Vaatteet

Tää on muuten totta. Tosi kestävät kaikinpuolin!

1 Like

Farkut on kyllä kaikin puolin ihan helkkarin epämiellyttävät ajohousut. Kerran se ylpeys vaan tarvii niellä.

Edit: kannattaa huomioida, että träkständäily näyttää ei-skeneläisille ihan yhtä pelleltä oli denimii tai spändexii jalassa

En oo huomioinut, ei kiinnosta.

Farkut ajaessa ei oo parhaat mutta ne on bliss. Ite oon vaa painellu menemään.

Yst terv Cambium C17 ja kolmet farkut joista persus kuluneet puhki

Tästä oon kyllä eri mieltä, mutta tietysti farkkuja on moneen lähtöön ja niin kuskejakin. Tietysti bibsit jne. on perusteltuja ja parhaita omaan tarpeeseensa, mutta ns. arkiajossa sisältäen työmatkaa ja milloin mitäkin siirtymistä farkut mielestäni mukavammat kuin esim. verkkarit, tai jotkut ns. urheiluhousut, osittain ainakin paksuutensa puolesta, osittain luontevan tuntuisen perse-satula-rajapinnan vuoksi. Farkkushortsit tietysti best.


On näihin housuihin varmaan kohta kilometri tykitelty siksakkia. Charge spoon satulan ompeleet kuluttaa pöksyjä. Sama satula kaikissa pyörissä.

4 Likes

Siirtelin tätä vaatekeskustelua tuotesuositteluineen nyt tänne ja jätän vain satulatopakin urlin tähän jos ruvetaan ratkomaan ongelmaa siitä päästä: Satulat in general

Aurinkoa perjantaihinne :sun_with_face:

2 Likes

Kostean kelin ajohousuja etsimässä ja pitäisi olla jollain tapaa joustavat. Mulla on vanhat Catmandoon verkovuorelliset ulkoilupökät, jotka pitää hyvin vettäkin. Ne vaan alkaa olemaan aika loppuun kulutetut/pannutetut eli enempää ei oikein goretex-paikkojakaan niihin saa menemään jatkoa ajatellen.

Ongelma on vastaavien löytäminen. Tähän asti hommaamani goretexit (mitä noi Catmandoot ei ole vedenpitävyydestään huolimatta) ei jousta oikein yhtään ja joustavammista versioista tuntuu puuttuvan järjestäen vyölenkit (koska U-lukko). Vinkkejä ratkaisuun? Vastaavia ei ole enää Catmandoon listoilla.

edit: Tässä voi olla vahvasti läsnä myös se, etten osaa.

Farkut helposti monipuolisimmat ajohousut ja kuluminen ainoo harmitus.

Chinosit helposti farkkuja paremmat.

1 Like

Joo farkuissa on hiton hyvä vetää, heti bibsien jälkeen parhaat. Osaispa rokata esim. viisnollaykkösiä tai vastaavia, ne kestäs hyvin mut ei pysty vetää muissa ku pilleissä.

QFT

Sama ja ei mitään kulumajälkiä perseän alueella.

Swrvet kyllä kestää ja kestää. Mut on kyl kesäkelillä aika hiostavat. Ja hiertää pitkällä lenkillä alavatsan puhki. Mut sitä varten tietty on muut rytkyt, on vaan tullu tuokin testattua, kun on muuten niin hyvät.

meikäläine teki shortsit edellisistä skeitatuista kasiseiskanelosista.

pituus on seistessäkin reiden puolella polvee ja kaveri joka ne ompeli laitto punteista vahvikkeen pyllyn puolelle ja tulee se vähän haaroihinki. ne on mun lemppari pyörälläajo shortsit eikä maksanu ku kakkosen budia. aaaah fuck babylon.

sitte täällä suositteli joku käyttäjä noita aseintoilulekan taktisia farkkuja ja ne on ollu kyllä kivat kans! mukavaa kun on vähän stretsiäkin siinä kankaassa, mutta kangas ei oo kovin ohkasta silti. ne on ollu mulla kaiken ajon mitä shortsit ei oo ollu ja kyllä siitä kankaasta näkee missä kohtaa pöksy on satulalla istuessa, mutta en sanois että kangas on kulunu per se vaan väri vähän vaan lähteny. tosi vähän.

Varmaan malli- ja materiaalikohtaisia juttuja näissä paljon. Midweight wwr on varmaan kesälle liian kuuma materiaali, lightweightista ei kokemusta. Hiertämisen kanssa en oo huomannu noiden kanssa ongelmaa, vaan ovat mukavimmat normaalit housut pyöräilyyn mitä tiiän.

Mulla on myös Swrven durable cotton 3/4-shortsit, joissa vyötärö on helvetin matalalla. Noiden kanssa ei oo tehnyt mieli ajaa pitkiä ajoja, koska hiertää just vatsaa. 55% näköjään puuvillaa, mutta eivät tunnu ollenkaan puuvillaisilta, tönkköä, mutta joustavaa kangasta. Kestää varmaan ikuisesti, eikä lähde perseestä väri.

Pelagon housut on kyllä helvetin hyvät. Ei tee mieli käyttää mitään muita housuja.

Mites toi Pelagon housujen vyötärö? Ite tykkään aika matalasta, toimii mulle parhaiten.

Entä Light merino pipo, onko oikeesti ohut, ohuempi kuin esim. lekan merinosissipipo?

PlanetX/Carnace merinpipo ihan suosikki, ohut ja napakka muttei mikään daiju raksapipo, en arvannu ostaa ylimääräistä stashiin kun oli liian halpa.

Suattapi olla että mulla ois tommonen Light merino pipo ylimääräsenä. Pitää kattoo jos ehtis tutkia tota paksuutta

Mullon aika lyhyet hiukset ja viimalle herkät korvat niin tarvin välillä pipoo ihan suomen suvessakin ja ainakin eräillessä tollanen ohuempi mertsa on kiva ja aina mukana.

E.pääsen kyl kivijalkaan hypisteleenkin jos stokkia riittää.

Buffin merinopipo on ainakin ohut ja menee kivasti kypärän alle, sen verran syvä kylläkin myös, että liepeitä taittelematta saa vedettyä silmillekin, mikä sitten ei ehkä tavoiteltava ominaisuus. Mut peittää ainakin korvat.