.

.

oikein!

Nätti väri, ja kokokin näyttää ihan järkevältä.

Tilanne: Miglos 3 - Jussi 2

Näyttää erittäin hyväkuntoiselta, ei pahemmin klommoja, kolarin jälkiä jne… Vai onko uudelleen maalattu/kunnostettu?

.

HraMoss - 12:01, 10.1.2011 » Näyttää erittäin hyväkuntoiselta, ei pahemmin klommoja, kolarin jälkiä jne... Vai onko uudelleen maalattu/kunnostettu?
Kaikki meille länsimaisille muotipyörälijöille myytävät keirin-rungot eivät ole kisoissa kolaroituja ja "pois heitettyjä", päinvastoin kuin jengi näyttää kuvittelevan. olen itse ostanut suoraan japanista kaksi Vivaloa käytettynä ja käytetyn hinnalla ja molemmat olivat kuin suoraan pakasta vedettyjä. Ihan kuin yllä.

Todella hieno, kuskin nimi kruunaa!

^ onkos tietoa mitä niillä on sitten tehty? ovat olleet vararunkoina/pyörinä?

voi olla myös että vaikka on kolaroitu tai kaaduttu niin rungossa ei oo isompaa vikaa, mut tiukkojen sääntöjen takia rungolla ei saa enää ajaa kisoja? jossain muistan kuulleenni termin “lucky frame”

.

Mustan stongan kyllä vaihtaisin metallinväriseen!

Tätä en ollutkaan huomannut peukuttaa: “peukku”. Väri on todella bueno. Niin ja kadehdittavan natsaavat mitat.

.

peukku! kuville ja pyörälle siis, naurut tunaroinnille :smiley:

Tämä päätyi nyt sitten minulle.

Mulla on tasan 0 kokemusta oikeista ratarungoista. Aika päräyttävä laitos! Jos ei työstressin takia menetä yöuniaan niin tämän vuoksi sitten :slight_smile:

Tarkoitus on tehdä tästä ihan ratapyörä, käyttöpyöriä on taloudessa kyllä. Sopivaa NJS-tavaraa saa tarjota, etenkin jos löytyy joku 39-40 cm droppi tai 8 cm stemmi. Mitoitushommat on hakusessa, kai ihan hitusen lyhyempää pituutta tavoitellaan kuin maantieajoon?

Kiekoiksi meinasin D-A napoja ja H+Sonin matalia kehiä (TB14). 23mm kumit näkyy mahtuvan pyörimään, mutta noille vanteillehan ei edes kapeampia saisi.

Overdrive - 22:31, 9.6.2011 » Tämä päätyi nyt sitten minulle. Mulla on tasan 0 kokemusta oikeista ratarungoista. Aika päräyttävä laitos! Jos ei työstressin takia menetä yöuniaan niin tämän vuoksi sitten :) Tarkoitus on tehdä tästä ihan ratapyörä, käyttöpyöriä on taloudessa kyllä. Sopivaa NJS-tavaraa saa tarjota, etenkin jos löytyy joku 39-40 cm droppi tai 8 cm stemmi. Mitoitushommat on hakusessa, kai ihan hitusen lyhyempää pituutta tavoitellaan kuin maantieajoon? Kiekoiksi meinasin D-A napoja ja H+Sonin matalia kehiä (TB14). 23mm kumit näkyy mahtuvan pyörimään, mutta noille vanteillehan ei edes kapeampia saisi.
Vertaa sun muiden pyörien ajoasennon pituutta(satulan "istumakohdasta" ohjaustankoon) ja osta sopiva stemmi. 8cm voi olla kyllä liian lyhyt jolloin ohjaustuntuma muuttuu "äkkinäiseksi". Mun mielestä pidempi stemmi on aina parempi, kun on "rauhallisempi" ajaa.

Auts… Pidempi stemmi = mukavampi… …öööö… erittäin hämmentävää…

Sanon että “normaalista” pari senttiä pois niin sit on hyvä. Varsinkin dropilla on kauhee ajaa jos stemmi on liian pitkä. Tosin nyt on kyse makuasioista ja meillä kaikillahan ei ole saman mittaset kädet!

Muaki aina kummastuttaa pelkkä stemmin pituuksien kattelu. Oleellisempaahan on stemmi+tangon reach. Tai tietysti stemmi+tangon reach+jarrukahvojen reach jos maantiesetupilla ajaa.

Pelkällä alaotteella ajettavassa ratatangossa kyllä reach on paljon epämääräsempi käsite kun maantietangolla.

Pidempi ajoasento aukasee rintakehää kivasti, on mukavampi hengitellä. Ellei sitten vedä asentoa niin matalaksi, että pallea lukittuu. Liian lyhyt asento tuo liikaa painoa käsille, eikä sekään oo kivaa.

lyhyempi on esteettisesti kauniimpi. Tulee tiukka kokonaisuus=)