Tunturi VIP maantiepyörästä sinkula

krusifixie - 16:37, 6.3.2014 » olen sen verran noviisi näissä asiossa, että en varmaan kykene neuvomaan. Asiani oli kuitenkin se, että uutta ei kannata dissata.
Jos ihan tarkkoja ollaan niin toi ei kylläkään ollut asiasi. Asiasi oli:
krusifixie - 14:58, 6.3.2014 » [b]Minua kyllä vituttaa[/b] tällainen foorumin vakiokäyttäjien dissaus uusiin käyttäjiin.
Mutta eipä silläkään ole mitään väliä koska et edes ymmärtänyt mihin ununu postauksellaan viittasi. Niin että kekkulikei vaan.
Konsta - 16:41, 6.3.2014 »
krusifixie - 16:37, 6.3.2014 » olen sen verran noviisi näissä asiossa, että en varmaan kykene neuvomaan. Asiani oli kuitenkin se, että uutta ei kannata dissata.
Jos ihan tarkkoja ollaan niin toi ei kylläkään ollut asiasi. Asiasi oli:
krusifixie - 14:58, 6.3.2014 » [b]Minua kyllä vituttaa[/b] tällainen foorumin vakiokäyttäjien dissaus uusiin käyttäjiin.
Mutta eipä silläkään ole mitään väliä koska et edes ymmärtänyt mihin ununu postauksellaan viittasi. Niin että kekkulikei vaan.
kekkulikei vaan, kykenet varmaan ilmaisemaan mihin ununu tarkalleen viittasi. Itse en kyllä nähnyt siinä mitään muuta kuin halveksuntaa kyseisin nimimerkin projektiin.

^ Se oli ns. palstan monipolviseen historiaan liittyvää insidehuumoria. Saattoi samalla olla tai olla olematta halveksuntaa, en uskalla mennä vannomaan suuntaan enkä toiseen.

Sen sijaan noin kyllä omasta puolestani voin sanoa, että on outoa nöyryyden puutetta tulla palstalle kyselemään kaikkein yleisluontoisimpia kysymyksiä yrittämättä itse ensin selvittää joitakin perusasioita joihin vastauksia on netti pullollaan. Sellaisesta sietääkin vittuilla. Puhumattakaan siitä, että joku tästä vittuilusta hermostuneena tulee vittuilemaan.

^Ensipostauksia jossa kysellään yleisluontoisia asioita, ovat melko yleisiä. Dorkuutta ne ehkä jossain määrin edustaa, joskus ehkäpä viitseliäisyyden puutetta. Uskaltaisin kuitenkin väittää, että ennen kaikkea kysyjä ei ihan hiffaa, että kysymykseen vastaaminen edes puoliksi kattavasti on vitun työlästä. Sun lätsäpoiskunpuhutmeille-spedeily on pahemmanlaatuista ylpeilyä kuin valtaosa tämän langan aloituksen kaltaisista ensiviesteistä.

en vittuillut aloittelijalle, pois sellainen minusta. kunhan kekkuloin ja viittailin egosentrisyyspäissäni. nyt hävettää. anteeksi. olette kaikki todella hienoja ihmisiä.

älä käytä aikaasi tähän projektiin. myy pois ja hanki joku ilmainen/halpa perusmaantiepyörä aihioksi. budjetti pysyy, mutta huomattavasti palkitsevampaa standardien yms. kiillottelun osalta jo ihan minimaalisella perehtymisellä. palstalta löytyy myös työkalujen lainaustopsu… ja se hakukone, mut en mäkään sitä käytä.

BSA eli brittikasettikeskiö ja ajajalleen oikeankokoinen runko on erittäin hyvä lähtökohta.

