Temppelinsä ja siinä majailevan sielunsa kuositus

Mietin topikin nimeksi myös “Terveys ja elämäntavat”, mutta olishan se ny ollu iha tylsää eikä se edes viittaisi aivan yhtä kokonaisvaltaiseen rullaan ku mitä haen nyt tässä.

Tässä langassa siis keskustellaan siitä, MITEN RAKENTAA ITSESTÄ MAHDOLLISIMMAN HYVINVOIVA JA TEHOKAS, YMPÄRISTÖÖNSÄ OSAA OTTAVA YKSIKKÖ.

Mä oon ite aika juminen, sumuinen ja itkuinen kasa, siis tyypillinen modernin länsimaalaisen yhteiskunnan olio. Ongelmani alkoivat jo muutama vuosi sitten, vaivoja on nyt jo aika paljon ja elämäni on ollut vähän turhan kamalaa aika pitkään putkeen nyt. (Tässä vaiheessa haluan painottaa, että en toivo tässä yhteydessä keneltäkään mitään vertaistukea tai empatian tai sympatian osoituksia) Tämän vuoksi mun on ollut ikään kuin pakko aika aktiivisesti ettiä ja toteuttaa metodeja, joilla saavuttaa enemmän ja parempaa rullaa.

Vaikka kaikki täällä eivät olekaan sairaita, koen että tämä topsu on teille kaikille, koska aina voi voida VIELÄ PAREMMIN.

Tähän voisin listata joitain juttuja, joita oon tyypannu Voiman toivossa.

paleo-vaikutteiset ruokavaliot: Nää on ollu mulla aika sysääs josta olen ylpeä. Olin ollu pitkään ihavituväsyny ja tällä pääsin aikoinaan taas jaloilleni. Luopumiseenki tottuu. Rullaa riittää ja niin eespäin. Mulla on ilmeisesti aika paha viljayliherkkkyys, kaurapuurosta menen aivan puolikuolleeksi pariksi päiväksi. Tietyt asiat saavat minut uskomaan, ettei kyse ole edes pelkästä placebosta, mutta en näitä syitä jaksa sen kummemmin eritellä, koska mä jumitan niin paljon.

ADHD-ruokavalio: Aiheesta on tutkimustietoa jo parin vuosikymmenen takaa ja sittemmin sitä on tullut lisääkin, mutta ilmeisesti suurin osa ADHD:ksi tulkittavissa olevista kognition dysfunktioista johtuu varhaisessa kehitysvaiheessa syntyneistä ruoka-aineyliherkkyyksistä. Kokemukseni viittaavat tutkimustulosten olevan valideja.

Parempien lääkäreiden ettiminen: aika monet lääkärit on vitun kuistilla.

Lumosity: Kyseessä siis kokoelma netissä pelattavia mini-pelejä, jotka on kehitetty silmälläpitäen niiden kykyä kehittää pelaajan kognitiivisia kykyjä. Mun suosikki oli semmone jos pitää ohjata jatkuvalla syötöllä puksuttavia vetureita oikeisiin päätepysäkkeihin vaihtamalla raideliitoksia. IHA TÖRKEEN HAUSKAA! Pelasin läpi. Vikalla tasolla vetureita oli 14 eri väriä ja niitä tuli yhteensä joku puol sataa kolmes minuutis tai jotai en tiä. Tästä olen ylpeä. Vaistolla väittäisin et tää kans edisti mun zeniä. Vois alottaa taas joku päivä oikeasti vääntään näitä.

