TQHCFR esittää: FGCX 9.11.2011

^Ei hitto! Multa on jäänyt nyt jotakin ymmärtämättä. Mä suunnittelen ajot aina sen mukaan paljonko tekee mieli kaljaa. No jos toi järkipyörä nostaisi harrastuksen tasoa.

No, mutta jos joku muu kuin Mikko pystyy ajamaan polkupyörällä ilman kaljanjuontia, niin tervetuloa.

Reitti on koeponnistettu. Mittaa kierroksella on about 1,4km ja ratamestarin päätöksellä se ajetaan 7 kertaa. Ei tarvi sitten ajanottajan muuta kuin laskea kierroksia.

Muutin hiukan reittiä hankirallista. Näin mukaan saatiin vähän juurakkoa, kivikkoa ja hiukan kuumottavampi alamäki. Näin ennakkoon voisin kuitenkin varoittaa muutamasta asiasta. Brakeless-miehille suosittelen helevetin pitävää takarengasta. Kendan 32mm SB8 suti ylämäessä ja liukui alamäessä. Ja nyt oli kuiva keli, eli jos saadaan vähänkin vettä/räntää, niin huhhuh. Kengiksi kannattaa valita jotkut muut kuin Vansit. Pulkkamäki on ruohoa ja se menee varmasti taluttamiseksi, joten pitoa kannattaa hakea myös kenkiin. Valohommaa kannattaa myös vähän miettiä. Perustuikulla siellä ei näe mitään. Kisaan osallistunee kuitenkin ainakin muutama kunnon valonheittimellä varustautunut kuski, joten noista lampuista riittää valoa kyllä muillekin, kunhan vaan pysyy perässä :slight_smile:

Yritän ehtiä merkkaamaan reitin, sillä on siellä muutama mutka, joissa on mahdollista ajaa harhaan. Voi olla, että ehdin, voi olla, että en. Olkaa siis joka tapauksessa ajoissa, että ehditte tutustumiskierrokselle.

Mukana! Takana tällä hetkellä sliksi takana ja kotona vaan nastarengasta. Oisko kellää myydä jotain nappulaa tms?:slight_smile:

Mulla on muutama ajettu cx pro.

Mä en pääsekään, reissussa su-pe.

Vittuku ois pyörä tähän, tai joku runko muokattavissa.

Purin Garminin koneelle ja tarkastelin testikierroksia vähän tarkemmin.
Tarkka kierrosmatka on 1,35km ja toisella kierroksella ajoin sen aikaan 4:38. Sekä fiilis että sykelukemat kertovat, että kisassa ainakin ekat kierrokset tullaan menemään reippaasti kovempaa.

Näin ollen se 7 kierrosta on ihan ok ja kovat jätkät ajaa kisan alle 30 minuuttiin, ei niin kovat yli 40 minuuttiin ja loput siihen väliin. Välityksiä kannattaa myös hiukan miettiä, sillä about puolet reitistä on tasaista, missä pystyy ajamaan kovaa.

Lainatkaas nyt joku munikselle jotain kulahtanutta cx prota. Eikös semmonen mene Nelsoniin.

Ketäs nyt sitten on mukana:
Minä
Erwin
Kaktus
harju
alfns
Pete
Matti
Sami
Frede
Munis?

Kellomiehinä Olli ja Heikki. Kiitos jo etukäteen.

Tarkennetut säännöt, ohjeet ja reittikuvaukset on editoitu ensimmäiseen viestiin.

Lähen kans crossaamaan kaatuilemaan. Ja mulla roikkuis varaston seinällä pari lähes ajamatonta cx prota, pistä munis vaikka pm, jos haluut lainaan.

Ilmoittaudun heskelin kellotustiimiin.

Olin meinannut tulla paikalle kuvaamaan kaljaa juomaan kuvaamaan siis, mutta toisesta salamasta pamahti eilen vilkkupää. Mettässä on pirun pimeää tähän aikaan, ja vilkkuvaloa ois tarvinnu. Nyt täytyy funtsia josko jostain lainapeli tms. Jyrkkä ehkä.

