Vaatteet

Vahailinkin just carradice puuvillaviitan uudelleen itetekemällä rapsi&mehiläisvahalla kun carradicen oma vaha pikkupurkissa on senverta kallista, testata en oo vielä kerennyt. Jos toimii niin ei-dinosaurusfossiiliperäistä Viittavahaa™ voi kohta saada ostaa :smiley: Ulkomailta tilaamalla sais kyllä puuvillavahaa kilon törpöissä tosi halvalla mut kokeillaanpa tätä DIY vaihtoehtoa eka…

Vahapuuvillan ylläpito kyllä kans oma juttunsa ja puuhaa on jonkun verran, mut oli kyllä kunnon hyvää fiilistä vahata ja saada se ihana tummanpuhuva öljytty lookki takasin =)

5 Likes

voi vitu mun nahkahanskat taitaa olla homeessa. en ees muista millon viimeks käytin nahkarotsia mutta sen taskussa ne oli myttynä, tuntu edelleen vähän kosteilta ja haisee tympeelle. kannattaako asialle nyt mitä tehä?

Polttaa.

3 Likes

jees, kääräsenpä tästä röökin.

2 Likes

Joo aikalailla samat jos on vaan sama leikkaus kyseessä

1 Like

Nämä lähti palautukseen. sisäsauma 31" joka koossa, mitä en tajunnut ottaa huomioon. 33" olis optimi niin nämä jää auttamatta lyhyiksi. lantion leikkaus oli myös mallia lyhyt edestä, normaali takaa. hiukan naftia mitoitusta siis kaiken kaikkiaan.

Tilasin lyhythihaisen classic jerseyn (M) ja classic thermal irtohihat (M).

On tää aiempaan keväällä pois myymääni Raphan paitaan verrattuna huomattavasti väljempi. Olettaisin senkin olleen ns. classic fittiä, mut siinä oli lyhyt vetoketju ja pitkät hihat. Vanha Rapha oli kainaloista hieman tiukka, mut muuten sopiva. Uuden kangas on ohuemman tuntuista kuin ennen, mikä voi olla ihan hyväkin juttu.

Referenssi-Tormi: vetoketju 605, kainaloiden alta 500, vyötärö 410
Uus Rapha: vetoketju 557, kainaloiden alta 510, vyötärö 440

Aluspaidan kanssa toi on ihan ok, mut kyllä mä melkeen toisen tommosen Tormin haluaisin, jos vaan sais vähemmän rumissa väreissä.

Irtohihat vaikuttaa hyviltä.

Kerro heti mihin voin viedä rahani.

1 Like

No nyt.

1 Like

Eiköhän juoda ensin kuitenkin kahvit.

5 Likes

Nyt olis hakusessa joku hengittävä, mutta tuulenpitävä kuori duunimatkoille ja työkäyttöön.

Mulla on Ventilestä tehty Tilakin Loke, mutta en viittis työkäytössä sitä haaskata, kun tulee kumminkin likaa, roskaa ja hankausta, eikä Ventileä vissiin kannattais kauheesti peseskellä.

Sit mulla on tommonen Russellin perus softshell, jossa on oikein mainio leikkaus, kun on sen verran väljä, että alle mahtuu kerrosta ja takana on pidennetty helma. Siinä on oikeastaan ainoa ongelma se itse kangas, joka on softshelliks ikävän hengittämätön. En tiiä johtuuko kudosrakenteesta vai ihan vaan painosta, joka on 340g/m², eli softshelliksi aika tukevaa.

https://www.tekstiilitukku.fi/images/wwwkuvat/Tuotteet/140mtt-2020.jpg

Ekana osu luonnollisesti silmään toi Särmän softshell. Jos siitä purkais noi hölmöt ansiomerkki-lätkät olkapäiltä, ni se olis varmaan ihan neutraalin näköinen. Onks tosta jollain kokemuksia pyöräilykäytössä?

Muitakin ehdotuksia otetaan vastaan oikein mielellään!

Arc’teryxin, Rabin ja Haglöfsin kevyemmän pään sofshellejä tässä ketjussa on varmaan kehuttu moneen kertaan.

Patagonian Dirt Roamer on itseäni kiinnostanut tässä kategoriassa.

Koskee myös tota ansiomerkkitakkia valitettavasti. Arkikäyttöön hyvä, aktiiviseen pyöräilyyn on parempiakin takkeja.

Bundeswehrin parka on tuulenpitävää ja hengittävää kangasta, etumuksen saa kiinni pelkillä neppareilla ja kainalot auki jos haluaa tuulettaa. Lyhensin omastani helmaa edestä 8 cm, takaa vähemmän jotta jäi sieltä pidemmäksi.

Tuollainen päällä ei enää nykyään leimaudu militantiksi, muotiblogitytöt otti ton kuosin haltuun jo 10 vuotta sitten.

Toimii hyvin, kestää pesuja, ei ole tehty hikipajassa eikä ole kallis.

On muuten todella hyvän mallinen takki muutenkin ihan kaikkeen. Mulla on noita kaksi aktiivikäytössä. Toinen vahattuna ja toinen paljaana.

Olispa mustan

1 Like

Ottaa väriä yllättävän hyvin. Ihan vähän erottaa kuviota mustan seasta Dylonin jäljiltä.

1 Like

Höh. Vähän tuli nyt noita softshelleiksi nimettyjä takkeja tossa selailtua ja jotkut valmistajat mainitsevat erikseen kankaaeen laminoidusta kalvosta tai sellaisen puuttumisesta, useammat eivät.

Kuitenkin vetäisin, ja vedinkin, tästä sellaisen johtopäätöksen, että pelkästä softshell-nimityksestä tai kankaan painosta ei pysty päättelemään paljoakaan ko. vaatekappaleen hengittävyydestä.

Jotkut valmistajat taas näyttävät listaavan jotain millimetriarvoja kankaan hengittävyydelle tai vedenpitävyydelle, mutta nämä ei auta ainakaan itseäni kovin pitkälle, kun ei ole olemassaolevista takeista vertailukohtaa.

Bundeswehrin parka ei varmaan menis työnantajalta läpi duunivaatteena. Särmän windproof smock oli ihan ok, kunnes repesi kun helma tarttui satulaan tms. Tai olihan se nyt pyöräilykäyttöön vähän kömpelö, eikä taskutkaan oikein kestäneet katkoteräveistä, mut toi anorakki samasta kankaasta olis ainakin lyhyempi :thinking:

Joku 300€:n Arcteryx nyt ei ihan mee budjettiin tässä kohtaa. Rab näyttäis sit jo siedettävämmän hintaiselta. Vaudellakin oli joku kommuutteri-softshell, mutta siinä tais olla kiinteä huppu.

Lidlossa ois 12€ sadeviittaa taas. En osaa verrata mihinkään muuhun viittaan, mut ihan asiallisen laatuinen toi mun joskus ostama on. Kaks kertaa sen kanssa oon pyöräillyt ja 7m/s tuulessa ajaminen oli ihan perseestä, tyynemmässä kelissä ihan ok kokemus.

Oon hekumoinut ajatuksella, että pääsis ton ja Helinoxin kanssa kaatosateeseen.

Ai niinku johonkin kallion päälle mököttämään? :joy:

1 Like

Niin. Jotenkin erittäin tyydyttävä ajatus, että ois siinä mukavasti tuolissa lämpimänä ja kuivana vedenpaisumuksen keskellä.

2 Likes