Tässäpä meitsin talvi projekti, eli urkainalainen super kilpuri suoraan kultaiselta 70-luvulta.
Osat on enemmissämäärin haalittu roskiksesta vapaaratasta ja yhtä pinnaa lukuunottamatta eli aika minimalistisella budjetilla mennään.
osalistassa ei ole paljoo kerrottavaa mut tässäpä se lyhykäisyydessään,
Komeen näkönen! Ite löysin roskalavalta lähes vastaavan näkösen XB3:sen, kaikki osat yhä kiinni, 4 vaihetta ja kaikkee… Ainoostaan keskiö paskana/huoltoa kaipaava (onko muuten brittikeskiö tuossa?). Vähän vastaavan näköstä peliä miettiny ite rakennella.
Keskiöstä en osaa sanoa juuri mitään, pyöri niin herkästi että jätin koskematta. Tarkoitus olisi käydä se kumminkin läpi ja vaihtaa ainakin tuoreemmat vassut ni eiköhän se sitten selviä, britti ois aika mukava yllätys noitten muitten epämääräisten mitoitusten jälkeen.
Jarrut on vielä vaiheessa, takajarrun kiinnityksen väliputki on painunut hiukan kasaan ja tuumailen et vaihdanko koko kiinnikkeen. Tai joku sopiva holkki vois kans toimia joka estäis putken painumisen. Okei, kiitti infosta se helpottaa elämää huomattavasti jos tulee tarvetta uusia keskiötä tai kampia.
Oletko sattumoisin viskannut ns. vittuun kaikki ylimääräiset palikat tuosta?
Kiinnostais hyvin paljon nimittäin saada omaan prikulleen samaan pyörään ehjä etuvaihtaja, ja voisin joko ihan ostaa tai lainata sulta etuvaihtajaa ottaakseni sen häkistä mitat ja korjatakseni vanhan.
Skudaa P.M., kyllä tuo kyseinen osa vielä tallessa on ja saatta jopa olla ihan toimivaa mallia ,lisäksi löytyy vielä takavaihtaja sekä vivustot, ei sulla sattuis olemaan pitkällä ulottuvuudela(n60mm)olevia jarruja (caliber)tai pelkkä takapysäytinkin ois hip hei.
Puuh, lumet sulaa ja ilmat lämpee ni oli aika saada tämäkin laite ajettavaan kuntoon, muutoksia viimepäivitykseen ei paljoa ole mutta jotain pientä kuitenkin, eli taka sekä etuhaarukkaa lyhennetty sopivasti, samalla vaihdoin myös lyttyyn menneen jarrusillan. kuvia en jaksanu sen enempää alkaa hifistelemään mut oleellinen varmaan tulee selville, jarruiksi tuli Tektron 530 ja kahvojen virkaa toimittaa alkuperäiset xb3 vivut. kumeina Sport Sprint suoraan Sloveniasta…
mulla olis yks vastaava kellarissa palikoina. keräsin viime kesänä roskalavalta. mä olen ottanut siitä omaan projektiin ohjauslaakerin. eli jos jotain kiinnostaa osat yms. niin privaa tänne vaan. noutaja voi hakea koko setin pois.