Tunturi-mummopyörän takarattaan irroitus

Miten irroitan vanhasta Tunturi-mummopyörästä takarattaan? Olen laittamassa takavanteeseen uutta pinnaa, mutta takaratas on tiellä. Ajattelin että kuvassa näkyvää lukkorengasta, jossa on kolme lovea avataan myötäpäivään, jonka jälkeen ketjupiiskalla tai rotafiksaamalla väännetään takaratas irti.

Olen nyt tunnin verran käynyt painiottelua tuon lukkorenkaan kanssa. En omista haka-avainta, mutta olen pihdeillä, talttapäisellä ruuvimeisselillä ja vasaralla yrittänyt saada tuota liikkeelle, mutta ei se liikahda mihenkään.

Olenko ihan hakoteillä tuon avaamisen kanssa vai mistä kiikastaa? Onko tuo edes lukkorengas ja jos on niin miksi kukaan suunnittelisi siitä tuollaista?

Ei ole ruuvattavaa lukkorengasta, vaan ohut klemmari(snap ring) tuossa lukkorenkaaksi luulemasi takana.

Työnnä pieni talttapäämeisseli jostakin noista kolmesta hahlosta klemmarin alle ja kampea klemmari irti. Takaisin saaminen on hiukan hankalampaa mutta onnistuu samalla meisselillä.

kuva.

Osa 18.

Kampea o-rengas siitä rattaan juuresta vaikka pienellä ruuvarilla niin ratas nousee voimaa käyttämättä noista urista.

E: hitaampi kuin luulinkaan

Edit: hitaampi kuin moni

Voi veljet, sehän lähti näppärästi ilman kummempaa voimankäyttöä. Erittäin suuresti kiitoksia avusta ja nopeasta vastauksesta!