Tankonauhan asennus

Edit: Puhuinpas höpöjä.

Mä en ole jaksanut taittaa nauhan päitä tangon sisälle, vaan vedän tangon päähän jäkisteippiä (keskelle myös), vahvistan pikaliimalla ja leikkaan sen poikki tangon pään tasalle. Mustasta nauhasta tulee mun mielestä siistimpi noin.

Kangasteipit päädystä keskelle, viimeistellään hamppunarulla ja sellakalla.

Ei teippejä, ei hanskoja. Sateellahan ei ajeta.

Päädystä keskelle. Alkuun sullon vähän tangon sisään niin että tulpat pysyy tiukasti paikallaan. Loppuun sitte teippiä.

Mä en saa koskaan pitämään niitä vitun teippejä, ne on jotakin paskoja ja sitä on liian lyhyesti. Kävin viimein tossa viime viikolla hakemassa mustaa rullan sähköteippiä K-Raudasta (á 1 euro). Pysyy vähäc paremmin.

Vedätkö sä ne tarpeeksi kireälle ja siten, että liimapinta osuu tankoon? Eli ettei ne teipit mene liikaa toistensa päälle? Just eilen leikin sellaisten liimattomien remmien kanssa, ja aikani niiden kanssa tapeltua ne pysyvät oikein hyvin tangossa, kunhan vain vetää ne riittävän tiukalle ja sopivasti toistensa päälle (tässä tapauksessa puhutaan parista millimetristä). Päättelin sitten stemmin kylkeen sähkärinteipillä.

Mulla se lähtee irti sieltä ihan loppupäästä, se lopetusteippi vaan löystyy tjsp. Mutta on se varmaan osittain sitäkin, että teippailen vaan paskasti. Eipä tota tuu nii paljoa treenailtua kun ainakin vuoden ajan kuitenkin ajelee yksillä teipeillä.

Heitä boren sähkäriteippien tilalle lätkäerkkaa niin kestää ja kumminpäin sulla kiertää nauhat? Jos yläotteelta vääntää rannetta taaksepäin, niin kai nauha kiristyy?

konkeli - 7:47, 21.9.2009 » Ei teippejä, ei hanskoja. Sateellahan ei ajeta.
Hei, tää on minä!
  • Keirin-gripit FTW.

^Keirin-gripit kyl toimii

Tankonauhan alle ohuelti kerros sähköteippiä väärinpäin. Kyllä pysyy, eikä ees lähde koko nauhat ekoissa pannuissa vaikka johonkin kohtaan tulis repeämä.

Teipeist tulikin mieleeni,onko mittään todella hyvin pysyviä(ehkä jopa avaimella kiinnitettäviä)ja hienoja päätyplugeja vastaan tullut kotomaassa? Joko erittäin kliiniä tai koristeellista,joko tai.Mitkään modernit fontit ei tule kysymykseen,ja väreinä siis paljas metalli/pronssi/kupari/kulta/ehkä mustakin.Vai pitääkös sorvata itte moiset,ei sekään ehkä ongelma olis mutta tällöin luultavasti vanha punkkari hakis inspiraationsa keihäsmuttereista joita oon ennen tehtaillut prätkääni.

Suosittelen Bilteman Velo merkkinen tankonauhaa niille jotka haluaa kokeilla teipin asennus itse. Siinä ei ole liimaa olenkaan ja sen takia pystyy harjoittelemaan monta kertaa ilman että teippi (ja hermot) menee pilalle.
Se myös tuntuu hirveen kivalta ja (jos on asennettu hyvin) pysyy paikalla yhtä hyvin kun mikä tahansa tankonauhaa. Hintakaan ei ole paha…
Minulla oli ennen Cinelli cork tankonauhaa ja Velon tuote on mun mielestä paljon mukavampi.

Hoolie: Biltema, tuote 82424

http://www.biltema.fi/osteri/data/webpics_all/Web%20images%20Sorted/82/large/82-424_l.jpg

Tuure

hoolie, mitä on keihäsmutterit?

temmi_hoo - 6:46, 6.11.2009 » hoolie, mitä on keihäsmutterit?
Jotan tämän tapaista, yes?

http://www.boingboing.net/jdt_truckspikes.jpg

Tankonauhat päistä keskelle, Chainthugin mainitsemalla tavalla. Teippiä ei tarvitse, jos hermot sekä nakkien motoriikka ja momentti riittää; nauhan saa pingotettua siististi itsensä alle.


esmes tällasia tarkotin,noi tein omana rätkääni,ja myöhemmin kun sain käsiin jyrsimen jakopää niin tein sellasia jotka on kuuskanttisia kärjestäkin,jollainen tos takanakin jo on.

^^ enpä tahtos lipata tommosten tulppien/plugien kanssa…

juuri laitoin cinellin natural cork nauhat bullhorn stongaan, aloittaen päistä ja lopettaen keskelle… keskelle varmistukseksi kapeaa lätkäteippiä ja (tulee tietysti paheksuntaa) sitäkään ei olisi tarvittu, sillä jarrukahvojen alle olisi voinut hyvin lopettaa ilman teippiäkin.

Bullhorn stongaa tykkään pitää sarvet loivasti yläviistoon, Tällöin valitettavasti tulee päistä aloittaessa nauhan reuna sarvista “kättelyotteella” pitäen juuri väärinpäin vastaan. Toisaalta nauha on oikeinpäin poikkiputkelta ja mutkista kiinni pitäessä…että vähän riippuu mistä eniten ajaa, kumpi tapa on parempi?

Edellisen kerran olen teipannut tankoa 20v sitten, ja siihen nähden onnistui tyydyttävästi, kun muisti kiristää nauhaa jnkv kiertäessään (silleen sopivasti), niin sitten se otti hyvin paikoilleen. Nauhan kiertosuunta on siis peilikuva oikealla ja vasemmalla.

Kenelläkään tietoa Tressostar teippien saatavuudesta suomen kamaralta, etenkin pääkaupunkiseudulta? Jos itselläsi on ylimääräisenä pari rullaa niin tarjoa! Väreinä kelpaa: valkoinen, musta ja sininen. PM tai tähän. Thanks!

Miulla on taipumus hukata päätytulppa tai -tulpat viimeistään pannuttaessa. Viinipullon korkki vaikuttaa hyvältä, mutta miten saan nämä pois korkkiruuvilla kuten ulkomaan foorumeilla sanotaan?
http://kaje.nukku.net/k/endplug.jpg

Hyvänä puolena värivalikoima on melko laaja. Fillari mukaan Alkoon ja voi sovittaa värit yhteen. Pullon voi palauttaa kauppaan ja sisällön saa hävittää kotitalousjätteen mukana. Kalliimmat eivät välttämättä ole parempia. Ja näitä saa yksittäin, jos hävittää vain toisen.