TQHCFR esittää: ekskursio Raumalle.

Sain työvuorot 8.7. asti ja parhaiten mulle sopiva aika ois torstai 28.6. tai perjantai 29.6. Kerkeis sit ajeleen rauhassa takas Turkuun 30.6. Kattelin myös saunavarauksia ja tyhjää näyttää, joten se sopis fasiliteettienkin puolesta. Jos nää päivät ei käy suurimmalle osalle, niin sit täytyy kattoo heinäkuun puolella 8. päivän jälkeen, kun niihin vuoroihin voin vielä yrittää vaikuttaa.

UUU-uuuu meikälle sopii mainiosti 29.6. Oon joskus mukulana ajanut Liedosta Pyhärantaan, tuolloin kyllä Vehmaan ja U:gin kautta, hieno pätkä, mutta vähän turhan pitkä reitti ehkä Raumalle. Koska kasitie on ihan perseestä etenkin Nousiaisista eteenpäin, tuli joku tämmönen reitti mieleen. Pidemmät tauot esim. Nousiainen+Laitila.

Kauhee ajokiima päällä, vituttaa ku työt ei salli nyt mitään pidempien päivälenkkien ajelua. Mutta siis, todellakin messissä!

Mulla alkaa 29.6 palkallinen loma! Harmi vaan, että loma alkaa klo 21.15, kun kauppa menee kiinni. Eli en pysty osallistumaan Raumalle polkevaan letkaan, mutta voin harkita hyppääväni dösään ja polkevani sit takas Turguun.

29-30.6. näyttää sopivan aika monelle. Olisko se sit siinä?

Mulle ei mut menkää vain jos saatte muuten aikataulut sopimaan.

En ole vielä lomalla 29., mutta irrallista lomapäivää voisi harkita. Nyt kun toi retkipyäräkin valmistuu, niin oon leikitellyt ajatuksella paluumatkasta Porin kautta - tosin sitten reissuun täytyisi varata varmaan neljäskin päivä.

Mitäs muu “skene” tuosta kesä-heinäkuun vaihteesta tuumaa? Mun tarttee kotiin päästyäni hypätä oitis fillarin selkään - koska nyt alkaa näyttää siltä että kun vielä muutaman päivän turvotan itseäni kaljalla ja slivovicella niin ainoot ajohousut jotka (ehkä) venyy ylle on succicset…

Lomalla tuolloin, kiinnostaa.

Slivovice pienempi kuin kolme

Loistava idea! Rauma lupaa ottaa vieraanvaraisesti teidät vastaan :slight_smile: Wanha rautatieasema lupaa myös majoittaa fiksirentut, jos väkeä ei ole yli kymmentä. Tosin lattiapaikoiksi menee, mutta kikkailuparkkis, ja Jykän sauna on aivan vieressä. Junia unohtamatta.

Taidan olla parisuhdepyöräretkellä tuolloin, mutta optiohan on suunnata keula kohti Raumaa, palaan asiaan myöhemmin.

Noni. Koska tähän ei oo kovin monelta polkijalta kuulunu juuta eikä jaata, niin päätin ottaa osittain ohjat omiin käsiini. OKL:n sauna on varattu 29.6. ja itse ajattelin tuolloin polkaista Raumalle. Heikki on luvannut majoittaa jopa 10, jos ryntäystä esiintyy. Meillekin mahtuu muutama, jos ei ole koira-allerginen. Antsa oli ilmeisesti jotain maisemareittiä jo suunnitellutkin, joten karttaa kehiin. Paluupäivä ois kai sit heti 30. päivä.

Ei oo karttaa, suunnitelmia kylläkin.

*Yks vaihtoehto: ajaa Raisiosta Lemuun, siitä Vehmaalle ja Rantatielle. Pyhärannassa vois sit käydä kattoo tuulenpieksämiä kiviä ja ajaa loppumatka Unajantietä (≈110 km). Tän reitin heikkous on se, että mä saatan ajaa pikkuteillä harhaan. Ja rannikolla tuulee saatana aina.

*Toinen vaihtoehto on ottaa Vehmaan jäkeen kokka kohti Laitilaa, ja ajaa siitä kasitietä suoraan Raumalle, joskin silloin on riski joutua Audi- ja BMW-kuskien terrorisoimaksi (≈100 km).

*Kolmas vaihtoehto on kääntyä Vehmaalta tielle 1953, saapua kasitielle muutama kilsa ennen Laitilaa ja ajaa Raumalle Kodisjoen kautta. Tällöin voi tosin jäädä maisemat näkemättä (≈105 km).

Mun garminiin pystyis syöttämään reitin etukäteen, niin ei pääsisi eksymään.

Kerran oon ajanut Raumalta Turkuun, mut mikäköhän se reitti oli? Pyhärannan kautta ainakin. Kasitie ei kyllä houkuta, tosin ei kustavintiekään muistaakseni mikään kauhean hauska pyöräiltävä ole.

E. Mutta ehkä itse äänestäisin rantatietä. Uudenkaupungin kauttakaan ajaminen ei pahemmin pidentäisi matkaa, tosin taajamapyöräily on hidasta.

Se Rantatie Rauman ja U:gin välillä on todella hasardi, vaikkakin nätti. Tosi kapea, jengi autoilee rajoituksista välittämättä ja pientareita tai kelvejä eijole. Just reilu viikko sitten ajoin Raumalta Pyhärantaan ja totesin tilan. Mä jo vähän tua ehdottelin reittiä , tossa ei tartte ajaa kasitietä kuin pari lyhyttä pätkää.

Myös mun loma alkaa 29.6. Eli osallistumiselle varma ehkä, kunhan saan kissoille vahdin. Eiks TdF ala 30.6.?

vanttera - 12:10, 18.6.2012 » Se Rantatie Rauman ja U:gin välillä on todella hasardi, vaikkakin nätti. Tosi kapea, jengi autoilee rajoituksista välittämättä ja pientareita tai kelvejä eijole. Just reilu viikko sitten ajoin Raumalta Pyhärantaan ja totesin tilan. Mä jo vähän tua ehdottelin [reittiä](http://goo.gl/maps/7J8Y) , tossa ei tartte ajaa kasitietä kuin pari lyhyttä pätkää.
Tää vaikuttaa paremmalta kuin mun ehdotukset!

Ketäs kaikkii olis muuten lähdössä? Mä, Jykä, Kaktus, Vanttera, Mikko, (Zigura?)…sais jo aika hyvän muotipyöräjunan.

EDIT TDF:n alkamisesta en tiedä, sillä [i]ei muotipyöräilijää kiinnosta tutustua lajiin kaikkein ilmeisimpiä dopinglässytyksiä lukuunottamatta.[/i]

Vitu voi vitu. Tekisköhän joku mun työvuoron perjantaina, jos polkasisinkin Raumal? Kert gyl raum o ain raum.

Jos saan jonkun huijattua mun tilalle töihin ni tuun jonon jarruksi/ tie tukkeeksi ja yleiseksi kiviriipaksi mukaan.

Mäkin voisin ehkä liittyä joukkoon Rauman päässä jos vaan olen vielä tuolloin kaupungissa. Olen tulossa fillarin kanssa viettämään pitkän juhannusviikonlopun länsirannikolle.

komisario. monelta olis lähtö sit turggusest ja oisko matin kainalos paikkaa vapaana? voisin iskee pykälää jos aikataulut vaa passaa.