basti - 17:10, 6.3.2014 » ^Ensipostauksia jossa kysellään yleisluontoisia asioita, ovat melko yleisiä. Dorkuutta ne ehkä jossain määrin edustaa, joskus ehkäpä viitseliäisyyden puutetta. Uskaltaisin kuitenkin väittää, että ennen kaikkea kysyjä ei ihan hiffaa, että kysymykseen vastaaminen edes puoliksi kattavasti on vitun työlästä. Sun lätsäpoiskunpuhutmeille-spedeily on pahemmanlaatuista ylpeilyä kuin valtaosa tämän langan aloituksen kaltaisista ensiviesteistä.
Hä? Mielestäni tulkitsit väärin. Viitseliäisyyden puuttestahan mä just puhuin. Ja sit toisekseen viestini oli suunnattu krusifixielle.
Konsta - 16:54, 6.3.2014 » ^ Se oli ns. palstan monipolviseen historiaan liittyvää insidehuumoria. Saattoi samalla olla tai olla olematta halveksuntaa, en uskalla mennä vannomaan suuntaan enkä toiseen. Sen sijaan noin kyllä omasta puolestani voin sanoa, että on outoa nöyryyden puutetta tulla palstalle kyselemään kaikkein yleisluontoisimpia kysymyksiä yrittämättä itse ensin selvittää joitakin perusasioita joihin vastauksia on netti pullollaan. Sellaisesta sietääkin vittuilla. Puhumattakaan siitä, että joku tästä vittuilusta hermostuneena tulee vittuilemaan.
Mikä on sellainen perusasia mihin tällä saitilla voi kysyä vastausta, saamatta vittuilua. Oletko sinäkin kuten ununuu hakenut kaiken tiedon jota tällä hetkellä omaksutte ilman mitään kysymyksiä ulkopuolisilta?
krusifixie - 17:14, 6.3.2014 » Mikä on sellainen perusasia mihin tällä saitilla voi kysyä vastausta, saamatta vittuilua.
Ei mikään.
krusifixie - 17:14, 6.3.2014 » Oletko sinäkin kuten ununuu hakenut kaiken tiedon jota tällä hetkellä omaksutte ilman mitään kysymyksiä ulkopuolisilta?
Suurimmaksi osaksi kyllä. Näin uskon myös monen muunkin esim. tällä palstalla tehneen. Mutta ei siitä ole kysymys.

Mielestäni on normaali käytäntö ihan missä tahansa asiassa yrittää ottaa itse asioista selvää niin pitkälle kuin pystyy. Vasta sitten - jos kehtaa - voi siirtyä vaivaamaan muita kysymyksillään. Tähän viittasin nöyryydellä. En mihinkään abstraktiin kunnioitukseen Palstaa ja Palstalaisia kohtaan niinkuin basti näyttää kuvittelevan.

Konsta - 17:17, 6.3.2014 » Mielestäni on normaali käytäntö ihan [i]missä tahansa asiassa[/i] yrittää ottaa itse asioista selvää niin pitkälle kuin pystyy. Vasta sitten - jos kehtaa - voi siirtyä vaivaamaan muita kysymyksillään.
Ja miksei kehtaisi?

Yksi pointti on myös: samoihin kysymyksiin ei kiinnosta vastata toistuvasti, jos ei mistään käy ilmi, että kysyjä on itsekin yrittänyt ottaa selvää. Esim. tämän ketjun kysyjälle olisi voinut mainita, että fauber saattaa aiheuttaa miettimistä jos ketjulinja ei asetukaan kohdalleen…

…mutta kun ei voi tietää, tietääkö kysyjä mitä ovat ketjulinja, bmx-vapaaratas, kierrepakka, kasettivapari, kello-fauber tai kasettikeskiö, niin pieneenkin kysymykseen joutuu vastaamaan kohtuuttoman perusteellisesti. Eli sen osoittaminen, että tajuaa edes vähän siitä mitä kysyy, on paitsi oman viitseliäisyyden osoittamista, myös vastaajan vaivannäön vähentämistä (ja siten vittuilemattavastaamiskynnyksen alentamista).

^ Noin. Onneksi on RTZ tulkkina.

kp - 14:51, 6.3.2014 » Kuvan laittaminen kusi mutta eipä siinä mitään. Morjens Löytyy tällainen vanha tunturi vip maantiepyörä ja haluaisin valmistaa siitä itselleni ympärivuotisen sinkulan.

Ajattelin vaan että takarengas vaihtoon ja uudet jarrut ja se siinä, mutta se ei ole ilmeisesti niin helppoa, vai onko?

