Steamroller-vertaistukiryhmä

Oliskohan tässä uusi haastaja? Geometria näyttäis olevan plugin ja rollerin väälimaastosta (esim. satulaputki 58 ja vaaka 56)

http://www.genesisbikes.co.uk/bikes/road/flyer/flyer

Jonaster - 15:05, 7.2.2011 » Oliskohan tässä uusi haastaja? Geometria näyttäis olevan plugin ja rollerin väälimaastosta (esim. satulaputki 58 ja vaaka 56) http://www.genesisbikes.co.uk/bikes/road/flyer/flyer
C-T mitta satulaputkesta.

Uh, alkoi toi Genesis Day One Alfinella kiinnostelemaan oikeasti. 59 rolleri olisi vapaana jos joku tarvitsee, bonarina mulle sopivalle korkeudelle jumittunut satulatolppa (lähtee tod näk liottamalla).

NKOTB - 15:29, 7.2.2011 »
Jonaster - 15:05, 7.2.2011 » Oliskohan tässä uusi haastaja? Geometria näyttäis olevan plugin ja rollerin väälimaastosta (esim. satulaputki 58 ja vaaka 56) http://www.genesisbikes.co.uk/bikes/road/flyer/flyer
C-T mitta satulaputkesta.
Flyerhan on aavistuksen laskevalla toptuubilla, joten sitä satulaputken mittaa on turha kattoa, jos se ei ole efektiivinen. Emäputkihan tossa on tosiaan jyrän ja plugin välistä. Jos vaakaputki kaikissa 545-547mm, emäputki plugissa 154mm, flyerissa 130mm ja rollerissa 109mm. Mutta onko Flyerissa tilaa renkaille?

Gary Fisher Triton lienee myös yks vaihtoehto rollerille, haarukoiden tilavuudesta en tosin tiedä muuta kuin, että siihen on speksattu jarrut samalla ulottuvuudella kuin rolleriin. Ja siihen on muistaakseni manattu yhtä pitkä vaakaputki kuin rolleriin. Ja keskiön korkeuskin taisi olla apinoitu.

Mä voin ottaa veloituksetta vastaan kaikki mun mitoilla tehdyt 53-kokoset rollerit, jotka lentää roskiin kun kaikki kaipaa lyhempää.:slight_smile:

mez - 9:45, 7.2.2011 » Jos oot luopumassa Rollerista, niin meikäläinen ilmoittautuu jos en ole omaa kerennyt vielä hommaamaan.
Sait pm:ää. On se hyvä pyörä, mutta pidemmän päälle kelvoton, mikäli koko ei natsaa. Seuraavaksi pitänee ostaa M-koon plugi ja todeta se liian lyhyeksi..

Mun suositus olisi Pompino, jos vaan uskaltaa slouppirungolla ajaa.

Mä ostin vähän aikaa sitten CrossCheckin ja pakko sanoa että mun vanha Pompino oli mun mielestä parempi. Pompinossa on jotenkin järkevämpi geometria (=lyhyempi, pitempi emäputki) ja ajotuntuma on vähän “hienostuneempi” ja herkempi, tää johtuu vissiin jyrkemmästä ohjauskulmasta.

Vielä kun jarruiksi laittaa V-jarrut, eikä mitään cantilever/mini-v -systeemejä, niin Pompinosta tulee täydellinen käyttöpyörä. Mä laittaisin myös kuitukeulan, Pompinon haarukka ei oo maailman smuutein.

steamrollerin huonoin puoli:
http://personal.inet.fi/koti/kotikoti/fc.jpg

(nimim. tilannut joulukuun alussa ja vieläkin runkoa vailla.)

kuhan pääsee ajamaan niin voi ehkä sanoa enemmän. Vähän ehkä harmi kun joutu ton 53cm ostamaan et saa sopivan vaakaputken. Parempi olis omasta mielestä jos noi olis 55/55 53/53 jne.

noh noh, eihän mitään saa nykyään odottelematta.

SuicideHub - 16:44, 7.2.2011 » Flyerhan on aavistuksen laskevalla toptuubilla, joten sitä satulaputken mittaa on turha kattoa, jos se ei ole efektiivinen. Emäputkihan tossa on tosiaan jyrän ja plugin välistä. Jos vaakaputki kaikissa 545-547mm, emäputki plugissa 154mm, flyerissa 130mm ja rollerissa 109mm.
Jos ruvetaan emäputkea mittailemaan, niin siinä pitäis varmaan sit olla keskiön korkeus huomioituna kans. Flyerissa 66, Rollerissa 70 ja Plugissa???
NKOTB - 9:03, 8.2.2011 »
SuicideHub - 16:44, 7.2.2011 » Flyerhan on aavistuksen laskevalla toptuubilla, joten sitä satulaputken mittaa on turha kattoa, jos se ei ole efektiivinen. Emäputkihan tossa on tosiaan jyrän ja plugin välistä. Jos vaakaputki kaikissa 545-547mm, emäputki plugissa 154mm, flyerissa 130mm ja rollerissa 109mm.
Jos ruvetaan emäputkea mittailemaan, niin siinä pitäis varmaan sit olla keskiön korkeus huomioituna kans. Flyerissa 66, Rollerissa 70 ja Plugissa???
Jep, ja myös keulan pituus, joka lienee rollerissa pienempi, koska flat crown. Mutta laskevan vaakaputken yläpinnan sijainnilla nyt ei ainakaan ole merkitystä.

^^^
hmm niin en muistanut selittää koko juttua. Tilasin siis joulukuun alussa eli pari kk sit. Nyt on rolleri ajossa, tänään hain. Loppu hyvin kaikki hyvin.

Entäs Pearson Hanzo?

^ pitka, slouppaa, loiva

Piti etsiä tämä lanka kun Steamrollerista luopumisesta, Plugin pieneksi toteamisesta ja Pompinoon vakiintumisesta on mennyt nyt tovi.

Steamrollerin jälkimainingeissa tuli kokeiltua käytettynä hankittu Plugi ja käytettynä runkona hankittu Pompino. Vaikka itsekään en ole ihastunut slouppaaviin runkoihin, arvostan rungon sopivuutta kokonsa puolesta muita ominaisuuksia korkeammalle ja Pompino tuntuu parhaimmalta vintillä lepäävän Rossinin kera.

Pompino tuntuu hauskemmalta ajaa niin talvella kuin kesälläkin. Hieman jopa houkuttaisi hankkia toinen pomppis, jota pitäisi erilaisessa kuosissa erilaisia pyörälytarpeita varten.

Meneekö Pompinoon kunnon nastarenkaat? Mulla ei ole yhtään kunnollista talviajokkia.

pompinoon vissiin mahtuu 32 taakse? eli nokia A10 menee mut ei “kunnon” nastat? Pompetaminessa taitaa olla vähän extratilaa renkaille

Pomppikseen menee 35mm marathon winter.

Ok. Kiitos, kundit.

Eteen menee varmaan 38mm, sen verran väljää oli 35mm Mara Wintterillä. Ja olihan mulla täyspitkät lokaritkin edessä ja takana…