Yksivaihde 2.0 - Tekniset ongelmat ja kehitysideat (vaarallisesti ja vapaasti editoitava työlista aloituspostauksessa)

kunhan siteeraan tutkittua tietoa mut keep on kuplailing toki jos luonne sitä vaatii

En ole mikään modernin somen ystävä erityisesti itsekään, mutta toi likenappi pysyy näkyvissä toistaiseksi. Sen lisäksi, sä sotket aika surutta yksittäisen forumisoftan liketysmekanismin huomattavasti kusipäisempien sosiaalisten medioiden keskeisiin, vitun kataliin algoritmeihin.

Ja vielä tosta mun laittamani linkin sisällöstä sen verran, että mä en ole ihan täysin samaa mieltä esim. discoursen kehittäjien kaikista perusteluista likenapin tarpeellisuudelle, enkä varsinkaan siitä että tollaista toiminnallisuutta ei voi ottaa pois päältä, mutta mä en myöskään jaksa uskoa että yksivaihteen ilmapiirille on toksisempaa likettely kuin esim. joidenkin käyttäjien tapa lässyttää kuin oltais jämähdetty johonkin 1998 newsgrouppeihin.

Mä olen suoraan sanottuna yllättynyt miten vähän jengi tota likenappia hakkaa, joten en juurikaan jaksa olla huolissani siitä että tästä tulis se dystopia mitä ilman parempaa tietoa pelkäät :slight_smile:

12 Likes

tää on btw. ajossa taas, oli näemmä serveriltä swappi pois päältä ja toi livenä olevalla forumilla niin kuormittava että tuo ajo kippas toistuvasti, näköjään vähän yli puolenvälin. katsotaan jos nyt tän yön aikana saatais se loppuun.

sen verran kiinnitin huomiota tuohon, että esim. kellotobassa oli kuvia palautunut vähän randomilla logiikalla näkyviin, joten ehkä tää tästä.

TL;DR forumi saattaa hidastella tai lyödä erroria tän yön ajan mutta aamulla pitäis olla jo ok.

1 Like

Saisko noi postausten väliin tulevat ajan kulumista havainnollistavat tekstit paavo pesusieni-giffeiksi?

:thinking: :bulb: se pitäs selvittää että miten siihen nyt saikaan vaan pelkän päivämäärän näkymään, vituttaa kun se on mouseoverissa kokonaisena vanhemmissa postauksissa ja uudemmissa typerästi ilmoitettu tunteina/minuutteina tjsp.

tässäkin oli joku todella edistyksellinen perustelu ja olin vaan että “yawn miksei omii viestei voi likettää”

uijjuma, samiksia.
(Aseta hissi meemi tähän)
Mutta hinnasta ois kiva kuulla ees arvioo tosiaan, vaikka en tarpeeksi pitkä kom rungolle olekkaan.

Siisti tuo kommentin siirto ominaisuus! Auttaa meikän tyylisten nyyppien kohalla, jos ko. aiheesta löytyyki jo lanka tai jos on tollai jo ehkä aiheen vierestä🤭

2 Likes

Noin muuten taas kiitokset @happo-orgiat ja @MERKKARI ynnä muut työjuhdat tämän foorumin pyörittämisestä. Omasta mielestäni softan vaihto oli todella hyvä juttu ja ihan huippua, että se toteutui niin, että vanha sisältö säilyi.

o7

Joo, aikanaan kun tsiigailin tätä Discoursea, niin toi ketjujen forkkaaminen omiksi topiikeikseen ja kommenttien siirtely paikasta vaikutti tosi hyvältä.

3 Likes

Vaikka varmasti läppä onkin, niin naljailu moderaattorin natsoilla - se on riski.

2 Likes

juu aattelin että koitetaan pitää tää forumisoftan konffausta koskeva keskustelu yhdessä paikassa, toi rasismikeskustelukin on vähän sellainen että sen ois periaatteessa voinut forkata tuosta alkuperäisestä myyntitopicista kokonaisuudessaan.

syynä ei niinkään ole se että mun mielestä pitäis jotenkin pitää myynti-ilmot siistinä, vaan että on kiva käydä toi ongoing rasmismikeskustelu yhdessä paikassa jotta sen seuraaminen on selkeämpää.

nykyään softa kuitenkin jättää leivänmuruja mitä seurata sinne mistä asia jälleen nousi esiin, ja esim. tuossa tapauksessa ei menetetä sitä keskustelua sitten kun vanha myynti-ilmoitus siivotaan näkyvistä.

1 Like

Tässä kyllä tuntee elävänsä!

Sanottakoon sen verran vielä, että mun mielestä mitenkään kohtuutonta tai asiatonta palautetta ei vielä ole tullut.

Esim. noi @ununu mainitsemat trust levelit on ominaisuus joka pitäisi disabloida/konfiguroida näkymättömäksi. Perustelut sen systeemin taustalla on ymmärrettävät mutta kun itse taas pidän tota vähän tarpeettomana niin se on mulle vaan yksi esimerkki siitä että discoursen kehittäjät välillä rakastaa vähän liikaa omia kelojaan siitä miten paljon automaattinen tietojen käsittely voi parantaa keskustelukulttuuria :man_facepalming: :joy:

Hetikine, eiks discourse ollu se platta, jossa ei ole pysyvää ignorea, vaan osapuolten pitäis selvittäs asiansa keskenään ja laulaa lopuks nuotiolla kumbayaa?

1 Like

No en oo ihan satavarma meneekö se tismalleen noin, mutta periaate on about sama. Helvetin pätevä softa siitä huolimatta, ja vaikka ne devaajat keksis mitä miinoja niin kyllä tämä ruotuun väännetään.

1 Like

Mitä tota kun tuolla yläreunassa lukee

Blockquote Do you want to install Yksivaihde.net on this device?

?

Jaa niin tässä on joku ”mobiiliclient”. Uskaltaiskohan sitä kokeilla.

Discourse-pohjaisen foorumin voi asentaa mobiilipäätelaitteeseen ikään kuin äppinä (PWA), joka on käytännössä sama asia kuin olisi työpöydällä pikakuvake erilliseen verkkoselainistuntoon jossa on pelkästään yksivaihde.net auki. Testasin joskus laittaa mtb666.net tommoseksi omaan luuriin enkä silloin oikein tajunnut mitä hienoa siinä oli

se on riski

otan kyllä palautteen moderaattoritasolta mieluummin vittuiluna myös yksivaihde 2.0:ssa kuin esim. täydellisenä poissaolona tai bannerikassan ohjailemana kalatiskinlämpöisenä moderointina à la fillaritori

Mä laitoin ton jo ekana päivänä. Kaikki toimii androidilla tosi kivasti eikä hidastele ollenkaan. Aukeaa aina etusivulle

2 Likes

tän featuren (tai siis notifikaation) muuten ei pitäis edes olla päällä :angry: mitä ihmettä nyt taas.

Aijai, löysin epämielenkiintoiset topikit hiljentävän mutenapin, kiitos jeebus, kiitos yksivaihde 2.0!

5 Likes