Täl hetkel mulla kuuma juttu on Wim Hof-metodi. En oo saanu siitä vielä paljoa irti ku oon ihan alus tän kaa vast, mutta lukekaa: The Wim Hof Method *Revealed* - Power Breathing Exercise | HighExistence

Sit vielä ashwagandha: Kyseessä on siis yrtin juuri. Tää tekee kaikkee kivaa. Lääketieteellisestä näkökulmasta tää on jopa päihde. Muistan vetäneeni nollatoleilla tätä aika isoja annoksia ja olo oli äärimmäisen keskittynyt, rauhallinen, smoothi, itsevarma ja onnellinen. Sekä liikunnallisesti kyvykäs. Runsaasti tutkittu, vertaisryhmien kera. Toimii iha vitu oikeesti.

ps. En nyt jaksa ettiä, mut yks tyyppihän opetteli sietää käärmeiden myrkkyjä ja ruiskutti niitä sitten itteensä ja oli ihan adrenaliinipäissään ja on varmaa edelleen. Nelikymppisenäkin vielä ihan rypytön naama ja näin.

[sarcasm]jep, tärisevine käsineen kyllä melkoinen terveyden perikuva[/sarcasm]

No ei se terveys oo se olennainen juttu, välinearvo sekin. Kuha on super fiilarit ja jaksaa ajaa TÄYSII!

Roller94 - 2:08, 15.6.2015 » No ei se terveys oo se olennainen juttu, välinearvo sekin. Kuha on super fiilarit ja jaksaa ajaa TÄYSII!
[x] asia selvä [ ] asia kunnossa

[X] nauroin
[ ] en nauranut

Nuku riittävästi.
Vähennä internetin, telkkarin, kännykän jne. käyttöä, esim. maks. 1-2 tuntia päivässä.
Venyttele.
Juo vettä.
Viljat olikin jo mites toi maito? Kannattaa ainaki testata jättää pois vähäksi aikaa.
Huolehdi myös lihas treenistä, ei siis mitään testobodausta vaan ihan perus lihaskunnon ylläpitoa. Varsinkin keskivartalon lihakset kannattaa pitää kunnossa.
Pidä pääkoppa kunnossa ja kirkkaana, jos douppaat ni lopeta vähäksi aikaa.
Siinä nyt jotain cunt basic hommia.

testobodaus ei kyllä hyödytä mihinkään muuhun kun lihasten kasvattamiseen. maksimivoima ja voimakestävyys on ihan erilaista treeniä vaikka voimakestävyys vähän muistuttaakin podaamista. kun nuo kolikon molemmat puolet on kunnossa niin nivelet pääsee helpommalla ja aerobinen luistaa helpommin myös.

poisjättämisiä kannattaa kokeilla mutta samalla lailla kannattaa myös ottaa kama takaisin ruokavalioon jos mitään oleellista ei tapahdu.

ja tuo paleo ois totuudenmukaisempi jos et osta lihaa kaupasta yli 60% kerroista niin simuloi samalla epäonnistuneen metsästysyrityksen :wink:

http://www.bircaterra.fi/ph-tasapaino.htm

Roller94 - 1:59, 15.6.2015 » ...suosikki oli semmone jos pitää ohjata jatkuvalla syötöllä puksuttavia vetureita oikeisiin päätepysäkkeihin vaihtamalla raideliitoksia. IHA TÖRKEEN HAUSKAA! Pelasin läpi. Vikalla tasolla vetureita oli 14 eri väriä ja niitä tuli yhteensä joku puol sataa kolmes minuutis tai jotai en tiä. Tästä olen ylpeä. Vaistolla väittäisin et tää kans edisti mun zeniä...
Voisin siis kokea olevani hyvinvoiva, koska teen tällaista hommaa työkseni. Eikä kyseessä ole peli... No, on minullakin arjen haasteeni. Jaksuhali sinne, ihan toissaan.

mä oon jonkun verran löytänyt lohtua pääkoppaani, näitä päivän tekstejä lukemalla: http://www.healingeagle.net/Fin/Txt/siivilla.html sit ruokavaliossa hampun siemen on aika hyvä protsku ja rasvalisä… korkin ku jaksais pitää kiinni viikonki ni vointi kohenee 200%

Roller94 - 1:59, 15.6.2015 » Täl hetkel mulla kuuma juttu on Wim Hof-metodi. En oo saanu siitä vielä paljoa irti ku oon ihan alus tän kaa vast, mutta lukekaa: http://www.highexistence.com/the-wim-hof-method-revealed-how-to-consciously-control-your-immune-system/
oisko ollut joku neljäs lause tuossa joka paljasti totaaliseksi paskapuheeksi ja mitä pitemmälle jatkoi niin sitä selkeämpi huijaus.
karzan - 8:03, 15.6.2015 » korkin ku jaksais pitää kiinni viikonki ni vointi kohenee 200%
Ainakin mulle tämä ja päihteiden vaihtaminen liikkumiseen oli se ratkaiseva juttu.

