Vähän huumoria peliin

Nokian “All Weather Slick” on tuo.
Olen ajanut loppuun useamman parin noita aikoinaan. Kestävä, painava ja kohtalaisesti rullaava rengas!

1 Like

2 Likes

e: viimeistelin reunoja

1 Like

Keksin vitsin:

Mitä jää käteen kun myy CX-pyöränsä?

-Cyclomania

6 Likes

-mitä kissa sanoi kun teki ryöstön?

-Kalat tänne tai mau’un!

3 Likes

Sähköautoja jo 6 %! Tää menee ehkä kategoriaan tahaton huumori, mutta menköön:

2 Likes

Vain espoossa -tason juttuja. 100% sähköautokannastakin on vielä melko törkeen pitkä matka hiilineutraaliin kaupunkiin.

6 Likes

Suomalaisilla on harhaluuloja CO2-päästöjen lähteistä

Autoilusta suurimmat päästöt?

Useampi kuin joka neljäs suomalainen uskoo, että autoilu on suomalaisten kotitalouksien suurin hiilidioksidipäästöjen aiheuttaja. Useissa tutkimuksissa on kuitenkin osoitettu, että suomalaisten kotitalouksien suurimmat päästöt aiheutuvat asumisesta. Yksityisajoneuvojen aiheuttamat päästöt ovat reilusti alle puolet asumisen päästöistä.

Lähde: Suomalaisilla on harhaluuloja CO2-päästöjen lähteistä – Kestävä Energiatalous – Uusiutuvien tulevaisuus

En tiedä onko, tämä enää hauskaa. Pelottavaa ennenminkin.

1 Like

Tai en tiiä. Autoilu on kuitenkin se suurin jokapäiväinen päästöjen lähde, johon voi helposti vaikuttaa. Et silleen ihan loogista että se on ekana mielessä. Mulla ei esimerkiksi oo muuta mahista kuin palelluttaa munani, jos haluan just nyt pienentää lämmityspäästöjä. Mut jos olisin rakentamassa taloa, niin joo tulis tehtyä valintoja joita ei myöhemmin juuri muuteta. Jatkot ilppitopissa.

1 Like

Tämä linkattu juttu kyllä tuntui aika hämmentävältä ja ei oikein avannut asiaa ainakaan mulle kovin ymmärrettävästi. Kävin sitten toisesta paikasta kattomassa miten asia on.

Kokonaisuuksista sitten liikenne (ml. Autoilu, julkiset ja lentämisen) kuitenkin on suomalaisten suurin päästölähde(2020) noin 30% ja heti sen perään asuminen 28%. Ja näin se on ryhmitelty ympäristöministeriön ympäristövuosikertomuksessa.

Siitä voi sitten tosiaan miettiä että kummasta on helpompi leikata henk-koht, ja että miten se asia sitten menee jos tarkastellaan autoilevia ja autottomia. Lisäksi ihmisten asumisen tuottamat päästöt poikkeaa toisistaan ihan älyttömän paljon.

Olennaista on varmaan yksityisautoilun osuus koko liikenteestä. Espoon esimerkki on kuvitettu siten, että menestyjät pelastavat maailman ajamalla sähköautolla. Polttoaine muuttaa muotoa, mutta tuotantoketjut tuottavat päästöjä. Samalla tavalla renkaan kulutuspinnan kuluminen tuottaa pienhiukkasia. Tieinfran rakentaminen ja ylläpito ei häviä mihinkään jne. Olisipa uutinen, että yksityisautoilu on vähentynyt 6 %. Mutta talouskasvu. Anteeksi tämä off-topicointi.

6 Likes

6 Likes

15 Likes

Tässähän ollaan ihan raamatullisissa tunnelmissa!

5 Likes

En kyl tiä miks meidän pitää lähteä mukaan tohon öyhötykseen. Kun kyse on siitä pitkään tunnetusta asiasta, että ajoradalle kyllä tehdään tasoitukset, mutta vieressä menevä pyörätie noudattelee ylä- ja alamäkiä koska “pyöräväyliin ei tarvitse panostaa.”

6 Likes

Jep, oon kyllä miettinyt samaa kun poljen yhtä mittaa Tampereentietä välillä Kaivoksela-Hakamäentie. Aika monta mäkeä siinä ehtii nousta pyörällä, kun autoilijat vetää aika tasaisen oloista suoraa.

2 Likes

Totta, oikeassa olette!

Mikä on hauskin voimansiirto?

-Hihnaveto.

1 Like

Flirttaileeko tämä lastenistuin minulle

6 Likes

Mul on itse asiassa tosi hyvä one-lineri. Haluutko snorttaa?