Taakkateline Topic, siis tarakka ja pakkari.

Hokay, toi 45cm on jo liian jööti, mutta eipä hätää sillä sopiva tartsi onkin jo kiikarissa.

Ttu, kävin sit eilen Biltemassa, enkä tietenkään muistanut ostaa noita kaiken ratkaisevia pantojarouvan takapakkariin, hih. Ei sit clasulla eikä punavuoren raudassa ollut vastaavia. Mistäköhän löytyis ytimestä? Vai onko huomenna taas pakko mennä biltsuun…

Snadit letkunkiristimet ois muuten toimineet, mutta niiden kiristysruuvi ei taas mene tarakan reiästä sisään.

^k-raudasta letkukiristintä?

edit: siis niitä samanlaisia kuin biltsussa.

Sama tuli mieleen ja kävin sit iltalenkillä k-raudassa. Tyhjä arpa. 8mm vaijerilukko toimisi muodon puolesta aika hyvin, mutta on hieman brutaali rungolle ja tietenkin millin liian pieni. Jos huomenna sit hakis 10mm kokoa… tai polkasis suosiolla biltsuun.

Laitetaas tänne linkki tuohon minun etutartsiboksiprojektiin, kun sen tuonne pyörän ketjuun postailin.

Mulla oli ny sitten pyöräreissussa Biltsun tavarateline. Ihan päteväksi osoittautui. Ens kerralla taidan kaveriksi hankkia oikean pyöräilylaukun.

http://img822.imageshack.us/img822/5967/dsc02353.jpg

Sama täällä. Ajeltiin noilla viikon reissu ilman mitään ongelmia. Mulla on lisäksi tyylikkäät Bilteman sivulaukut, jotka nekin toimivat ihan hyvin. Muutaman kerran isommassa töysyssä toinen kannatin hyppäsi pois kiskolta, mutta ilman sen kummempaa draamaa.

Ja aina vain enemmän olisi hinku päästä pyörämatkailemaan, mutta ei ole kesälomaa ei.

Saakos tohon Pelagon runkokiinnitteiseen tartsiin muuten valon kiinni alapuolelle tai sivuun?

Mulla olis Chargessa tollanen Pelagon Steco, keskikokoinen, mutta piti vähän lyhentää tota “selkänojaa”. Valokin menee hienosti.

Helkkarin tukeva ja kauppareissuilla varustettu pärekorilla :wink:

ihan jännä pitenevä malli:

hipster nascar

karmolis, Mitä luulet meneekö Pelagon Stecot Plugin pienempiin runkoihin? Mulla on XS koko Plugista ja siinähän emäputki on todella lyhyt. Onko toi sun runkos M?

anssias - 8:39, 26.8.2010 » karmolis, Mitä luulet meneekö Pelagon Stecot Plugin pienempiin runkoihin? Mulla on XS koko Plugista ja siinähän emäputki on todella lyhyt. Onko toi sun runkos M?
Mun runko on L (tai mikä se suurin nyt olikaan).

Eli se pienin tartsi vois kyllä mennäkin, mutta esimerkiksi tuo mun keskikokoinen ei mennyt silpomatta tuohon largeenkaan.

nuo kiinnikkeet voi asentaa myös ylösalaisin, jolloin saa lisää säätövaraa. Ja niitä voi taivuttaa myös.

tnts - 9:35, 26.8.2010 » nuo kiinnikkeet voi asentaa myös ylösalaisin, jolloin saa lisää säätövaraa. Ja niitä voi taivuttaa myös.
Joo, niin mulla oli tuo aiemmin kiinni. Tosin sitten telineen yläreuna on stongaa ylempänä, jos tota keskikokoista telinettä haluaa käyttää. Pienimmällä menee varmaan suht tasan.

Paulilta:

Paul Comp.

tässä ketjussa on liian vähän kuvia.

Tässä kp muutama lisää.

Olen tässä pitemmän aikaa miettinyt tavaratelineen hankkimista eteen kauppareissuja yms. varten. Tuntuu kuitenkin että kaikki kaupasta saatavat valmiit mallit ovat rumia ja painavia.
Noin kuukausi sitten aloin leikkiä ajatuksella puisesta etutarakasta ja ajatus kypsyi päässä eiliseen asti. Eilen aloitin ja tänään sain valmiiksi.

Puuosat ovat suomalaista mäntyä Osmon vahalla pinnoitettuna, pyöreät metalliosat alumiinia ja musta kiinnitysosa jarrun takana on terästä.

Kuvassa oleva pyörä on vain sovituspyörä, varsinainen kohdepyörä on vielä kesken (nahkaa, puuta ja tummaa metallia, herrasmiespyörä).

1 Like

Nättiä, puusta lisäpojot.

Tällänen tuli eilen tehtyä:
http://img213.imageshack.us/img213/2176/hpim14130.jpg

Materiaali jaloissa pyörineitä romuja uusiokäytössä. Lukuunottamatta tankoon tulevia kiinnikkeitä, jotka ovat eristetyt putkikiinnikkeet, kuten Santun tekemissäkin on näyttänyt olevan.

Oon tehny aikasemminkin vastaavan, mutta toi on kevyempi ja tukevampi. Ja ihan yhtä ruma kuin suunnittelinkin.

Päänsisäinen reisitaskuhousuinen pakettiautoilija kiljuu onnesta lisääntyneen kuljetuskapasiteetin johdosta.

Kun hanskat lumessa hitsatessa kastuu tarpeeksi, ei virta enää kuljekaan maadotusjohtoon, vaan käteen. Kipristelee kivasti.