Työkalut kunniaan!

Bottom bracket kierretyökaluista, onko ne yleensä kierteen korjaukseen vai uuden kierteen tekoon tarkoitettuja?
Pitäisi löytää jostain 83mm pesä tai vaihtoehtoisesti tehdä itse.
Onko suositella jotain mallia? hinnat näyttävät olevan 100-700€ välissä.

avainrenkaan/narun paikka haluttu pitää ripustusreiästä erillään?

Kellään suntourin pakka-avainta (https://www.parktool.com/product/freewheel-remover-fr-3) tai vastaavaa lainata/myydä Helsingissä?

Privaa tai Whatsappissa 0405752399.

Kiitos

Tuli vaa mieleen että Park Toolin vaijeri/vaijerinkuorileikkurit on ollu kyl yks parhaimpia ostoksiani. Varsinki ja erityisesti koska joku kiva palstalainen jonka nimee en ny muista myi ne mulle kahel kybäl.

salee ne mitkä skippasin komponenttikirppiksellä

koska

geneeriselle x toolsin cutterille solid 4/5 iteltä

Biltsu petti tänään karvaasti. Kävin ostattelemassa vaijerinkatkasijoita, internet näytti saldoksi 10+. Hyllyssä piikki oli tyhjä ja menin sitten asiakaspalvelijalta tiedustelemaan että minkälaine homma. Siinä sitten koneelta selvis että varastossa on, mutta siellä on sen verran muuta romua tiellä että torstaina saattas olla hyllyssä. Tyhjin käsin kotio.

no perhana, hyvä että jäi ostamatta. Motonetista hankitun MTXn terät on kans ihan rullalla ja mielestäni oon käyttäny säästeliäästi.

Haet Keskiöstä Uniorit ni ei tarvi hetkeen uusia ostaa.

1 Like

Tai suoraan Knipexit. Ei tarvitse heti uusia ostaa. Toki hintavat, mutta omassa harrastuskuplassani en enää muita osta.

4 Likes

Jep. Pyöräkaupasta voi hakea pyöräspesifit työkalut ja tommoset yleistyökalut työkalukaupasta. Toki tässäkin on oma speksausansansa, kun vaikka just Knipexillä osa ulkoisesti hieman saman näköisistä pihdeistä on tarkoitettu pelkästään kuparikaapelille

Itellä ton näköiset, mutta sinisillä kahvoilla ja on kestäneet ainakin hyvin omassa käytössä kymmenisen vuotta vaijereiden ja vaijerinkuorien pätkimistä. Ennen noita erehdyin justiinsa ostamaan jotkut kuparille tarkotetut ja nehän oli heti paskana.

No siis justiinsa näitä olin hakemassa kun lähipiiri kehui.

@haistelija . Voihan noilla katkaista. Mutta laatu vs Knipexit on aivan kuraa. Knipexeissä on takuu, joka toimii. Uudet saa tilalle ja materiaali on hieman eri kun noissa biltsun paskoissa.

Noissa “paremmissa” Biltsu-kaluissahan on 10 vuoden takuu. Luulis senkin toimivan, mut ei oo toistaiseksi tarvinnut yrittää palauttaa mitään tollasta.

Biltsussa ei tosiaan ollu hyllyssä tavaraa ni se voi olla hyvinkin Knipexien hankinta edessä. Paskat vaijerileikkurit vituttaa kyllä tosi paljon.

Kuten tuolla toisessa topikissa puhuin niin vuosien jankkaamisen jälkeen ostin vajaalla neljällä kympillä uniorin vaijerileikkurit ja on kyllä hyvät.

en tiedä jatkaisko etusormen käyttöä rasvan levitykseen vai hankkisko tällasen ruiskun ja pensselin nerokkaan yhdistelmän

Ite ostin tämmösen ja lätkäsin täyteen Motorex kolmetonnista, on ilo voidella:

https://cdn.bike24.net/i/mb/f3/ac/57/11468-00-d-18739.jpg

no siis, tässä mun nykyinen yhdistelmä, mutta mietin korvaisko toi pensseli etusormen käytön levityshommissa. samaa mieltä, että nää pienet täytettävät prässit on ihania.

1 Like

Ach so, no kyllä mä käyttäsin vaan (ehkä kumihanskaan verhottua) etusormea. Ei se vassu mitään myrkkyä ole onneksi. Ne näpit on rasvassa kuitenkin kun niitä rasvaisia osia pyörittelee.

Yks mitä oon nähnyt käytettävän esim. fillarinhuoltovideoissa jäykkä pensseli, jota dipataan isossa rasvaämpärissä ja sivellään sitä rasvaa. Mutta mun rasvaamiseen ei tommoset riitä: varsinkin korroosion suojauksessa sitä vassua pitää läträtä niin, että kasatessa puristuu ylimääräiset pihalle. Ja konelaakereiden aikanahan suurin osa vaseliinin käytöstä on juuri tuota. Eli prässillä vaan hirmu latinki rasvaa aah.