Suuri spacer-keskustelu

Etkös sä ole kunnostautunut noissa loikkajutuissa kanssa? Ja ajoasentoneuvonnassa.

Kidi on kyllä on the (t)roll.

Lumikko - 17:28, 6.11.2013 » Kilpafillareissa suorituskyvyn ja ajomukavuuden välillä valitaan aina suorituskyky. Ajomukavuutta on tasan sen verran, kuin suorituksen kannalta on tarpeen. Se setuppi jolla pääsee nopeiten on ykkösvalinta, kaikki muu tulee sen jälkeen. Arki- tai edes kuntoilukäytössä olevassa fillarissa on pelkästään masokismia noudattaa samaa ohjenuoraa. Toki on jokaisen oma asia miten itse pyöränsä säätää, mutta tuollaisten säätöjen suosittelu muille (etenkin järkevämpiä säätöjä dissaamalla) on harvinaisen urpoa puuhaa.
Sulta on Lumikko tainnut mennä kokonaan ohi se tosiseikka, että
kid_scientifik - 14:54, 4.11.2013 » hyvä kuppi t-tä ja nettiväen hämmentäminen - pieniä sadepäivän iloja.

Kukaan enää uskoa tuota selitystä.

dolanin pre cursa, lyön vetoa että porukka tietää täällä millaista spaceria siihe olisi hyvä iskeä ja monta päälle/alle?

ite speksasin 5mm viiden päivän ajaks ja sit myin

forgive me lord for I have specxd

mitä täällä sössötetään?!

asiat eivät ole mustavalkoisia, vaikka kuinka haluaisitte niiden, ahdistuksissanne, olevan. voin aivan hyvin sekä olla sitä mieltä, että speiseristäkki kielii väärästä runkokoosta että ottaa tämän asian esille saadakseni aikaan sopivasti hämmennystä.

nykyinen (maatie- ja katupyöräily-) kaanonin mukainen slämmäyspainotus sisältänee sekä funktionaalisia että esteettisiä ja ns. kulttuurin sisäisiä merkityksiä, ja nämä eivät palaudu toisikseen. tietenkään sitä suurpiirteisesti hankitun markettipyörän hyttiä ei tarvitse selkäkipujen uhalla alkaa slämmäämään. mutta ei tämä sitä poista, etteikö ruotoputken nokkaan speissattu kannatin kielisi em. tekijöihin liittyvistä ongelmista.

ei tässä ole mitään ihmeellistä.

mitäs teetä tällä kertaa?
e: olen tosin slämmännyt ihan jokaisen ostamani pyörän stemmin, looksien takia osittain. en kärsi siitä

Seuraavaks sä varmaan vetoat tyylilajiin?

Tää skidin tyhmän esittäminen on semmonen kylmenevä kiuas, jolle ei pitäis heittää enempää vettä. Jos ensin itse sivutolkulla jauhaa joko/tai-väittämiä ja “totuuksia” kuten “slämmää ja kovistu”, on tässä vaiheessa ihan hiukan myöhäistä alkaa syytellä muita mustavalkoisuudesta. Tai tokihan tässä voidaan itse kukin lyödä homma läskiksi ja sanoa läpällä ihan mitä vaan.

Hyvä, että tuli selväksi: jos ei satu olemaan mittasuhteiltaan juuri tehdasrunkoon sopiva tai teetä kehonsa mukaan kustom-runkoa, on tuomittu ajamaan “suurpiirteisesti hankitulla markettipyörällä”.

Ajoasentoja on vain yksi oikea, ja jos se ihan oikeankin kokoisen kilparungon alin säätökohta (anteeksi, säätöjähän ei ole) on epämukava, pitää vain kovistua. Slämmäyksestä ei saa tinkiä.

ei minua monitulkintaisuus ahdista. ja tällainenkin aihe on sen verran harmiton ja vähäpätöinen isommassa kuvassa, että tästä voi suht huolettomasti jauhaa lämpimikseen.

ja kyllä, oma ymmärrykseni asiasta on sikäli mustavalkoinen, että speiserit kielivät em. ongelmista. et sinä voi sille mitään, että stäkkisi tulkitaan tietyllä tavalla. jos minä kerron siitä sinulle, niin olisit kiitollinen informaatiosta.

runkokokohapuilut sitten asiaankuuluvammissa topikeissa.

:DD hei mitä vindduu t munakoira turuus no spacers and some spacers. Se on pieni rengas

Eli Skidin ajatus ja teesi on siis se, että mikäli speissereitä on, runko ei ole optimi kuskilleen tai kuski ei ole optimoitunut rungolleen? Speissereitä voi olla, mutta sillon poiketaan tästä tavoitellusta optimista. Parasta siis olis, jos ei ois speissereitä.

Tietty seuraavaksi voidaan vängätä eli jutella siitä

  1. onko optimaalisempaa, että kuski ja pyörä muodostaa edellisen määritelmän mukaisen optimin? (Kovistuminen, customi, tai osuva stokkirunko)

vai

  1. onko optimaalisempaa sittenkin, että mahdollisimman monella on mahdollisimman hyvä ajoasento, mahdollisimman järkevällä hankintahinnalla ja mahdollisimman helposti? (mikä tahansa runko ja speisserit ja muut poikkeamat esitellystä optimista.)

Ps. Kysyn ja koitan vetää yhteen. Koitan ymmärtää teitä.

spaser korvakoru minun korvassa

Haha hyvä munis! Tässä langassa alkaa olee sellaista fiilistä et modejen pitäis ampua muutama varoituslaukaus et porukka alkais hajaantumaan:)

Skidin postaukset on kyl viime aikoina kielinyt jonkunlaisesta trollercoasterilla ajelusta. Aina välillä loivenee sen verran, että joku erehtyy taas keskustelemaan ja kyselemään järkiperusteluja, sit meno taas jyrkkenee absoluuttisten totuuksien laukomiseksi.

mitä tarkoitat järkiperusteluilla?

En yhtään mitään. Mä en lähde sun kyytiin tässä. Keep on keepin’ on vaan.

tällainen on minusta tahditonta, mutta menköön kertaesimerkkinä, jos vaikka ns. ottaisit onkeesi (ei niinkään sisällön vaan muodon osalta):

rtz:n meno ei pahemmin ole - valitettavasti - muuttunut: tiheää keskusteluun osallistumista ja metakommentointia, kuitenkin aina sopivan etäältä ja mitään itse peliin laittamatta. epämääräisiä viittauksia esim. järkeen jonain muka-automaattisesti legitiiminä perusteena, jotka jäävät täysin ilmaan. taisi joskus aloittaa jonkun projektin, mutta homma jäi jokseenkin telineisiin. en muista tarkemmin.

erikin asialliseen tiivistykseen sen verran, että tottakai ajoasentoasia on tasapainoilua tuulipurjeena olemisen ja selkäkipujen välimaastossa. enemmän ajaneilla hytti on joka tapauksessa keskimäärin laskenut ja pidentynyt sitä mukaa kun kilsoja on kertynyt. itse huomasin, ettei rohkeasti matalammaksi säädetty ohjaamo ollutkaan epämukava, vaikka olin niin itselleni uskotellut. ei tarvinnut kovistua.

kid_scientifik - 0:22, 7.11.2013 » taisi joskus aloittaa jonkun projektin, mutta homma jäi jokseenkin telineisiin.
Tähän sen verran, että on pyöriä, joilla ei ajeta internetissä.

Peliin laittamisesta: kts. esim. runkokokokeskustelu. Jossa jutuista keskusteltiin, ei lauottu absoluuttisia totuuksia.