-

Myyty parempaan kotiin.

Hyvä meininki

jätkä teki sen taas. erinomaista dokumentointia, alkuperäisen kunnioittamista ja vähäpäistä hinkkaamista. kalliosta kaks plussaa!

Oi kyllä!

Lesooooo!! Hyvä projekti ja hieno pyörä, onneksi olkoon.

Hyvällä maulla toteutettu projekti…jälleen kerran:)
Loistavaa aamiaislukemista.
Hauskan näköinen pyörä!

Kyllä tästä pitäis joku konservointipalkinto jakaa. Hienoa työtä ja hieno lopputulos.

Näkemystä ja osaamista.
Täyttä nostalgiaa.

70-luvun lapselle tuli tippa linssiin.

respect

Jätkällä on kyllä välineet ja näkemys hanskassa! _b

Kiinnostais nähdä 191-senttisen ajoasento ton pyörän päällä. Erinomaisen komee laite kyl, mä muistan lapsena olleeni ihan vihree jos jollain oli tuon tyylinen fillari. Itellä oli vaan kämänen Tunturi Poni…

Nostalgiaa parhaimmillaan! Tykkään!
Mulla oli muuten lapsena tuollainen sininen…

Kiitos paljon palautteesta! Mullahan ei skidinä mitään pitkäsatulaista koskaan ollut. Tämä siis vasta aikuisiän villitys. Lähinnä ajoin serkuilta perityillä tai muuten käytetyillä lasten/nuorten vakiopyörillä ja myöhemmin sain uutena Tunturi Vip:in. Ei näissä pyörissä mitään vikaa ollut ja enkä mä muistaakseni kauheasti osannut kaipaillakaan mitään krossaria.
Varhaisimpaan 20" Monarkkiin tuli kirjoiteltua renkaisiin valkoisella maalilla autonrenkaiden nimiä mitä oli kadulla nähnyt joissain jenkkraudoissa, Dunlop, Good Year jne. Tarakalle kun pisti kaks alumiiniputkenpätkää niin oli “pakoputket”. Ja kun ajoi tarakalta, oli “pitkäsatula”. Nopeusmittari oli ehdoton. Varsinaisia oikeita pitkäsatulaisia oli kyllä pyöräkellarissa ns. “isommilla pojilla”, ja ne oli yleensä maalattu kaiken värisiksi ja muutenkin rottakunnossa.

Hah viimein tää pitkäsatula tuli, kattelinki sillon että ei kyllä meikäläisen alle tule mutta on se kyllä hauskan näköinen vehje ja huhhuh mikä kerronta taas :slight_smile: peukku!

Kiitoksia Henkka :slight_smile: Kerran kokeilet niin jäät koukkuun.

Kyttyrä kyseli ajoasentoa. Mulla on tähän hätään antaa esimerkki vaan flätiltä noiden 20" temppuvehkeiden kanssa. Stradalla polkeminen näin ollen huomattavasti tätä mukavampaa. Onneksi on siunattu taipusilla nivelillä.

DigDig!

2Fresh - 16:01, 2.4.2012 » Kiitoksia Henkka :) Kerran kokeilet niin jäät koukkuun. Kyttyrä kyseli ajoasentoa. Mulla on tähän hätään antaa esimerkki vaan flätiltä noiden 20" temppuvehkeiden kanssa. Stradalla polkeminen näin ollen huomattavasti tätä mukavampaa. Onneksi on siunattu taipusilla nivelillä.
Heh. Tiedänpä nyt miltä näyttäsin bemaksin selässä, nimim. 191 cm kukkakeppi

Ero on varmaan siinä että BMX-pyörällä ei olekaan tarkoitus polkea pitkää matkaa eikä edes kovin paljon istualaan. Vielä urpommalta näyttää BMX jossa on puolen metrin satulaputki koska kuljettaja vaan istuu :slight_smile:

Dude aivan mahtavaa pyörä ja hienon työn oot tehnyt. Todellaki tuosta tuli lapsuus mieleen. Saa varmasti katseet kääntymään;)