Syksy tulee ja ujosti kiinnostaa kokeilla traklocrossia porukkaalla kunhan saan pyörän takas, josta vois tehdä sen brakeless fixed gear.
Oisko muitakin kiinnostuneita?
Kokemus itselläni 0
En itse omista enää ratapyörää, mutta joka kerta Maunulan kohdalla kepua ajellessa mietin, että tähän kohtaan sais järjestettyä uskomattoman tracklocrossi crit-kisan. Saa varastaa idean ja tuo lyhyt lenkki on siis tosi sileää ja smuuttia pätkää, eikä sellasta juurijurmuuttelua, jos haluaa ihan muutenkin tutustua harrastukseen ja pitää hauskaa.
edit: Selvennykseksi sen verran, että tuosta 50% myötäilee siis ihan sitä kepun merkittyä maastopyöräreittiä
Ne muutamat kerrat mitä oon testannu, ni hauskaahan tuonmonen on. Omaan makuun sopi enemmän cyclocross tyyppinen, eli ei sitä pahinta juuritärryytystä jossa menee mönkimiseks, vaan enemmän singletrackia yms verrattain tasasta. Vuonna 21 oli Haltialassa ne peltocritit (mariokart cup tms) ja se oli tosi hauskaa kyl liukastella mudassa ja ihmetellä ohituksia kapeella polulla.
mä en ehkä pysty polvisyistä ajamaan, mutta voisin auttaa järkkään.
Järjestelyt ja ajaminen kiinnostaa. Kokemusta myös 0 mutta sscx pyörä valmiina ja rolleriinkin vois toisesta pyörästä ottaa nappularenkaat.
Tämä ujosti kiinnostaa.
Ammoisten aikojen VPCX-radat voisivat käyttökelpoisia tällaiseen toimintaan. Niistä imo bäst Stenun Petikkoon speksaama. On gyl paikoin melko mtb, mut menee kohtuu mukavasti 32mm renkailla kun vähän tähtää mihin sen etusen ohjaa
Hyvänä kakkosena Lupauksenvuori Espoossa.
Jotain yhteislenkkiä (+ripeä kierros tai pari) voisin pomppiksen kanssa ajattaa hertsikan vpcx-radalla, mutta ei kisahommia. Hyvä siellä on reenata, on hauskoja paikkoja. Aamulla 7.9.?
Huippuidea! Laitan tähän kans kiinnostuksenilmaisun siltä varalta että vointi joskus sallisi
Vois kiinnostaa ja jos ei aikataulut osu yksiin, niin reittejä saa kans jakaa. Just edellisellä kepulenkillä yritin kääntyä jokaisesta mahollisesta risteyksestä sellaseen suuntaan, johon en yleensä mee ja etsiä hauskoja pätkiä ajettavaksi.
Kävin just viime viikonloppuna Petikossa muistelemassa VPCX-aikoja ja tänään kuulin, että Olariin tulee pysyvä CX-rata! Taustavoimina on ainakin A. Kuitto ja Espoon kaupunki on mukana projektissa. Hommat on jo käynnissä ja maanantaina olisi haravointitalkoota tarjolla.
Hel CX:n tuhkista nousseisiin UG cyclocross-touhuihin mahtuu hyvin tracklocrossaajatkin mukaan. Paulus on joitain niistä Rollerilla ajanutkin ja mä SSCX:llä.
Nyt on olkapää paskana ja menee varmaan parisen viikkoa ennen kuin uskallan mitään krossitouhuja miettiä, mutta muuten kaikki kiinnostaa.
Oon tässä pari syksyä jo haikaillut hertsikan vpcx ratoja. Kylhän sielä voisi ehkä jonkun tracklocrossin pyöräyttää. Jos kriteereinä on ratapyörä, ni eipä sinne liikaa kisaajia tulis.
Hertsikan legendaarinen vpcx-rata on vuosien mittaan elänyt, mutta enimmät pätkät pysyy. Kävin pari päivää sitten ajelemassa ja tämän vuoden linjaus voi olla vaikka tämä (pikkumuutoksien syynä frisbeegolfrata ja mädäntynyt keppisilta):
GPS oli juovuksissa niin jouduin piirtämään että pysyy polulla. Isojen väylien ylityksissä/liittymisissä ideana on linjata niin että tullaan myötävirtaan tai joku puu kiertäen hitaasti.
Tuon kun pelaa läpi (eli ajaa märällä kelillä fiksillä alle varttiin, ei paha) niin voi siirtyä Kivikkoon
tää Olarin rata näkyikin somessa, mut kiinnostaisi kuvio ja yhteystiedot taustalla, nopeella googlauksella ei tärpännyt. Kiinnostaisi tää ottaa Espoo-aiheiseen radio-ohjelmaan mukaan
Moi, laitoin Antille viestiä ja kysyin, että voinko antaa hänen puhelinnumeronsa sinulle. T. Mikko
Aa…jotenkin olin kattovinani, että tuo sun kysymys tuli yv:nä Mutta laitan sen Antin numeron nyt kuitenkin niin.
Lauantaina 7.9. klo 12.15 alkaen ajatan tracklocross- ja cyclocross-treenit Hersikan vanhalla VPCX-radalla. Eli katsellaan aluksi radan kikkapaikkoja kimpassa ja jyyhkitään lyhyitä pätkiä vauhdilla läpi. Sitten ajetaan kierros ja ehkä toinenkin kierros. Voi ajaa reippaasti mutta ei oteta aikaa tai merkata rataa.
Tulen itse kiinteävälitteisellä pyörällä, mutta saa tulla vaparilla ja vaihteilla myös. Noi kikkapaikat on fiksillä erilaisia.
Kokoontuminen tossa Hertsikan palstoilla: https://maps.app.goo.gl/wqNmiCy5arLnPLR59
Rata menee näin: VPCX Herttoniemi 2024 · Ride with GPS
Ai että, valitettavasti samalla unicorns synttärit. Ensi kertaan omalta osalta. Kiva, että tapahtuu.
Tuopin jäljet b200 samaan aikaan ja jää väliin mutta kiitoksia myös kartoista. Täytyy käydä tutustumassa rataan.
Vahva mielenkiinto kepu rymistelylle. Vois raksata tracklo goldsprint jälleen
No johan! Kerkeiskö sitä jopa hakemaan uutta ratasta ja laittamaan iisimmän välityksen alle ennen lauantaita! Viime vuonna kovasti kiinnosteli lähteä krossaamaan, mutta vapaa sarja oli poistettu oikeista kisoista.
Eihän mulla mitään sääntöihin sopivaa pyörää ole, mutta jos fiksin laittaisi jo nyt crossikuntoon…