- tarkista ensin, mitä rengaskokoa sulla on käytössä (630/622/mikä?) - tarkista mikä takanavan merkki ja malli on. hyvällä tuurilla vaihdepakka on kiinni kierteillä, jollin sen tilalle voi vaihtaa vaikkaa bmx-vaparin, jolla pääset sinkulaelämän makuun samantien.
  • jos rengaskoko on 630 ja päädyt uusimaan molemmat kiekot 622-kokoisiin, tarkista että jarrut yltävät vannekehälle asti. jarrupalat kannattaa uusia jokatapauksessa.
Jostain luin että tuo fauberkeskiö on huono ja parempi vaihtaa? Miksi näin? Paljon tuohon siis menisi arviolta rahaa kokonaisuudessaan, ja olisiko fixie halvempi vaihtoehto? Kaikki muu pitäisi siis ostaa uutena paitsi runko, haarukka, tanko ja eturengas. Mikäli siis tuo fauberkeskiö on oikeasti niin huono ettei pitää vaihtaa.
- fauberkeskiöllä pärjää sinkulakäytössä ihan ok, kevein se ei ole ja eturattaan vaihtaminen voi olla työlästä, mutta ketjulinja on osapuilleen oikein. fiksikäytössä tuo kampeen niitattu eturatas on riski.
  • rahaa saa menemään niin paljon kuin ikinä kykenee kuvittelemaan - ja vähän yli.
Tietotaito näissä pyöräsäädöissä on lähes täysi nolla, mutta jonkinlainen kulkupeli olisi mukava saada tästä kesäksi.
Toivottavasti tästä on apua pohdintaasi.

Joks saa spoilaa? Unununu käytti ennen nimimerkkiä kp, sitte se oli välillä isoratas ja jossain välissä tle88.

88? Nazi?

FF - 1:23, 1.12.2013 » oh dog what done

joku shreklokki vois selittää tän

Vitun paskat sherlokit tällä foorumilla.

Konsta - 17:17, 6.3.2014 »
krusifixie - 17:14, 6.3.2014 » Mikä on sellainen perusasia mihin tällä saitilla voi kysyä vastausta, saamatta vittuilua.
Ei mikään.
krusifixie - 17:14, 6.3.2014 » Oletko sinäkin kuten ununuu hakenut kaiken tiedon jota tällä hetkellä omaksutte ilman mitään kysymyksiä ulkopuolisilta?
Suurimmaksi osaksi kyllä. Näin uskon myös monen muunkin esim. tällä palstalla tehneen. Mutta ei siitä ole kysymys. Mielestäni on normaali käytäntö ihan [i]missä tahansa asiassa[/i] yrittää ottaa itse asioista selvää niin pitkälle kuin pystyy. Vasta sitten - jos kehtaa - voi siirtyä vaivaamaan muita kysymyksillään. Tähän viittasin nöyryydellä. En mihinkään abstraktiin kunnioitukseen Palstaa ja Palstalaisia kohtaan niinkuin basti näyttää kuvittelevan.
missä vaiheessa se nöyryys ja kunnioitus ansaitaan, että voi pyytää apua nimimerkki konsta tai unnunuulta. Minunkin mielestäni on aivan normaalia selvittää asioita ja en kyllä ymmärrä miksi se paikka ei voisi olla tämä. Pitäisikö tämä palsta rajata vain todellisille besserwissereille ja muille hiplaajille jotka tietää ulkomuistista NJS ketjun tapin pituuden.

^ Mitteekä. Ei nöyryyttä voi ansaita. Se on käsitteellinen mahdottomuus.

Apua voi pyytää. Sitä saa jos saa. Esim rokpete tuolla vähän ylempänä aika kivasti ja vaivojaan säästämättä pyrkii auttelemaan langan alullepanijaa. Itse olen ns. ikävä ihminen enkä jaksa.

Sun osuuttas tässä kaikessa en oikeestaan ymmärrä.

Laitetaas tää nyt vielä uusiks:

RTZ - 17:22, 6.3.2014 » [b]...sen osoittaminen, että tajuaa edes vähän siitä mitä kysyy, on paitsi oman viitseliäisyyden osoittamista, myös vastaajan vaivannäön vähentämistä [/b](ja siten vittuilemattavastaamiskynnyksen alentamista).
Eikä ihmisten kunnioittaminen ole mitään pokkuroimista. Sen pitäs olla lähtökohta. Varsinkin jos on pyytämässä apua. Hassu asenne.

Popparit esiin ja IPA auki.