Tee-Se-Itse - CNC-koneiden kehitysteorian kumoamistarkoituksessa

^sori sekoilu, istun nousuhumalassa junassa hivellen uutta Turbo-satulaa. Tarkoitin siis, että niitä pulttirattaita (ei napoja) ei ole voitu valmistaa kuin vasta hetken…

Itse kokeilin tossa huumorihengessä yks päivä sorvailla navan aihioo alumiinista kun osaan välttävästi käyttää appiukon sorvia. Täytyy sanoa, että ei se ihan hullulta operaatiolta vaikuta, mutta en uskaltais kyllä itse ajaa omatekemällä. Ja pinnojen reiät pitäis saada CNC:llä…

Npertj:llä true meno.

Monarkki - 20:25, 28.3.2013 » ...Ja pinnojen reiät pitäis saada CNC:llä...
Ei siihen tietokonetta tarvita, esim. 4-leukaistukka ja pyöröpöytä + jyrsin riittää.

Hyvää käppää. Ehtaa.

Kyllä nauratti kun etusivulla on ihanasti vieretysten tää topsu ja mashikeisarin yybercustom -ama. On tää vaan kiva foorumi!

Suuri arvostus viitseliäisyydelle

ajaisin

Voi helvetti. Tuli vähän sama olo kun näin tänään Clas Ohlsonilla tosi ruman lapsen. Että on se, mutta en välttämättä sitä vanhemmille kertois. Paitsi, että just kerroin.

Mahtavaa! Parempaa jälkeä kuin mihin itse pystyisin. Joskin yksinomaan tämän langan vuoksi alkoivat pulttinavat kiinnostamaan.

pylväsporakone ja vannesaha ni alkais rattaita syntyä, edukkaasti.

pistää hymyilyttämään. :slight_smile:

Monarkki - 20:25, 28.3.2013 » ^sori sekoilu, istun nousuhumalassa junassa hivellen uutta Turbo-satulaa.
Turbo-rakastaja.

Jos joku haluaa kokeilla ihan mustasta raudasta, niin lupaudun toimittamaan (Helsingissä) suurinpiirtein kokoon leikattuja palasia. Ja arvostan.

Dear god, hyvä kommentti asb:ilta. Pistin just soimaan…

http://www.youtube.com/watch?v=DdwuxoSHsSo

Mutta voisko konga kertoo vähä enemmän ja vaikka havainnollistaa netistä löytyvällä kuvalla… Voisin meinaan sitten vaikka kokeillakin jossain vaiheessa… Kehäkin löytys.

Video kertoo enemmän kuin tuhat kuvaa, eiku… Tää on ihan hyvä video. Loppupuolella, 21:11 lähtien on tuosta puolan reikien teosta.

varmaankin teet seuraavaksi navat

Tänks Konga. Niinku arvelin niin ei oikein onnistuis toi reikien tekeminen multa välttämättä. Ehkä mä vaan jatkan leikkimistä. Tuli mieleen tosta kohdasta kun se kiillottaa sorvin ja Autosolin avulla tota aihioo: jessus se on mukavata. Viimeks kiillottelin tylsistyksissäni sorvilla kaikkee sopivaa, mitä siinä pöydällä nyt sattu oleen. Nyt kiiltää vähiin päin kaikki putket pajalla :smiley:

Pinnareiät saa porattua tarvittaessa myös sorvissa kun virittää käsiporakoneen jollain puristimella kiinni sorvin työkalukelkkaan. Toki navan pyörittäminen tarkasti on hankalaa (reikien paikat pitää varmaan lyödä pistepuikolla varmuuden vuoksi), mutta tuleepahan reiät ainakin samalle kehälle.

http://i8.aijaa.com/b/00356/12217314.jpg
Myönnän, terästä englannista menee tilalle nytt.

Tää on mun suosikkitopikki edelleen.

no mut eipähän ollut kallis. Ja sitten kassan kautta :slight_smile: