Suuri uskontokiihkoiluketju

“Cthulhun kutsu” oli yksi elämäni suurimmista kirjallisista antikliimakseista. En hitto vie ymmärrä porukkaa, jotka vetää housut kosteina jotain “Cthulhu fhtagn”-läppää.

mun 5senttiä uskonnosta:

Jos uskoo, uskokoot. Mun mielestä on ihan kiva että joku uskoo oikeesti jumalaa/jeesukseen/taivaaseen. Mutta siinä vaiheessa kun sitä pitää ruveta ovelta ovelle levittämään tai se määrittelee sun henkilöllisyyden ni pysykööt kaukana musta.

Erosin kirkosta heti kun se oli mahdollista, mutta en pidä itseäni ateistina, EN PIDÄ ITSEÄNI MINÄÄN.
Uskonto eivaan kuulu elämääni millään tapaa.
Raamatun olen kertaalleen ‘lukenut’ läpi ja siitä saa kuvan että se on sovinistien, rasistien ja yksinäisten talonpoikien kirjoittama ‘kirja’

?Amen?

“Which religion should you join if you don’t want God to sentence you to death?”

Tossa sama vähän lukukelpoisemmassa koossa: http://taylorholmes.com/wp-content/uploads/2014/09/image.jpg

Edit: Joku viisastelija vois lisätä tuohon rinnalle vaikka Alabaman oikeuskäytännön.

Bruuttus - 13:19, 11.9.2014 » mun 5senttiä uskonnosta: Jos uskoo, uskokoot. Mun mielestä on ihan kiva että joku uskoo oikeesti jumalaa/jeesukseen/taivaaseen. Mutta siinä vaiheessa kun sitä pitää ruveta ovelta ovelle levittämään tai se määrittelee sun henkilöllisyyden ni pysykööt kaukana musta. Erosin kirkosta heti kun se oli mahdollista, mutta en pidä itseäni ateistina, EN PIDÄ ITSEÄNI MINÄÄN. Uskonto eivaan kuulu elämääni millään tapaa. Raamatun olen kertaalleen lukenut läpi ja siitä saa kuvan että se on sovinistien, rasistien ja yksinäisten talonpoikien kirjoittama 'kirja' ?Amen?
Tää on ihan hyvä linjaus. Kaikenlaiset kiihkoilijat ja toisille agendaansa työntävät ihmiset on aivan yhtä perseestä olkoon sitten mihin tahansa uskontoon kuuluva tai ateisti tai pastafari tai mitä näitä on.

Edit: Sori väärä topic.
Edit2: Eiku ei ollutkaan.

Eihän se ateistien paasaaminen aina tyylikästä ole, mutta jos aina vaan turpa kiinni hyväksytään (tapa)uskovaisuus annetaan epäsuorasti tukea myös kiihkoilijoille. Mun mielestä tiede on kehittynyt jo niin pitkälle, että uskontojen aika vois jo pikku hiljaa olla ohi. Tosin mun ei tarvii tietää miksi maailmankaikkeus on olemassa tai miksi pitää olla kiltisti. Enkä edes pelkää sitä mitä tapahtuu kuolemani jälkeen.

ice0018 - 12:24, 11.9.2014 » http://m.youtube.com/watch?v=GXCh9OhDiCI
Henkilökohtaistesti olen sitä mieltä, että parasta Ministryä.

Tuntuu että tässä ketjussa ääntä pitää nyt eniten ateistit, ei oo vissiin kukaan uskis tullu vielä puolustamaan kantaansa. Että pitäiskö tota otsikkoaki vielä miettiä? Oisko joku Suuri ateistikiihkoiluketju tms?

Oikeestaan, musta tuntuu et nykyaikana facebookissa ja foorumeilla eniten möykkää pitää juurikin sellaiset ateistit, joilla on pakottava tarve tulla kertomaan kaikille kantaansa epäileville miten idiootteja ne on jos uskovat. Ja jotenkin erityisesti pistää silmään se, että aina jaksetaan kristittyjä kritisoida, mut se on sitte ihan jees jos vaikka on muslimi (koska on siistiihipjapop olla avarakatseinen ja kansainvälinen ja ei saa tuomita ketää ja sillee). Ihme et se avarakatseisuus ei sitte pysty venyy tähän kotimaan suurimpaan uskontokuntaan…

Emmä tiiä. Mä oon kohta kolmekymppinen ja tuntuu et tää keskustelu on käyty jo tuhat kertaa. Mikä hitto siinä on? Onko ateistille toisen ihmisen usko niin tärkee asia, et siitä pitää meuhkata ja sitä pitää kritisoida foorumeilla?

Otetaan esimerkki: Mulle on aivan sama vaikka joku toinen tykkää mansikoista ja musta ne on ihan paskaa. En silti menis huutelee mansikkakojuille, et ‘vittu sä oot idiootti ku ostat mansikoita vaikka kaikki (minä siis) tietää et ne on paskaa!’.

Tuntuu vaan et tää keskustalu on jo lähtökohdiltaan niin tuhoon tuomittu. Jos joku uskoo, niin huutelut ei sitä muuta. Ja jos joku on ateisti, niin auttaako joku jeesuksesta paasaamine, enpä usko. Ja vielä pyöräfoorumilla!

Ja loppukaneettina vielä: on aika heikkoo lähtee hakee faktoja uskontojen huonoudesta lainaamalla niiden satoja tai tuhansia vuosia vanhoista kirjoituksista. Maailma oli vissiin sillon vähän erilainen ja ne kirjaset on kirjotettu peilaten sen ajan käsityksiä. Jos täällä viriäisi keskustelua aiheesta vaikkapa kahden teologin (uskovan ja ei uskovan) välillä, niin sitä mielenkiinnolla seuraisin.