Hyvä Olli. Kellomiehiä/kierroksenlaskijoita on hyvä olla useampi.

Valitettavasti ei taideta vesisadetta huomiseksi saada, joten rata pysynee ihan ajettavassa kunnossa ja vähän kapeammallakin renkaalla saattaa pysyä pystyssä. Tavallaan kuivuus on ihan jees, sillä kalliopätkä on vino, joten se olisi märkänä melko kuumottava. Koitan tänään käydä merkaamassa risteyspaikat reitille, mutta katotaan nyt ehtiikö. Vedetään sitten huomenna tutustumiskierroksella teippiä puihin, jos ei aiemmin ehdi.

Ylläolevaa osallistujalistaa on myös päivitetty, mutta edelleen ilmoittautumisia otetaan vastaan.

Kannattaa varmaan kiristellä pultit ja mutterit fillarista, sillä reitillä saattaa “hieman” täristää. Eilisellä cc-lenkillä ainakin itseltäni pyörähti tanko, vaikka piti kyllä oleman kireällä.

Eiköhän me about kymmenen kuski saada viivalle, joten tiukkaa kisailua luvassa. Huomenna lentää siis rapa, hiki ja räkä. Toivottavasti ei veri.

En pääsekkään mukaan kisailemaan! En kerenny vaihtamaan kiinteävälitteistä takakiekkoa maasturiin ja tänään menee töissäkin ainakin seittemään.

Mää en tässä terveydentilassa pysty ajamaan, mutta kuten FB:ssä totesin, voin tulla paikalle notkumaan. Täten, voin lainata jollekin mun Tricrossia. Siinä on vaakaputki 57,5 mutta mulla on myös ≈6-senttinen stemmi jonka voin laittaa siihen jos jotakuta kiinnosta lähteä ajamaan lainapyörällä. Pyörässä 2 erillistä jarrulaitetta. Polkimet SPD mutta nehän voi lainaaja vaihtaa parissa minuutissa. On toki myös Crimson äpärä, minkä lainaaminen ei yhtään ahdista mutta se on jarruton fikseed ja siinä on >60-senttinen vaakaputken. Toki temmi on ihavitulyhyt, joten kai sillä joku 180-senttinen pystyis ajamaan.

Koodii ennen viittä jos kiinnosta.

Myös pari fikkaria on antaa lainaan joista ainakin toisella pitäis nähdä kohtuu hyvin (≈650 lumenia), ja toisellakin välttävästi (riistovalo, todnäk >100 lumenia).

H-hetki lähestyy ja harmillisia poisjääntejä luonnollisestikin ilmaantuu.
Jos joku tuntee vielä kiinnostusta kisailua kohtaan, mutta ei ole ilmoittautunut, niin eipä mitään. Ilmestykää 17.45 paikalle ja mukaan pääsee kyllä.

Tällä hetkellä osallistujia on 8 ja jos Frede ja Sami tulee, niin 10. Ihan jees.

Oiskohan kellään rattaanpultteja lainaan tai myydä? Aloin mielessäni kasaamaan paskaa kasaan ja osallistuminen mahdollistui ajatuksen tasolla, kun aamulla ei tuntunutkaan enää nökönököFLUNSSAA sielussa. Nelsonia en ala valjastamaan, mutta jotakin muuta iloitteluun löytyy.

PS. Kypärääkään en omista minkäänlaista… ONko siis minu jo diskattu?

Fiilis ihan kateissa mut heitin nappulat Cutteriin. Enköhän mäkin tuu starttiin.

Edit. Niijoo, meikä lähtee 17.15 keskustasta. Voin venata hetken Tuomiokirkon rappusilla jos joku haluaa peesiin.

MUNIS MESSISSÄ. Jos vaan joku paikan tietävä lähtee mun kanssa esmes viiden aikaan matkaan keskustasta/yo-kylän liepeiltä. Setuppi onkin loppupeleissä nelssoni.

Kypärä PITÄÄ olla! Voin lainata, kunhan et halkaise.

tuun tuomiokirkolle 17:15. munis kans?