Tuo rollerin mainitsema Lumosity on ihan hauska sovellus. Entiiä sit mitenkä paljon se mitään kehittää mutta hauskaa täpyttelyä ennen nukkumaanmenoa.

Omalla kohdalla ihan simppelin meditoinnin aloittaminen on tuntunut tosi hyvältä. Headspace on siihen aika hyvä, taitaa olla ilmainen trial-jakso myös saatavilla. Käynnissä olevat “stressinhallintasessiot” ovat omalta osalta vähän ironisesti jääneet pariksi viikoksi työkiireiden takia, mutta pakko tuohon on taas kesämmällä palata.

Samps - 9:00, 15.6.2015 » Tuo rollerin mainitsema Lumosity on ihan hauska sovellus. Entiiä sit mitenkä paljon se mitään kehittää mutta hauskaa täpyttelyä [b]ennen nukkumaanmenoa.[/b]
elkää välittäkö kohuklikkaushuorausotsikosta vaan lukekaa sisältö: http://www.tekniikkatalous.fi/paivan_lehti/2015-06-10/Led-valot-sekoittavat-luonnon---Tulevaisuuden-pahin-valosaaste-3323240.html

e: kännyköiden ym näytössä siis tosiaan aika paljon juurikin tuota sinistä valoa ja sitä kun tuijottaa melko läheltä niin aika herkästi menee kropan rytmit persiilleen.

peltsip - 9:11, 15.6.2015 » elkää välittäkö kohuklikkaushuorausotsikosta vaan lukekaa sisältö: http://www.tekniikkatalous.fi/paivan_lehti/2015-06-10/Led-valot-sekoittavat-luonnon---Tulevaisuuden-pahin-valosaaste-3323240.html e: kännyköiden ym näytössä siis tosiaan aika paljon juurikin tuota sinistä valoa ja sitä kun tuijottaa melko läheltä niin aika herkästi menee kropan rytmit persiilleen.
Luodaan tarve ja täytetään se.

Vihreetä ja valakosta teetä.

Kuosittaa.

Peltsippi on varsin oikeassa mut mä luulen että siniset valot on pienin murhe meikäläisen rytmissä höhö.

asb - 9:26, 15.6.2015 »
peltsip - 9:11, 15.6.2015 » elkää välittäkö kohuklikkaushuorausotsikosta vaan lukekaa sisältö: http://www.tekniikkatalous.fi/paivan_lehti/2015-06-10/Led-valot-sekoittavat-luonnon---Tulevaisuuden-pahin-valosaaste-3323240.html e: kännyköiden ym näytössä siis tosiaan aika paljon juurikin tuota sinistä valoa ja sitä kun tuijottaa melko läheltä niin aika herkästi menee kropan rytmit persiilleen.
Luodaan tarve ja täytetään se. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.urbandroid.lux
Ympärivuorokautinen foorumin päivystäminen muuttuu ainakin PCn (ja näemmä myös Linuxin, Macin ja iLaitteiden) ääressä paljon siedettävämmäksi kun asentaa [f.luxin.](https://justgetflux.com/) Oon ite tyytyväinen käyttäjä jo jonkun viiden vuoden ajalta.

Haluan tuoda tähän keskusteluun mukaan erään vaihtoehtoisen näkökulman:

suosittelisin maratoonarille palamatonta vaihtoehtoa.

yhätälö jossain määrin vaikeahko koska aistit ja kehontuntemukset voimistuu.

Eli set and setting on eri millon mikäkin.

Mites sit psykedeelit ja urheilu?