Taakkateline Topic, siis tarakka ja pakkari.

On joo, täällä saa alituiseen olla nakkelemassa noita pusikkoon!

3 Likes

Tekeekö Wald 1372 omilla kiinnityksillä mitään, vai onko parempi ostaa vain 137 kori ja sille erillinen tarakka? Pelago Rasket ei tule kyseeseen, käytössä 137:aa varten tehty laukku.

Jos erillinen tarakka, mikä olisi järkihintainen, Ahmaan soveltuva etutarakka jonka mielellään saa Suomesta?

Saa myös myydä mulle tällaisia osia :slight_smile:

Mun mielestä paras yhdistelmä Waldin yläkiinnikkeet ja aisan kiinnikkeet ja vaihtaa Waldin aisat Nittoon tai Tubukseen. Huomattavasti tukevampi ja myös ~300g kevyempi ainakin Tubuksen hardwarella.

Tuohonhan tekee myös todella helposti omat juuri sopivan muttaiset jalat 10mm huonekaluputkesta litistämällä päät ja poraamalla reiät läpi. Puuilosta putkea hintaan 4,99e.

2 Likes

Tuokin hyvä idis ja saa dynamopiuhankin sinne sisään.

Moi,

uus kirjottelija tääl, vuosikymmen menny mtb touhuis ja nyt oma pyörämaailma laajentunu ja tuli hankittuu 2014 kona rove st. Snadi retkikuumeilu takaraivos ja haluun etutarakan.

Pelagon commuter medium näyttäs täydelliselt, mut ei pysty kiinalaist.

Onks suositella suomes/euroopas tehtyi vaihtoehtoja, jotka ois samallalailla tommosia kohtuu minimalistisia ja simppeleitä ulkonäöltään? Tuntuu aika mahdottomalta tehtävältä :I

2 Likes

Ekana tulis mieleen ukrainalainen 7roads, niillä on ainakin etutarkakka valikoimissaan. En tosin ole tsekannut valmistusmaata ja ulkonäkö ei ole vastaava kuin Pelagossa, mutta saat ite päättää onko tarpeeks minimalistinen.

1 Like

haluutko avata meille vähän mikset pysty kiinalaiseen tuotantoon vai haluatko että kerron sulle missä kona rove st polkupyörät on tehty ja kasattu?

4 Likes

Siis, sori jos lähti eka viesti jotenki vääräl jalal. Meinaan vaa et kiinan valtio on arvoiltaan paskaa ja en haluis tukee pennilläkään sitä hirviöö mikä siit on kasvamassa. Maa ja ihmiset varmasti kauniita sielläkin.

Eihän tätä täysin voi välttää kaikessa, mut munmielest mun ainut mahis äänestää näissä on mun lompakon käyttö.

Konat on tehty taiwanissa pitkään. En tiiä duunasko ne alkuaikoina ihan bellinghamissa noi.

Eettiset valinnat -topikki vois olla tälle sopiva jatkopaikka!

1 Like

Nitto on ainakin laatukampetta mitä tarakoihin tulee

2 Likes

Jos tavoite saada tollainen Pelago commuter -tyyppinen litteä alusta + aisoissa sivulaukuille tuet niin varmaan suomalaisena käsityönä sellainen kustantanee 200-300e? Paging @mankkis

1 Like

Eka satanen tiskillä ennenku edes harkitsen :grin:

Jes, kiitos ehdotuksist. Tutustun näihin.

Ja todellakin tonne eettiset threadii tämmöset mut manuelkalal oli kiire koittaa dissaa valintaperustetta ni vastasin.

@mankkis
Mitähä tommone perus lokarikiinnitys “pelago medium kopio” ottas paperirahaa? Alu/rst? Ei tarvetta sivulaukuille. Haaveena saada pöiväreppu mustekaloil kyytii.

Aina😎

Miten olis Nitto Campee etutartsi

4 Likes

Täst ehdotuksest viel haluun kiittää erikseen :DDD

Halataa ku nähää o7