Tämä voi olla aika epätoivoista, mutta yritetään!

joo, otsikkoon viitaten olen jo epätoivoinen, kun katselen ohitseni sujahtelevia nopeahkoja pyöriä ja itse painelen pää punaisena liikenteen seasssa pienellä pasilan jätelavalta löydetyltä “ponipyörällä” ja mietin, jos minulla olisi vielä entiset pyöräni alla eivätkä ne olisi vähän siellä sun täällä ympäri maailmaa pääsisin kunnolla kisaamaan autojen kanssa. … joten! etsin pyörää, joka on nopea (tiedän riippuu aika paljon polkijasta), kevyt ja kaunis (tyttö, kun olen)!

oikeasti, jos jollain on kilpapyörä, single gear yms. tarpeettomana, olisin erittäin kiinnostunut ostamaan, jos joku rakastaa pyörien kokoamista olen erittäin valmis sponsoriksi (ja valmis sijoittamaan ihan kohtuullisesti), jos jollain on ylimääräinen runko olen valmis vaikka opiskelemaan kokoamisen salat, mitä vain, jotta pääsen nauttimaan helsingissä elosta kaikkein parhaimmalla tavalla! kaikki vinkit ja tiedonjyväset kuinka saada pyörä käsiini tai tarjoukset otetaan ilomielin vastaan (kunhan pyörä ei ole sininen ja suhteellisen pieni, minä = 167cm)

kiitos ja kuulumisiin!
ronja
ntinauris@hotmail.com

Taitaa olla 51-53cm vaakaputki sopivaa kokoa… Ei taida kuitenkaan olla ihan yleisin koko “kilpapyörän” rungoilla, 53 ehkä helpoin löytää. Voisin ehkä auttaa tilaamaan ebaystä sopivan rungon/pyörän(itse kun käytän sitä), riippuen budjetista? Ja onko singlespeed, fiksi vai vaihteellinen ensisijaisesti hakusessa, vai kaikki käy?

Mikä on vikana sinisissä pyörissä?

Olisi ehkä tiedossa yksi vaihteellinen Rossin täällä Oulussa. Kevyttä terästä. Kunto näytti äkkiseltään hyvältä. Ei mitään viimeisen päälle hipo-osaa, vaan kehtaapa sitten ainakin tehdä konversion. Saattaa olla liiankin pieni, mutta äkkiäkös tuosta käy ottamassa mitat ja kuvat myös. Toimitus onnistuisi Helsinkiin kesäkuun ensimmäisenä viikonloppuna.

Muistaakseni lähinnä tuon näköinen, ainakin väritykseltään:

http://kuvat.huuto.net/c/28/a6f1b4412a9b6bbec113aa3debabb-orig.jpg

Mun mielestä ihan jepa, että pyytää apua fillarin kanssa sieltä mistä löytyy taitoa ja tietoa. Comoon, nyt olisi mahdollisuus rakennella neidille pyörää!

Kannattaa varmaan aloittaa vaikka tällä laskurilla, joka kertoo about minkä kokoinen/mallinen runko olis sopiva. Sen jälkeen voi miettiä tarkemmin runkoa.

^ Kannattaa varmaan tosiaan ottaa mitat huolella ja tehdä tuo “sovitus” kerralla kunnolla ennen kuin mene ostamaan yhtään mitään, jonka jälkeen suosittelisin harkitsemaan suosiolla valmiin pyörän ostamista, etenkin jos/kun itsellä ei ole hajuakaan pyörän kasaamisesta, esim.:

Tuo fuji vaikuttaa kelpo peliltä, eikä liian kallis

Fujin itsekin varmaan ostaisin jos kohtuuhintainen valmis pyörä olisi tähtäimessä. Suomesta ei taida saada tuohon hintaan kuin http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=581034&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10006&compartmentId=10048&categoryId=10136 ja kyllä fuji monessa suhteessa on rädimpi.

BestBrakesta Create on vähän samaa hintaluokkaa. Ihan muodikkaan näköisiä valmissinkuloita.

^ Createa on kahta kokoa, 54cm ja 59cm, molemmat liian isoja.

tya - 10:56, 23.5.2010 » ^ Createa on kahta kokoa, 54cm ja 59cm, molemmat liian isoja.
Ainakin tuolla sivuilla väittävät, että S-koko sopisi 160–175 cm pitkille kuskeille. Ehkä kannattaisi käväistä kokeilemassa.
Roger Kuitti - 11:11, 23.5.2010 » Ainakin tuolla sivuilla väittävät, että S-koko sopisi 160–175 cm pitkille kuskeille. Ehkä kannattaisi käväistä kokeilemassa.
Ehkei kannata. Ei ole ensimmäinen kerta kun kauppias tarjoaa täysin sopimatonta väärän kokoiselle vain siksi, ettei mallistossa satu olemaan sopivaa.

Suomalaista Le Princeä saa pienimmillään 51 koossa, 53 on myös saatavilla.

jarkko - 11:40, 23.5.2010 »
Roger Kuitti - 11:11, 23.5.2010 » Ainakin tuolla sivuilla väittävät, että S-koko sopisi 160–175 cm pitkille kuskeille. Ehkä kannattaisi käväistä kokeilemassa.
Ehkei kannata. Ei ole ensimmäinen kerta kun kauppias tarjoaa täysin sopimatonta väärän kokoiselle vain siksi, ettei mallistossa satu olemaan sopivaa.
No tää on kyllä ihan totta. Että jos lähtee sovittamaan, niin ainakin asiantunteva kaveri mukaan makutuomariksi.

tai

http://www.suzukihayabusas.com/gallery2/d/95-1/All+Chrome+Paint+Suzuki+Hayabusa.jpg

busal pääsee kuulemma täysii

kiitos neuvoista, ongelma on saatu ratkaistuksi,ainakin hetkellisesti. ehkä palaan pian asiaan, jos pyörän vauhti ei riitä ja tarvitsen neuvoja kuinka moottoroida se.
ja onneksi ei tarvinnut tyytyä noihin valmissinkula-kindermunan lelupyöriin, vaan sain tarjouksen vanhemmasta ja vastustamattomasta pyörästä.