takavanne fiksiin

Osaako joku tietävämpi kommentoida tuota 24-pinnaista takakiekkoa jotenkin? Kuskin massa ~73kg ja taakia jaloissa varsin keskiverrosti. Emmää usko, että se pahasti notkuu tai sitä rikki saan, mutta otanko kuitenkin jonkun tietoisen riskin tuommoisen harvapinnaisemman kiekon kanssa?

edit.
Nojoo tota. Onhan mulla maantiekiekoissakin takana 24 pinnaa ja niissä on vielä radiaalipuolaus ei-vetopuolella. Eikä notku, joten luulisi sen radallakin olevan ihan jees, jos vaan kunnolla tekee.

jos kiekko tulee pääasiallisesti rata-ajoon, niin laittaisin kyllä irtokuulanavan, ehkäpä dura acen korkealaippaisen. nuo ovat hyvin säädettyinä ja ylläpidettyinä oikeasti todella hyvät ratanavat.

kehästä ehkäpä vain sen verran, että itse olen siirtynyt lähes kategorisesti maviceista velocityn kehiin. esim. mainittu a23 on toiminut oikeinkin hyvin. alphoista tms. ei ole kokemuksia.

en laittaisi noilla spekseillä 24 puolaa ratatakakiekkoon. 28 voisi toimia - tukevuus/voiman välittyminen, kestävyys ja keveys saattaisivat olla paremmin balanssissa. ja jos budjetissa on tilaa, niin aeropuolilla tulee testatusti tukevampata.

Puhuitte ympäri.
Laitetaan A23:t. Mukava kokeilla semmoisiakin. Noita saa näköjään parin yhden Alphan hinnalla, joten joutuu ilmeisesti tekemään etukiekonkin :slight_smile:

Mites nuo navat? Matalalaippaiset Dura acet (7710) voisi olla kovat. Oisko näitten hankkimiseen joku ehdottomasti muita parempi paikka? Fix-fix-versio tarttis saada.

Hiukan halvemmalla saisi matalalaippaiset GranCompet. Onhan noita. Korkealaippaisella tulee toki tukevampi kiekko, mutta diggaan enempi matalalaippaisista. Jos noihin ny tulee 32 pinnaa 3-ristiin Competitioneilla, niin kyllä se tukevuus riittää matalallakin laipalla.

Siirsin tonne vähän sopivampaan lankaan, eli tänne: https://www.yksivaihde.net/old/3449&replies=44