Tankoteippi-Topsu

Zipp Service Course CXSL. Perseestä asentaa paksuutensa vuoksi (menee ruttuun), jos ei ole kunnolla päällekkäin, jolloin ei tahdo riittää pituus. Ehkä teen jotain väärin, mut ei muut teipit tommosia oo ollu asentaessa. Käytössäkin ihan liian pitävä kumimainen eli yleisarkikäyttöön ei hyvä.

Spessun Roubaix sit seuraavaks kokeiluun.

Spessun Roubaix teippi, se leveä on aivan pskaa. en suosittele. liian vähän liimapintaa joten liukuu jo muutaman viikon käyön jälkeen. pinta vaatii hanskat ellei halua ihokuorintaa.

Kyseessä siis tämä:
https://www.specialized.com/fi/en/accessories/grips-tape/swrap-roubaix-tape/105212

madutin - 17:34, 12.9.2016 »

Cinellin teipit on vähän kalliimpia

Itsellä on käytössä sitä Mike Giant-teippiä, sellaisen samettisen tuntuinen käsissä. Ei muutu limaiseksi märällä ja sopivan paksuista ylikoon tangossa. Liima on sen verran ärtsyä kamaa tarraamaan, että jos liimapinta on auki ja se nappaa kiinni teippi on melkolailla siinä, korjausliikkeet ovat hankalia enää.

Onko niistä rei’istä, joita joissain teipeissä on mitään oikeaa hyötyä?

Grobian - 15:49, 20.12.2016 » Onko niistä rei'istä, joita joissain teipeissä on mitään [i]oikeaa hyötyä[/i]?
reikä ei paina mitään eli mikäli teipeissä on reikiä se on siis kevyempi kuin teippi ilman reikiä :)
FF - 16:04, 20.12.2016 »
Grobian - 15:49, 20.12.2016 » Onko niistä rei'istä, joita joissain teipeissä on mitään [i]oikeaa hyötyä[/i]?
reikä ei paina mitään eli mikäli teipeissä on reikiä se on siis kevyempi kuin teippi ilman reikiä :)
Mitäs sitten kun ne reiät on täynnä likaa.
krusifixie - 16:14, 20.12.2016 »
FF - 16:04, 20.12.2016 »
Grobian - 15:49, 20.12.2016 » Onko niistä rei'istä, joita joissain teipeissä on mitään [i]oikeaa hyötyä[/i]?
reikä ei paina mitään eli mikäli teipeissä on reikiä se on siis kevyempi kuin teippi ilman reikiä :)
Mitäs sitten kun ne reiät on täynnä likaa.
no sit ollaan varmaanki samalla viivalla kuin teipin kanssa ilman reikiä.

Olen tehnyt vähän taustatutkimusta ja antanut itseni ymmärtää että kesällä kun aurinko paistaa ja on kuuma ja tulee ajettua käsineittä, niin käsistä irtoava seebumi ja hiki eivät niin luistaisi jos on reiät.

Tätä ongelmaahan ei siis Suomessa tule vastaan. Että sikäli.

Keventely toki kiinnostaa aina.

Tää on hyvä

https://www.sram.com/sram/road/products/sram-supersuede-bar-tape

itse ostin parin lizard skins dsp -vuoden jälkeen supacazin tankoteippiä. vaikuttaa ja tuntuu hyvältä, toki hintaa on.

RTZ - 20:59, 12.9.2016 » P.S. itse olen nössö enkä kuse ohjaamoon
Niin siis en minäkään omaani.

Saako camokuosista tankoteippiä muualta kuin amerikan ebaystä?

Saa

töölön pyörässä olen nähnyt hyllytavarana joitain viikkoja takaperin

Mietin jo että eikö täällä oo tankonauhatopia ollenkaan kun niistä oli kovasti puhetta toisessa langassa mut olihan sellainen toki jo. Olin vaan unohtanut kun ei hetkeen ollut ollut ylhäällä.

Kerrataanpa tähän siis hyviä tankonauhoja ettei unohdu. Mää alotan. Liskonnahoista totesin 1,8 -millisen liian ohueksi omiin kätösii ja 3,2 -millistä en oo kokeillut, joten:

  1. Lizard Skins DSP 2,5 mm.

Itellä ollu toi 1,8mm ja totesin kans liian ohueks, muuten toki hemmetsin hyvä, kuluu kyllä nopee. Nyt säästän rahaa ja arvon et 2,5 vai 3,2.

Hyviä on

  1. Kallein
  2. Halvin

Tällä kertaa ääripäiden välillä ei ole mitään.

Olen kuullut DSP:stä kahdenlaista kommenttia: 1) Paras 2) Ei kovin pitkäkestoinen

Miten se nyt sitten on? Tommonen 3.2mm dsp ois ostoskorissa mahollisesti

Onko noin kaks ja puol vuotta pitkä vai lyhyt aika tankonauhan elämässä, jos se on nähnyt käyttöä säännöllisesti? dsp siis kyseessä ja näin ollen käytön hinta tällä hetkellä n. 10 €/vuosi yhden pyörän osalta.

Ei kyl em. nauhat paljoo enää pehmusta niistä kohdin joissa kädet ovat enimmäkseen levänneet, mut muuten ehjät vielä.

kyttyra - 19:04, 29.8.2018 » Mietin jo että eikö täällä oo tankonauhatopia ollenkaan kun niistä oli kovasti puhetta toisessa langassa mut olihan sellainen toki jo. Olin vaan unohtanut kun ei hetkeen ollut ollut ylhäällä. Kerrataanpa tähän siis hyviä tankonauhoja ettei unohdu. Mää alotan. Liskonnahoista totesin 1,8 -millisen liian ohueksi omiin kätösii ja 3,2 -millistä en oo kokeillut, joten: 1. Lizard Skins DSP 2,5 mm.
älä pidä muita teippejä