Suuri spacer-keskustelu

Ei. Säännön mukaan spacereita sallitaan 2 cm alla. Lisäksi 5 mm päällä on pakollinen.

^ Niin kai. Mut kyllä mielummin ei olis ollenkaan.

^ ja ^^

RULE 45:
A maximum stack height of 2cm is allowed below the stem and a single 5mm spacer must always – always – be stacked above. A “slammed down” stack height is preferable; meaning that the stem is positioned directly on the top race of the headset.

pieni merenneito - 11:43, 2.9.2013 »
kid_scientifik - 11:33, 2.9.2013 » ihmettelen vain, että miksi kysyit ja mihin tämä oikein mahtaa liittyä. mutta ei tarvitse vastata.
Mä siis yritän hahmottaa mistä syistä milloinkin sulle pyörän ulkonäkö on tärkeämpi kuin ajomukavuus.
kid_scientifik - 11:49, 2.9.2013 » ei milloinkaan.
kid_scientifik - 13:42, 4.11.2013 » luin pommpis-lanksulin vikaa sivuu. ois kyssärii: poistaaks speiserijengi byysatki sillai suurpiirteisesti, esim. ohuesti liian lyhyil lahkeil ja virkkaa sitte snadisti jatketta punttiin?! tai jos ujosti vyötäröst kirraa ni saman tien levennyksee eikä puhettakaa oman etuperseen minimaalisestkaa trimmaamisest?! mikä homma hei?!
missasinkohan sarkasmin vai mistä vitusta tässä sekoilussa nyt on kyse :D

Kyllä kieltämättä esim. just tää speisserihomma on hyvä esimerkki siitä että noi velominatin säännöt saatetaan joskus ottaa myös ihan ns. tosissaan. Vai oonks mä vaan tosikko.

Konsta - 14:42, 4.11.2013 » Kyllä kieltämättä esim. just tää speisserihomma on hyvä esimerkki siitä että noi velominatin säännöt saatetaan joskus ottaa myös ihan ns. tosissaan. Vai oonks mä vaan tosikko.
väitän että ongelmana on lontoon taitamattomuus. kuten negaatio tuossa yllä boldasikin. voit sekä ottaa nuo säännöt 100% tosissaan että pitää 0-2cm edestä spacereita stemmin alapuolella kunhan vaan ymmärrät lukemasi...

Sit on viel peltsip semmoinen vähän hankalampi homma kuin sisälukutaito.

minäkin luulin, että pyöräni olisivat “parempia ajaa” speisereiden kanssa. ohjaamo on laskenut ja pidentynyt sittemmin jatkuvasti, ja olisin ollut pikemminkin hyvilläni, jos joku olisi ohjeistanut riittävän painokkaasti heti alkuun speiserien poistamiseen - edes kokeilumielessä.

parempi toki, että ajaa ajomukavasti speiseripyörällä kuin ettei ajaisi ollenkaan.

ja lähtökohta oli tuo vahvasti kustomoitu pomppis. ensipyörässä speiserit toki sallitaan.

Internetpyöristä kannattaa slämmätä se stemmi, vaikka photoshopin avulla niin ei tarvii turhaan chopata putkea. Ajopyöriin sen sijaan voi ja kannattaa laittaa niin monta kuin haluaa, vaikka sateenkaaren väreissä, kunhan ei kerro kellekään.

kid_scientifik - 14:57, 4.11.2013 » ensipyörässä speiserit toki sallitaan.
Kuka/mikä tää salliva taho on?

tähän nyt jostain kuva kidin ensipyörästä. kuka löytää ekana?

http://img847.imageshack.us/img847/2347/img2224x.jpg

tää taitaa olla vanhin ama josta löytyy kuvia.

Slam that stem!

“PW 2.0” -langan kuvat ovat agentisti hävinneet jonnekin.

Itse asiassa. Jos ihan puhtaasti ulkonäöstä ja visuaalisista asioista puhutaan, niin mun mielestä muutama speisseri (10-15mm) stemmin alla on usein jopa paremman näköinen kuin kokonaan slämmätty. Riippuu toki stemmin/emäputken yläosan muodoista mut kumminki sanoisin näin. Slämmäys tukkii sen kohdan jotenkin. Mitäpä siihen sanotte hä.

voin yrittää ettiä jostain pw-kuvia sekä varhempia analoginkin kuvia. roskiskonversioistakin on kuvia, mutta ne lienevät jossain sekalaisilla cd-levyillä enkä jaksa alkaa varastoja penkomaan. en ole poistellut mitään kuvia mistään langoista vaan lienee palvelinten tekosia.

en nyt ihan kuitenkaan hiffaa mihin tarvitaan kuvia aiemmista speiseripyöristäni. pointti kun oli juuri se, että nykynäkökulmasta olisin ollut kovin tyytyväinen, jos joku olisi riittävän painokkaasti kehottanut tuolloin kokeilemaan rohkeasti matalampaa hyttiä. ja mulla on melkoisen rankka kakkos-kolmosnikaman lumbalgia.

premissien muutos muuttaa johtopäätöstä.

ostan pyöräni ja housuni miltei aina käytettyinä ja ei se oo niin tarkkaa jos sentin tai kaks heittää koko!

Eiks se PW nimenomaan ollut slämmättyä sorttia?

…oli, analooki sitten kaikkea muuta. ja ganstassakin oli speisöstäk. joen ohjaamo muuten laski tuosta kuvasta saman tien, myös dropilla.