Minulla on tuumainen ohjainlaakeri ja tuumainen haarukka.
Olen ajatellut stemmiä mikä on 1 1/8’’ haarukkaan sopiva.
No shimillähän tämä ongelma ratkeaa.
Mutta jos päädyn laittamaan pari spaceriä, pitääkö niiden olla tuumaisia vai 1 1/8’'?
Voiko shimin päälle laittaa spacereitä vai laitetaanko shimin päälle ainostaan stemmi?
polkija - 11:46, 21.9.2011 »
Minulla on tuumainen ohjainlaakeri ja tuumainen haarukka.
Olen ajatellut stemmiä mikä on 1 1/8'' haarukkaan sopiva.
No shimillähän tämä ongelma ratkeaa.
Mutta jos päädyn laittamaan pari spaceriä, pitääkö niiden olla tuumaisia vai 1 1/8''?
Tuumaisia.
Voiko shimin päälle laittaa spacereitä vai laitetaanko shimin päälle ainostaan stemmi?
Shimmi tulee stemmin ja ruotoputken väliin. Stemmin päälle tulee mahdollisesti avaruudettimia, jos haarukan ruotoputki on "liian" pitkä ja ohjainlaakerin hattu. Semmoinen juttu sun pitää huomioida, että shimmi ei saa olla yhtään stemmiä korkeampi, eli shimmin reunat ei pilkota stemmin reunojen yli. Rautasaha ja viila jeesaa.
Avaruudettimia laitetaan stemmin ala- ja yläpuolelle sellainen määrä ja sillä tavalla, että seuraavat tekijät tulee otettua huomioon: 1) ajoasento 2) estetiikka 3) ajoasennon mahdolliset muutokset tulevaisuudessa 4) haarukan käyttökelpoisuus tulevaisuudessa 5) turvallisuus/asennusohjeet.
Laita pari senttiä alle ja puoli ylle. Mieluummin liikaa kuin liian vähän. Myöhemmin kun ajoasento on asettunut sahaa tarvittaessa ruotoputkea lisää & vähennä spacereita.
Shimin mukana tuli ohjeet, että pitäisi käyttää juurikin tuumaisia spacereita.
Mutta ohjainlaakerin hattu ei saisi olla 1 tuumainen vaan pitäsi käyttää 1 1/8,
jos tumppaan niitä tuumaisia spaceita shimi-stemmi-yhdistelmän päälle ja siihen 1 1/8 hatun nin eikai se hyvältä näytä. Eikai se ole vaarallista että käyttäisin kuitenkin tuumaista hattua?