Vaatteet

mites nää vertautuu edesmenneisiin loopbackkeihin, joita sai myös slimmeinä, vastaakohan koko, onko matsku ohuempaa/paksumpaa. loopbackit ollu kyllä kovalla käytöllä läpivuoden allday

Kerran loopbackkeja sovittelin liikkeessä, ja ovat “chinosmaisemmat”, eli vähän enemmän tilavuutta kauttaaltaan, ja paksumpaa matskua. Olisin saattanut ostaa, jos olis sillä kertaa ollut kapeampaa kokoa hyllyssä, mutta vastaava koko randoihin nähden jäi mulle löysäksi. Randojen nykytila saattaa olla lahkeen osalta vähän löysempi, mutta nuo aiemmat oli melko tyköistuvat.

1 Like

Juttelin henkseli- ja liiviasioista yhden kaverin kanssa joka ihan asioikseen suunnittelee teknisiä kamppeita.

En kyllä ymmärtänyt siitä teknisestä puolesta mitään mutta joku homma että se hi vis keltainen on värinä hankala, että jos haluaa jotain oikeasti hyvää teknistä materiaalia sillä värillä niin tulee tosi kallista eikä silti välttämättä saa tarpeeksi kirkasta. Toinen juttu on noi heijastimet, että jos haluaa että se täyttää standardit niin sen on melkein pakko olla semmoista kiinteää eli ei joustavaa tai hengittävää materiaalia, ja jos se joustaa niin se menee huonoksi ihan älytöntä vauhtia.

Mutta jos joku tekee artesaanihenkselit niin yv av jono ostan heti. Informaatiosisältö tässä viestissä on vähintään kyseenalainen mutta tärkeintä on osallistuminen.

3 Likes

Jossain oli että vihree ois kaikista hivisein.

tiedän, että joillain breveteillä on teknisiä vaatimuksia heijastinliivien suhteen, mutta muuten jokainen voi varmaan itse päättää kuinka paljon pyöräillessään heijastinta tai keltaista kangasta tarvitsee. rakennustyömaalla on sitten eri vaatimukset.

tuota kaikki vaatimukset täyttävää heijastinmatskuu saa kuumasiirrettävänä vinyylinä lamteknolta. sitä voi käydä kirjastossa (kunhan ne avautuu) leikkaamassa ja prässäämässä ihan mihin tahansa vaatteeseen.

1 Like

Hitto että lähtee kyllä randohenkselit tribaalikuvioilla tulille sitten

3 Likes

eiks tämmönen kainalossa pidettävä vyölaukku mistä roikkus naruissa vintage heijastimia resonois internetkansaa randoheijastinliivinä? siihen vois samalla pakata suun lähelle parit itsetehdyt myslipatukat.

kyllä!

Sain viimein aikaiseksi lyhentää Tokmannin valjaita. Poistin säätösoljet samalla. Painosta lähti yli kolmannes, mut mikä tärkeintä, tuntuis olevan nyt mukavampi päällä ja pakkautuu noin puolet pienempään tilaan kuin aiemmin.

Yli jäi neljä pätkää, joissa kaikissa riittäisi pituus esim. nilkkaremmien tekoon.

2 Likes

nää halvat naisten sukat tokmanniltahan istuu yhtä hyvin kuin miesten. kiinnostaa vaan onko sille joku oikea kunnon syy tehä sukkia erikseen naisille ja miehille? oliko naisilla kapeampi lesti? sukkien perusteella lähinnä leveämpi.

kinostaa sukantekijöiden ja XY-vartaloisten sekä ihan vaan valistuneiden tyyppien näkemys.

Keskimääräisessä naisvartalossa pohje alkaa vähän alempaa kuin miestyypillisessä, tän vuoksi ainakin Lowan naisille suunnatuissa varsikengissä on varren suu vähän eri tavalla muotoiltu. Jotain muitakin pieniä nyanssieroja rakenteessa on, enkä usko että niitä on kuvitelmien varassa tehty vaan ne perustuvat ihan anatomisiin havaintoihin.

Onneksi niissä ei ole tekstin tai värien muodossa mitään kovin silmiinpistävää, aivan hyvin menee vähän pienempijalkaisille miehillekin kaupaksi. Jalkaan ne kengät on kuitenkin tarkoitus sovittaa, eikä jalkoväliin.

Minkälaisilla vermeillä tykkäätte polkea sateessa? Työmatkahommat feat. lämmin suihku perillä ois mulla nyt kontekstina, mutta kivointahan olis jos ei olis sillä lyhyelläkään matkalla aivan likomärkä. Tänään oli sadeviitta ja seikkailuhattu; raajat ui vedessä mutta keskivartalo oli mukavan kuiva.

sadevaatteilla :wink:

mielelläni kuulisin kokemuksia noista chromen storm rain pants -housuista, jos jollain on ne?

2 Likes

joo siis näähän jää mulla toden totta aavistuksen löysiksi varresta. Eli kun osoitetaan, niin eron huomaa. Ei oo jääny häiritsee. Mahtuupahan sujuvammin vetopuolen lahjetta, eli nää on oikeestaan paremmat. Värit sikamakeet.

Laita se viitta edestä tangon yli ja pyörään kunnolliset kuraläpät lokarien päähän, niin säilyy jalatkin kuivana? Vaatii toki riittävän pitkän viitan, kuten se Lekan viitta.

2 Likes

Ajoin juurikin tuolla tyylillä just Konalasta Viikkiin. Kesätennarit vähän kastui mutta lahkeet ei.

Näillä keleillä vois etevin ratkaisu olla shortsit ja sandaalit sadeviitan kanssa: pysyy kuivana sääristä ylöspäin ja hengittävyys on sen verran kunnossa ettei määränpäässä tarvitse suihkua tai kastumisen puolesta vaihtovaatteitakaan.

3 Likes

Ajoin just sortseilla ja t-paidalla + hai-saappailla ja sadeviitta huppujen yli tuotuna kunnon lokareilla, aivan ok! huppu vähän ahdisti, mut mulla on vaan se lidlin lepattaja.

2 Likes

Joo, hengittävyys ehdottomasti viitan iso plussa.

Vielä ku siinä viitan hupussa olis pieni lippa ja ”syvyyden” säätö, ni olis unelmakampe.

1 Like

Tuulisemmalla säällä viitan kanssa pyöräily on hankalaa, että ei oo ratkaisu jokaiseen sadepäivään.

1 Like

ostin alennuksesta kuoritakin jossa saa kainalot auki ja on se kai muutenkin ihan hengittävää. se on marmotin precip eco. ostin sen alunalkujaan kävelyhommiin mutta se on ollut mun vaatimustasolle erittäin riittävä pyöräillessä. kyllähän siä sisällä soijaa, mutta se soija on lämpimämpää ku sade! tohon takkiin ja ilmeisesti kaikkiin kuoritakkeihin on joku säänlaatu sweetspot jossa ne itseasiassa oikeesti hengittää. keväällä oli sellanen yks päivä ja ihmetyin ihan että hetkonen, missäs mun soija on?

sit mulla on sadehousut sellasta pyöräilymallia ja ne taas kätevästi soveltuu myös kävelyhommiin. joku xxl alerekki bongaus, mitähän ne myy craft ehkä, en tiedä?

sit goretex sukat on ollu mun lemppari, seal skinz teki ne ja niissä on merinoo se sisäpuoli.

kaikenkaikkiaan oon kyllä erittäin tyytyväinen kun vähän yli satkulla oon saanu sadevaatteet joilla pärjää vaeltelemisissa ja työmatkoja pyöräillessä. alebongailu ja ilosten sattumien suma.

1 Like