Sträppitopikki

Mä olen ainakin ollut todella tyytyväinen omiin KRNKYihin enkä muita ole kaipaillut. Eli todella hyvä hinta-/laatusuhde ja kun vielä tietää tukevansa paikallista bisnestä niin kaikki voittaa.

^^^^ Alumiinisethan mulla on. En siinä sateessa jaksanut aivan hirveästi tutkia, mutta näytti siltä kuin solki olisi hiertänyt remmin poikki eikä poljin. Pitää tänään tutkia tarkemmin. Joo ja kyllä mä luulen, että seuraavat on paikalliset.

Uudet Hold Fastit

vähän oudot…

Laitoin tänään Hold Fastille kuvat tilanteesta ja kerroin, että eivät ole millään ihmeellisellä rasituksella olleet, perusajoa ja jonkin verran pooloilua. Käyttöä oli tosiaan kertynyt alle 3kk. Vastaus tuli todella nopeasti:

Hello Kim,

Thank you for your Hold Fast orders. We have found in a few instances that the lower straps can sometimes wear through when used with metal pedals.

We have recently added a reinforced sleeve option for the lower straps, and we would like to send you some to test. They will allow you to run metal pedals and protect the lower straps from abrasion, and we’d especially like to know how they hold up during bike polo.

Please send us your current shipping address, and we’ll send them off to you ASAP.

Thanks again for your continued support. We look forward to hearing from you soon.

Ride Safe,
Rob

Mielenkiintoista nähdä millaiset ovat.

^ Hep!

e: silmät voisi avata :slight_smile:

Tuossahan ne on kaksi viestiä ylempänä… :smiley:

edit. joo, toi kuva ei kauheesti vielä annakaan.

Niin, tarkoitin livenä :wink:

Tein nahkaiset strapit kirpparivyöstä ja vanhoista rikkinäisistä remmeistä. Nopeasti kokeiltuna toimii hyvin, ja tekeminen oli varsin helppoa, nopeaa ja halpaa.

Käsintehdyt tanskalaiset nahkastrapit Sofus Franciscolta:

http://sofusfrancisco.com/wordpress/wp-content/uploads/wpsc/product_images/4934575321_33475ab0d4_b.jpg
Myös “fiksimaailman Paris Hilton” on saanut omansa

Onkos jengillä kokemuksia strapeistä ja muoviflateistä talvikeleillä? Pitäisi hankkia pikapuoliin sträpit – KRNKYt tai sitten nuo ylläolevat titanit.

Tuntuivat toimivan niin pakkasessa kuin kovassakin pakkasessa.

Nyt ollaan jo patentoitu uutta ideaa sträppien kiinnityksessä polkimiin. Bici Concepts:

http://www.pedalconsumption.com/files/bici_concepts_foot_straps1.jpg

Jotenkin mietityttää, et miten nuo kapeet hihnat kestää tuota pitkittäistä vetoa sisältäpäin.

http://www.pedalconsumption.com/files/bici_concepts_foot_straps2.jpg

Olisko kokeneemmilla sträppien kääyttäjillä suosituksia pedaaleista Holdfast / KRNKY sträppejä varten?

Mä suosittelen muovisia bemaksipolkimia, ei kuluta hihnoja yhtä paljon kuin alumiiniset. Itselläni Odyssey Twistedit mutta kaikki joissa on aukot akselin molemmin puolin käy. Kaikki ne on suurin piirtein yhtä edullisia mutta kannattaa varautua siihen että polkimia menee pari per kausi. Seuraavaksi ajattelin testata Octane Onen mallia.

^ Octane One polkimissa, ainakin niissä mitä myydään Hi5Bikessä, ei oo kunnon aukkoja, vaan semmosia hahloja niissä rei’issä. Eli remmit ei mahdu läpi.

Welgon flatit toimi hyvin KRNKYjen kanssa. Olisko ollu 14e Hi5Bikista.

Mulla on ollut vähän vaikeuksia sträppien ja talvikenkien kanssa. Ne talvikengät kun on sen verran tukevammat ja paksupohjaisemmat kuin kesäkengät niin on pitänyt myös sträpit säätää aika auki. Sitten ne eivät olekaan enää kovin ryhdikkäät ja usein vain lörpsähtävät eteenpäin kun jalkaa yrittää liikkeelle lähtiessä sujauttaa sträpin alle.

Mulla on käytössä stappien kans Demolitionin muovipolkimet ja ohuet ja paksut NS-Bikesin alumiiniset sekä yhdet Bilteman Welgot… En ole huomannut materiaalivalinnalla olevan juuri vaikutusta kulumisen kanssa. Vajaan vuoden aktiivikäytössä olleissa remmeissä ei ole nähtävissä minkään laista rispaantumista tai kulumista.

Mulla oli gussetin muovipolkimet, joissa oli polkimen aukoissa “hahloja”. Muovipolkimesta ne lähtevät joko puukolla, näppärämmin dremelilla tai vaikkapa viilalla.

Brace yourself, sillä nyt tulee tyhmä kysymys: Eli esim nuo KRNKYn sträpit, säädetäänkö ne kengille sopiviksi ja sit vaa aina sujautellaan kengää ineen ku lähetään liikkelle, vai kiristelläänkö niitä lähtiessä vielä, ja sit toista jalkaa ajaessa? Itellä on Re-Strapit, jotka kiristyy kiertämällä. En tiedä, ovatko mulle parhaat tuon polven takia, siksi kyselen jos nuo vaihtais pois.

(PM jos joku haluaa vaihtaa esim KRNKYn sträppeihin. :slight_smile: )