Tuubit

Liiman siis pitäisi säilyttää elastisuuttaan. Bostik? Kengänpohjan liimat?

samuli-1 - 20:48, 25.5.2009 »
marlon - 20:08, 7.5.2009 » 3. Milläs kumin neulosta suojaava nauha on liimattu?
Eikö kukaan tiedä? Itse kokeilin pikaliimaa, mutta kun se kovettuu, ei sovellu ollenkaan tuollaiseen taipuvaan materiaaliin. Uskaltaakohan tuubiliimaa kokeilla..?
ja enkä edes vastannut kysymykseen. ja uskallan väittää, että tuubiliima toimii tossa hyvin.

liima
toi varmasti hoitaa homman.

pitää muuten mainita, että mulla oli yks frendi, joka veti tuubirenkailla ilman liimaa. siinä vinkki niille jotka tykkää suicide meiningistä.

Offtopic: tulipa mieleen, että mun nainen on kotoisin parin kilometrin päästä Tufon tehtaalta Otrokovicesta. Täytyypä ens kerralla käydä tsekkaan ihan myymälässä asti kun niillä hoodeilla käyn (jos niillä myymälä siellä on).

Jatketaan offtopicointia: Mulla on pari NJS-leimattuja vannekehiä jemmassa. Ihan vaan jos joku tarvitsee.

Täältä saa kans 2x 36h nisi moncalieri kehää…toinen ilman jarrupintaa, toinen jarrupinnalla. Kummatki old skool ja matalat.

Nostellaanpas. Ajattelin ihan kostoksi hakea noi tya:n tarjoamat tuubikehät ja kasata niistä kiekot. Noissa 20-30€ maksavissa treenituubeissakin näyttäis jo olevan jonkinlaista pistosuojausta. Onko mielipiteitä, Tufoa, Vittoriaa vai Contia?

Contin Gatorskin-tuubien luulis kestävän. Mulla on nyt satakunta kilometriä vittorian rallyilla takana tältä kesältä katuajoa - kiekot on niin heiveröiset, ettei niillä kadulla kehtaa pahemmin ajella - ja nekin kyllä vaikuttivat ihan päteviltä. Velolla ne penteleet taas tuntuivat aika raskailta ajaa.

Sheldonin opastamana aloin jo tuijotella noita TPI-lukuja. Vittoria Corsa Evot vaikuttais niiden perusteella houkuttelevalta kompromissilta, kun TPI on 220, mutta välistä löytyy kuitenkin jonkinlainen pistosuojaus.

Miten noissa voikin olla noin isoja eroja, kun Tufon tuubissa TPI on 60 ja kehuvat vielä, että “Fine tread pattern contributes to low rolling resistance and good riding quality.”

Mä kyl laittaisin testituubeihin mahd vähän rahaa kiinni, noi rallyt on siinä mielessä varsin pätevä sijoitus. Vittorian tuubit on kyl varsin pop ihan yleisestikin.

Tuubien liimaaminen on sitten mukavaa puuhaa, suosittelen pientä esivenytystä kumeille.

Joo, alta neljänkybän tuubeja tässä katselinkin. Noi vittoriathan olis 23€, mut eipä näytä olevan saatavilla just nyt.

en nyt halua tuputtaa, mutta…

Loppu ovat, mutta noi varmaan täytyy laittaa tilaukseen. Kun nyt ensin haen ne vanteet ja kasaan ne kiekotkin. Paljos tota liimaa menee asennukseen?

23-millistä näytti olevan vielä. Yks liimatuubi riittää just ja just kiekkopariin. Osta enempi. Mä en ole vielä päässyt testaamaan tuollaista tuubiteippiä, rulla odottaa käyttöä. Ehkä sit jossain vaiheessa.

Kröhöm… mulla on vieläkin yksi tuubi jota olen yrittänyt tyrkyttää ihmisille ilmaiseksi

Tule hakemaan jos kiinnostaa.

Kannattaa harkita myös Schwalben Milanoa täältä: http://www.bikeshop.fi/index.php?module=ekauppa&type=3&product_group=5111

Maksaa monessa ulkolaisessa nettikaupassa yli kybän enemmän, todettu hyvin rullaavaksi ja kevyeksi, pistosuojaus on kyllä vähän kysymysmerkki.

Muistaakseni tää Milano-malli oli jossain tuubitestissä saanut paras hinta/laatusuhde -tuomion.

Tällä saitilla kaikki tuntuu etenevän valonnopeudella, joten kenties kommentoin jo kuolleeseen threadiin, mutta sanoisin vain, että jos tuubit kiinnostaa niin ostaa suoraan sellaisen contin olikohan se nyt 250g purkin, liimaa tosiaan kuluu varsin paljon, jos tekee homman kunnolla. ja purkissa on sellainen suti messissä, joka tekee levittelystä sutjakkaampaa. Toisaalta oman suppeahkon kokemuksen mukaan ei ne kumit sieltä kovin helposti lähde irtoamaan. sellainen linkoaminen niitä siihen vanteelle on, että niitä liimakerroksia ei vältsysti useaa tarvitse rakentaa niin kuin muistaakseni Parktoolin ohjeet sanovat… Mutta oma ajo tuubeilla on kohtuu rauhallista enkä siis esim. tykittele säännöllisesti alamäkimutkia, joissa kumit vääntyilisivät, ja itse asiassa omat kumit on silti huolella liimailtu:)

Tour de Helsingissä meni kahdet takarenkaasta (UUSIA) ja loppui matka siihen. Ensi vuonna avorenkaat. No more. Se on sitä kun, ei ehdi päivittää hienoja 80-luvun sotaratsuja loppuun asti.

Minulta saisi siis ostettua kyllä tuubivanteita jos kiinnostaa. Esim: takavanne, josta uupuu yksi pinna, Heliomatic-navalla. :slight_smile:

Vanhat tuubit muuten kannattaa heittää mäkeen. Ne sisällä olevat kumit on aika tosi ohutta matskua, niin haurastuttuaan sanovat PAM aika vikkelään.

T.nimim. “nukuin, heräsin julmettuun pamaukseen, vaihdoin kalsongit ja lakanat”