanavalla?

fixed/fixed

Taikis - 22:20, 7.3.2011 » Mä oon käyttäny etujarrua Ellipsen kanssa. Kyllähän se anodisointi siitä pikkuhiljaa alkaa irtoamaan. Jos esteettiset seikat ei häiritse niin ei tuossa yhdistelmässä mitään ongelmaa ole.
Siis what? Ovatko Ellipset sitten samalla vanteella kuin Cosmicit? Ei, en tiedä, mulla on vain Cosmicit ja Ellipset olleet harkinnassa, mutta eipä niitä tartte edes harkita jos samaa pelkällä napaerolla ovat. Onhan ne Ellipset nyt kuitenkin ihan oikeesti radalle tarkoitettuja, joten voisi [u]luulla[/u] ettei niihin ole jätetty turhaa kulutusvaraa vanteenreunaan. Luulo ja se kuuluisa tiedon väärti tosin..

Olikos tää ellipsien ketjulinja jo puitu läpi. Paljos se nyt sit on, 43-45 rattaasta riippuen? Philin säädettävällä keskiöllähän ton saa kohilleen, mut mites vaikka omniumien kanssa? Spaceria kupin ja rungon väliin?