äh. mä just tajusin et mä tuomitsen tuomitsemisen. Hyi mua.

Munarkki - 15:08, 11.9.2014 »
ice0018 - 12:24, 11.9.2014 » http://m.youtube.com/watch?v=GXCh9OhDiCI
Henkilökohtaistesti olen sitä mieltä, että parasta Ministryä.
Menee vähän off-topikiksi, mutta tuossa on loistava lätty: https://www.youtube.com/watch?v=Yaz5V6OFQlo

Kovempi mitä Psalm 69 on, vaikka tuokin on kova!

Minikmii - 15:15, 11.9.2014 » Oikeestaan, musta tuntuu et nykyaikana facebookissa ja foorumeilla eniten möykkää pitää juurikin sellaiset ateistit, joilla on pakottava tarve tulla kertomaan kaikille kantaansa epäileville miten idiootteja ne on jos uskovat. Ja jotenkin erityisesti pistää silmään se, että aina jaksetaan kristittyjä kritisoida, mut se on sitte ihan jees jos vaikka on muslimi (koska on siistiihipjapop olla avarakatseinen ja kansainvälinen ja ei saa tuomita ketää ja sillee). Ihme et se avarakatseisuus ei sitte pysty venyy tähän kotimaan suurimpaan uskontokuntaan.. Emmä tiiä. Mä oon kohta kolmekymppinen ja tuntuu et tää keskustelu on käyty jo tuhat kertaa. Mikä hitto siinä on? Onko ateistille toisen ihmisen usko niin tärkee asia, et siitä pitää meuhkata ja sitä pitää kritisoida foorumeilla? Otetaan esimerkki: Mulle on aivan sama vaikka joku toinen tykkää mansikoista ja musta ne on ihan paskaa. En silti menis huutelee mansikkakojuille, et 'vittu sä oot idiootti ku ostat mansikoita vaikka kaikki (minä siis) tietää et ne on paskaa!'. Tuntuu vaan et tää keskustalu on jo lähtökohdiltaan niin tuhoon tuomittu. Jos joku uskoo, niin huutelut ei sitä muuta. Ja jos joku on ateisti, niin auttaako joku jeesuksesta paasaamine, enpä usko. Ja vielä pyöräfoorumilla! Ja loppukaneettina vielä: on aika heikkoo lähtee hakee faktoja uskontojen huonoudesta lainaamalla niiden satoja tai tuhansia vuosia vanhoista kirjoituksista. Maailma oli vissiin sillon vähän erilainen ja ne kirjaset on kirjotettu peilaten sen ajan käsityksiä. Jos täällä viriäisi keskustelua aiheesta vaikkapa kahden teologin (uskovan ja ei uskovan) välillä, niin sitä mielenkiinnolla seuraisin.
Uskokoon kukin mihin tahtoo, enkä pidä itseäni ateistina, mutta kyllä minua korpeaa suuresti tämä valtionuskohomma. Kirkko erotettava valtiosta välittömästi. Poliittisia päätöksiä perustellaan uskonasioilla jne. Ja sitten kirkko itkee jostain palveluista, joita toimittaa uskonnottomille. Olis hoitamatta. Ja sitten kun jonain päivänä lusikka lentää nurkkaan, niin ajatus joutua jonnekkin kristittyjen hautausmaalle on yhtä älytön, kuin joutua ihan minkä tahansa muun uskonnon hautausmaalle. Vituttaa.

^ ihan täyttä asiaa kummaltakin.

Asiasta saa ja pitääkin keskustella, kyseessä kun ei ole pelkästään yksilön henkilökohtainen valinta, vaan koko yhteiskunnan tasolla vaikuttava asia, kuten JeeJee perusteli. Mutta keskustelun sävy tosiaan on ajoittain aika loukkaavaa, liputan itsellenikin siitä virheen. Mutta välillä sitä muurahaispesää vaan pitää hieman tökkiä jotta saa keskustelua aikaan ja ajatuksia ravisteltua. Hyvän keskustelun tavoite ei mun mielestä ole omien mielipiteiden puolustelu ja oikeaksi todistaminen vaan päinvastoin, oppiminen. Ja kukaan ei ole koskaan oppinut mitään samaa mieltä olevilta. Asioiden kärjistäminen on toisinaan tehokas keino saada keskustelukumppanit perustelemaan kantansa mahdollisimman selkeästi.

Minikmii - 15:15, 11.9.2014 » Tuntuu että tässä ketjussa ääntä pitää nyt eniten ateistit
siinä se uskontojen ongelma pähkinänkuoressa: "tuntuu".

kuitenkin etupäässä täällä on naljailtu kampankolonosta uskontona, cyclocrossista uskontona yms.

sit herää kysymys: pitäisikö uskiksen oikeasti tulla puolustamaan uskoaan juurikin tällaiselle yksivaihteisilla pyörillä pyörposeeraukseen keskittyneelle foorumille? hyödyttäisikö se uskovia jotenkin?

itseäni vituttaa tuo ateistit sitä ateistit tätä, en tahtoisi tulla lokeroiduksi niiden pahimpien vatipääateistien kanssa samaan ryhmään ihan vaan koska järkeni ei voi käsittää sitä miten joku pystyy elämään elämäänsä uskoen siihen että korkeampi voima ohjaa jne.

Amen break.

Amen.

Kirjotin tähän pitkän kirjoituksen mutta poistin sen. Ei ole mitään tarvetta toistaa itsestäänselvyyksiä.

Amen-topic. Amon Tobin = amen.

lol