Symmetria ja asento-ongelmat

En löytänyt tämänkaltaista täältä. Kyse siis siitä, että harvalla on täysin symmetrinen vartalo. Itsellä esim. '97 katkennut solisluu jonka vuoksi vasen hartia/puoli kropasta on pari senttiä kapeampi. Samoin tuntuisi olevan lantio/perse sellainen, että satula on oltava ihan hiuksen hienosti oikealle vinossa niin tuntuu hyvältä. Tuli tämä aihe taas mieleen Eddy Merckxin onnettomuuden jälkeisistä lantio-ongelmista lueskellessa. Onko muilla käyttäjillä kokemusta tästä?

Minulla on toinen istuinluu alempana kuin toinen, joten paine jakautuu epätasaisesti. Melko hyvin on Brooksilla pärjätty toistaiseksi. Amerikassa valmistetaan Selle Anatomica satuloita, joiden väitetään paremmin sopivan epäsymmetrisille takamuksille.

Nahkasatula tosiaan muotoutuu paineen mukaan, eli luulisi toimivan vähän epäsymmetrisille perseille aika hyvin.

Mulla yksi jalka on sentin verran toista lyhyempi. Aika harvallahan täsmälleen samanmittaiset jalat tosin edes on. Ei oo aiheuttanut arki- ja harrastelupyöräilyssä ongelmia, ja äkkiähän sitä korotuspalan klossin alle virittää, jos tällainen tarve iskee.

Tota ameriikan anatoomikkia katellessa tulis mieleen että miksei yhtälailla sen brooksinkin (tms.) vois puukotella taktisesti halki. Tai jos ei itse kykene niin antaa suutariin hoitaa homma.