Kiinnostaisi kovasti laittaa teräkseen eteen terästä, mutta olen ymmärtänyt, että paketin asentaminen olisi tavallista hankalampaa ja että kaikkiin runkoihin se ei vaan sovi. Etuputken (emäputki?) pituus vaikuttaa varmasti siihen, meneekö vai ei. Tämän lisäksi pitäisi varmaan rouhia tarpeen vaatiessa etuputken sisäpintaa sileämmäksi? Nyt ainakin tuntuu sormella vaaka- ja vinoputkien kohdalla rosoa.
Itse en ajatellut – jos nyt Kingiä edes päädyn hankkimaan – kapistusta asentaa, vaan ajattelin maksaa työstä ammattilaisille. Kaikilla pyöräliikkeillä on kai tähän tarkoitukseen työkalut?
Onko kyseessä uusi vai vanha runko? Se saattaa vaikuttaa siihen miten runkoa pitää tai ei pidä valmistella mutta itse myönnyin ja kannoin oman Kuningasleekerini Cycle Centerin asennettavaksi Hesarille ja kyllä se siellä saatiin paikalleen ihan nätisti.
EDIT.
Luetun ymmärtäminen skidisti taas pykii. Mun Kingi on kyllä ihan amuliinia vaan. Sori.
Vois aika suoraa sanoa, että kannattaa unohtaa koko homma. Ensinnäkin teräksinne king on aika pitkälti ylilyönti maantie/rata/fixi/blah-blah projektiin. Ja mahdollisesti se ei edes suostu asentumaan ko runkoon.
Ongelma teräksisen kingin kanssa on siinä, että sen kupit on emäputken sisään menevältä osalta yli tuplat, varmaan miltei kolme kertaa normaalin alumiinisen mittaiset. Laakeri tarkoitettu enemmänkin kovaan käyttöön, eli dirtille, freerideen, DH:seen, jne…jossa laakerikin saa hieman kovempaa käsittelyä, ja laakerin mahtuminen runkoon pitää ottaa jo huomioon emäputken valmistuksessa. Tosin Bare Knuckle kun on teräksinen runko, niin emäputki mitä todennäköisimmin on kyllä suora, ilman mitään kavennuksia keskellä. Mutta…hitsauksien kohdalta se mitä luultavimmin on hieman ahtaampi. Perus emäputken viimeistelyyn olevat työkalut eivät ulotu niin syvälle emäputkeen, miten syvälle Kingin SteelSet painuu, joten emäputkea ei kyllä saa valmisteltua perus fillarikaupan työkaluin tuota laakeria varten.
Ja se mitä tiedän muutamilla tutuilla olleista Kingin SteelSeteistä, niin ovat olleet kuulemma melko tiukkoja asentaa. Ja jos hitsauksen kohdalta emäputken sisäpuolella on yhtään kohoumaa, en ainakaan itse haluaisi sinne alkaa runnomaan väkipakolla tuota laakeria. Voi tehdä mukavaa rungolle mennessään.
No, eiköhän se ollut sitten siinä. Tuon puheenvuoron jälkeen ei ole enää intoa lähteä leikkimään. Vaan on se kuitenkin kaunis. Itse asiassa teräksinen Sotto voce on omasta mielestäni Kingin laakereista ylivoimaisesti ihanin. No, elämä jatkuu.
Ovat nuokin kyllä aika siistejä! Ja siis kyllä se teräs siinä viehättää kanssa, ei pelkästään ulkonäkö. Noita varmaan myydään ihan, no, verkkokaupoissa ainakin?
Mialtahan tuo tärkeimmät pointit tulikin, mutta huomauttaisin vielä että mikäli teräksisen Kingin jostain syystä haluaa löydä kiinni niin kannattaa ottaa huomioon, että sen irroittaminen on erittäin hankalaa ellei mahdotonta. Perus Kingi kestää kyllä katukäytössä varmasti.
Mulla on Crank Brothersin Cobalt XC SL yhdessä rungossa. Tikkurilan Ajomies sen myi ja asensi hyvin kilpailukykyiseen hintaan. Jos Ajomies on liian kaukana, kuvittelisin myös Fox Compista noita saavan.
Kyllä on hienoa settiä zen_masterin youtube-linkin takana! Nyt on katsottu Manowar-covereita, Conan-fiilistelyä ja miekan takomista. Tällaisina hetkinä hävettää, että omistaa alumiinirungon. En ole mies, enkä mikään.