Uusi ulkokumi vanhaan Kombiin

Moi!

Ajattelin kääntyä puoleenne kun mun muutenkin vajailla tiedoilla ei tunnu enää tässä asiassa pärjäävän.

Eli olen ajanut mun vanhalla Kombi inka 26" -mallisella pyörällä ihan tyytyväisenä siihen asti kun aika jätti takakiekon ulkokumista. Eli tarkoitus oli vaihtaa tilalle uusi ulkokumi mutta kuinka ollakaan, pyöräkaupan 26" oli reippaasti liian pieni. Infosin myyjää kyllä aika kattavasti, mutta olisi kai pitänyt ottaa se kiekko mukaan sinne kauppaan.

Ajattelin kuitenkin kysyä tämän vastoinkäymisen johdosta, että onko noissa tuumissa enemmänkin tulkinnanvaraa, sikäli kuin pyörällä ja kiekolla on ikää joku tyyliin 20-40 vuotta. Ja onko siihen ylipäätänsä mahdollista löytää uutta kumia vai pitääkö koko kiekko uusia samointein.

Jos joku osaa näihin vastata, olen kiitollinen! :slight_smile: Mulle voi myös myydä nurkista pyörimästä kyseisen kaltaisen kumin :slight_smile:

EDIT: Alan päästä jyvälle, eli millimitoissa hakemani kumi taitaa olla 584 tai 590. Yllämainittu kumi oli niinikään varmaankin 559 kun ei se mennyt paikalleen niin millään.

Niillä tuumilla on paljonkin väliä, ja eroa. 26" merkinnällä kumeja löytyy vanteille, joiden koot ovat 559-599 mm. En osaa sanoa Kombin kumista, mutta jos originaali on tallella, sen kyljessä saattaa lukea kumin oikea koko. 26" kokoisista kumeista tätä nykyä yleisin lienee 559-koko, sitä käytetään maastopyörissä yms.

Editissäsi olit tainnut päästä asian ytimeen, esim Helkama Oiva ja Kronan käyttää 584 kokoa, joten kumeja kyllä kaupoista löytyy.

Noni!

Uusi yritys siis, tsekkaan eka kumista löytyykö siitä tuota millimerkintää.

Suuret kiitokset ja aurinkoiset kesänjatkot!