Ulkokumiongelma (Vittoria Randonneur)

Onko teillä ollut ongelmia Vittoria Randonneur -renkaan kanssa (700x28)?

Sitä on aivan uskomattoman vaikea saada vanteelle (Velocity Deep V). Olen rikkonut kolme sisäkumia ja useita rengasrautoja. Vaikuttaa (omituista kyllä) siltä, että rengas on liian pieni ko. vanteelle.

http://www.wiggle.co.uk/p/cycle/7/Vittoria_Randonneur_City_Tyre/5360025223/

Laitoin toiseen kiekkoon Vittoria Open Corsa Evo CX –renkaan ja sen asentamisessa ei ollut minkäänlaista vaikeutta.

Aika moni tuota kironnut. Itsehän onnistuin eilen tyrimään vastaavalla tavalla:
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs181.snc4/37379_440216484873_740119873_5741021_6903822_n.jpg

Kapeiden armadillojen kanssa olen taistellut aiemminkin, mutta dp18 taitaa vaatia järeämpiä toimenpiteitä.

Ratkaisu = Rengasraudat nimensä mukaisesta materiaalista + liukaste.

Mulla ei ollut sanottavia ongelmia Deep-V -vanteille tai Fuji Trackin vastaaville asentamisen kanssa.

Mutta ilmeisesti on tosiaan jengille sattunut ja tapahtunut ko. kumeksien kanssa.

Leander, toi tacxin muovit on ihan sikamaisen hyvät. Tällä kertaa noi vanhat ja kuluneet eivät kestäneet. Lisähuomiona: metallinen pro:n rengasrauta taipui 45 asteen kulmaan.

Huolellisella asettelulla (Kaikki löysä yhdelle puolelle, kun muu kumi on kunnolla sielä keskellä syvimmässä kohdassa.) oon saanu sekä Randot, että 25mm All Condition Armarillon ihan sormilla vanteelle. Ja vanteelta. Armadillo meni itse asiassa varsin helposti. Mulla tosin on eri kehät, niissä voi olla syvemmät urat keskellä ja kumeissakin on varmaan yksilöissä eroa jne., jne.

Mitkä Armadillot nuo olivat? 23 mm All Condition Armadillo on törkeän helppo kumi asentaa ainakin Mavicin kehille.

23-millinen ja dp18. Oli aivan saatanallisen tiukka. Tänään uus yritys.

En epäile tacxin hyvyyttä, mutta muoviset raudat tuntuu poikkeuksetta vitsikkäältä, jos on joskus asentanut vähän tuhdimpia renkaita muualle kuin polkupyörän vanteelle - Tosin muoviraudat varmaan toimivat ihan hyvin kaikkiin normaalitapauksiin.

Lisähuomiosta voimme päätellä, että joko rengas aiheuttaa yliluonnollista vastusta tai sitten pro:n rengasrauta ei ole työkaluterästä vaan pehmeää rautaa (jota sen ei tietenkään työkalussa pitäisi olla). Tai sitten jätkä on Testo.

Edit: Käyttääkö ihmiset muuten yleensä liukasteita (pyörän kumin asennukseen)? Ainakin tiukemmissa tapauksissa ihan ehdoton.

25mm Armadillo on tiukahko DP18:selle. Menee silti sormin. Rando kans tiukka ottaa pois. Open pro on helppo, oli rengas mikä hyvänsä. Itseasiassa Vittorialla tais olla jopa jonkun sortin varoitus open pro:sta, kun on niin väljät…

Leander - 11:38, 29.6.2010 » Lisähuomiosta voimme päätellä, että joko rengas aiheuttaa yliluonnollista vastusta tai sitten pro:n rengasrauta ei ole työkaluterästä vaan pehmeää rautaa (jota sen ei tietenkään työkalussa pitäisi olla). Tai sitten jätkä on Testo.
En ole Testo, enkä Raudo. Rengas"rauta" oli jotain kuttaperkkaa, mutta noi heppoiset aluvanteet ei kyl houkuttele käyttämään a) haukkaria voimantuottamiseen b) teräksistä rengasrautaa.

Oot oikeassa. Tekniikkalaji.

Mutta ei teräksisessä raudassa sinänsä riskiä kunhan on vähän älliä päässä.

Leander - 12:03, 29.6.2010 » Oot oikeassa. Tekniikkalaji. Mutta ei teräksisessä raudassa sinänsä riskiä kunhan on vähän älliä päässä.
Mut sillon kun alkaa vääntäessä vituttaa on muovinen Tacxi ihan hyvä sulake, ettei hajota vannetta. Muutamia tiukkoja comboja on ollu vastassa, mut toistaseks on Tacxin rengasmuovit hoitanu homman kotiin.

Randot on niin v*ttumaiset asennettavat, että olen itsekin alkanut epäilemään jotain suunnitteluvirhettä/mokaa, ratkaisuksi olen itse löytänyt Pedro’sin rengasmuovit jotka järeydessään kestävät vääntää tarpeeksi.

Itse väänsin kanssa sormet verillä randoja paikalleen. Onko joku muuten kokeillut saippuavesi-tekniikkaa? LFGSS forumilla keskusteltu aiheesta melko värikkäästi sieltä löytyi myös linkki melko hasardin oloiseen tekniikkaan No hurty thumb

Itse väänsin randot sormilla juhannusaattoflatin jälkeen eirassa ja tänään yhdellä biltsumuovilla päälle. Kiekkoina navigator pistat ja toiset jotkut alexit, jotka tulee pistassa vakiona.

kim - 19:20, 29.6.2010 » Itse väänsin kanssa sormet verillä randoja paikalleen. Onko joku muuten kokeillut saippuavesi-tekniikkaa? LFGSS forumilla keskusteltu aiheesta melko värikkäästi sieltä löytyi myös linkki melko hasardin oloiseen tekniikkaan [No hurty thumb](http://yacf.co.uk/forum/index.php?topic=28167.0)
Onnistuin hankkimaan vesikellot molempiin peukaloihin kun väänsin Randoa Ellipseen. Nyt on peukalot terveet ja linkin tekniikkaa kokeiltu takarengasta asentaessa. Toimii! :)

Juu, saippuavesi on aika kuningas tuossa hommassa, auttaa kummasti. Jos on oikein tiukka niin myös se auttaa että vetää nippusiteillä toisen puolen kiinni niin ei juokse karkuun, saa kahdella kädellä työskennellä ihan rauhassa.

Renkaan lämmitys/asentaminen lämpimässä voi auttaa myös. Tämä tuli huomattua sisäkuminvaihtohommissa kesähelteillä.

tuli just ostettua kaks paria randoja eli saattaa olla hauskoja hetkiä tiedossa… =D