TrickStuff Exzentriker EBB-keskiö, kokemuksia?

Muistelin että tästä aiheesta olisi aikaisemminkin keskusteltu täällä, mutta en onnistunut löytämään haulla mitään.

Mahtaako ihmisillä olla omakohtaisia kokemuksia otsikon mukaisesta keskiölaakerista? Tai muista vastaavista tuotteista? Kiinnostaisi tehdä normaalista maastorungosta sinkula, jossa voi käyttää tavallisia maastokiekkoja.
Linkki: Triskstuff.de

Lähinnä kiinnostaisi äänteleekö tuollainen keskiö ja pysyykö se kireällä? Keskiö maksaa sen verran paljon (150€), että ei viittis ihan kokeilumielellä keskiötä ostaa. Mulla on joskus ollut keskiön alapuolella olevilla ruuveilla kiristettävä normi-EBB, ja sen kiristäminen oli aika tarkkaa puuhaa momentin suhteen. Samanlaista riesaa en viittis hankkia.

Ketjunkiristäjä olis toinen vaihtoehto (varsinkin kun multa löytyis runkoon Middleburnin sinkulakammet Tunen titaanikeskiöllä. Kammet on nelikanttikeskiöllä joten ne ei toimi Trickstuffin kanssa). Vaihtelen takaratasta 15-17 piikkisten välillä, luulen että ketju ei pysy paikalla (maastoajossa) ketjunkiristimellä silloin kun takana on 15-piikkinen.

Ei taida olla mikään hittituote tällainen keskiö?!

MTBR.comin sinkulafoorumilta muistan lukeneeni, että näissä normaaliin runkoon sopivissa EBB:issä on ylipäätään se vika, että säätövaraa on todella vähän, mikä on tietty ihan loogista. Käytännössä joutuu aikailailla hakemaan sen magic gearin, ja tolla keskiöllä saa sen jälkeen tehtyä viimeisen kiristyksen.

Tuolla on juttua Forward Componentsin vastaavasta virityksestä.

Minulla on ollut Exzentriker 29"-maasturissa (GF Paragon) syksystä asti. Muista kiireistä johtuen pyöräily on jäänyt todella (raivoistuttavan) vähälle viime aikoina. Muutaman lenkin kokemuksella tuo saattaa jopa olla ihan toimiva ratkaisu.

Epäkeskon lukitukselle on annettu jotkin ohjemomentit, mutta normituntumalla pieneen momenttiin kiristettynä epäkesko luisti jokin verran. Sitten kiristin tuntumalla epäkeskon tiukalle ja vaikuttaisi, että luistamista ei ole tapahtunut juurikaan sen jälkeen. Tosin muutama lyhyt testilenkki vasta takana.

Luulen, että omalla kohdallani kuskin yli 110 kg massa yhdistettynä putkelta runttaamiseen saattaa aiheuttaa melkoisia voimia keskiön seudulle. Kunhan pääsen taas pyöräilyn pariin, voin laittaa lisää kokemuksia.

Tällainen mulla siis on:
http://users.jyu.fi/~jusahok/pikku-gf.jpg

Hyvin se Exzentriker pysyi eilen paikallaan, mutta selkä ei kestänyt menoa. Nyt otetaan iisisti.

Mullakin on nykyään maastosinkulassa kyseinen keskiö. Oon ajanut vasta pari lenkki, mutta hyvin on keskiö toiminut, ei oo luistanut tai äännellyt (vielä). Huono puoli tossa on pieni säätövära: jouduin hommaamaan halflinkin että sain haluamani talvivälityksen (32-17) käyttöön.