Steamroller Appreciation

En tiiä mutta ehkä löysin just pedalista yhen mustan 53:n. Ainaki maksoin niille 599e.

3 Likes

Tällä on tullut ajeltua viime aikoina:

5 Likes

Minkä kokoiset jantterit ajelee 53 rollereilla?

Tuossa yllä 53 roller, kuski n. 176 cm ja inseam muistaakseni 81 cm.

1 Like

Tattis vastauksesta.

Mietin vaan että menisikö 178cm/82cm mittaiselle vielä 53 rolleri vai pitäisikö olla 56.

Riippuu hyvin paljon vartalon mittasuhteista. Itse 178/83 ja 56 rolleri näyttää dropilla tällaiselta.

Taas muistaakseni saman pituinen @tutam ajaa 53 rollerilla:

1 Like

Itse 178 pitkänä oon omistanut molemmat, mutta palannut 56:een. Molemmat sain kyllä toimimaan ja muuttujia 178 pitkien yksilöiden välillä tietty on.

53:

56:

2 Likes

Gelsmanderin kuvat osoittaa hyvin, että pienelläkin rungolla saa bike fitin sopivaksi mutta se on silti pieni runko. Viiskutone ei ainoastaan näytä paremmalta mutta melko varmasti on myös ajettavampi. Ja siihenhän-hän sitä molempia kokeilleena päätyikin.

Tutamin Rollerit ei kyllä ole lainkaan pahoja katella täällä internetissä mutta kantsii pituuksien lisäksi muistaa kaverin oma kuvailu anatomiastaan, joka tais olla ”persjalkainen”.

Joo, mä oon 177 cm ja sisäsauma 80 cm, kärkiväli ehkä justjust se 177cm keskisormesta toiseen. Eli vissiin suht persjalkainen ja kädetkään eivät ole kovin pitkät suhteessa torsoon.

Mulle 53 rolleri on ehdottomasti oikean kokoinen vuosien kokeilulla. Samaten 54 Sebu oli hyvä, mutta 56 rolleri tuntui liian pitkältä ja standoverikin epämiellyttävän korkea kun vaakaputki hipoo haaruksia tiukemmillakin ajo- tai alushousuilla.

Tykkään kyllä, ehkä pitkän selkäni vuoksi, ajaa aika pystyssä, etenkin silloin kun on paljon tavaraa repussa, kuten ajohommissa usein oli.

edit: Upitaan kuvakin: mitenkään epäsuhtainen toi mun rollerini ei mielestäni ole, mutta @Lumikko’han sen sanoi, että on paljon omasta anatomiasta kiinni.

1 Like

onko ruskeaisen väristä steamroller-runkoa näkyny jo myynnissä?

Tutamin Rolleri on harjaantuneen IBF-silmäni mukaan aivan sopusuhtainen.

Hullua ajatella, että meidän pituusero on 11 cm (188-177) ja inseam-erotus 14 cm (94-80).

Eikse aika usein mene näin, että pidemmillä henkilöillä on pituudesta suhteessa enemmän raajaa?

5 Likes

Kovin henkilökohtaista tosiaan, kun ollaan melkein saman kokoisia ja säädöt ihan erilaiset. Mä oon jotain 175, kädet pidemmät, inseam sama 80, mutta satula näyttäis olevan alempana ja droppi on hyvä 11 senttisellä stemmillä. Ilman reppua tuntuu mukavan kompaktilta ja rennolta, mutta varmaan työkseen reppua kantaessa olis lyhempi asento.

4 Likes

Joo, niinpä! Anatomian lisäksi sitten vielä eri mieltymykset ym. Mulla oli joskus rolleri aikansa 100 mm stemmillä ja dropilla, ja sen aikaa ajoin ihan tyytyväisenä sillä, myös jotain retkiä. Mutta sillä kokoonpanolla tuli enempi hankaumaa pakara- & nivusalueelle. Se taas katosi kun vaihdoin pystympään asentoon (ja löysin itselleni sopivan satulan).

Rolleri vuosien takaa:

Meikä on kans 175cm, mutta inseam 84cm. 53cm Rolleri oli aivan liian matala (pituus oli ok), mutta 56:n on oikein hyvä.

4 Likes

Menee toki, mutta siltikin kahden ihmisen pituuseron luulisi jakautuvan vähän toisin: ainakin osan pituuserosta luulisi löytyvän muualta kuin jalan pituudesta.

Eiku joo, mä katoin huolimattomasti niin, että 14 cm erosta 11 cm ois ollu jaloissa, mutta olikin toisin päin. Tosin meidän taloudessa on aika samaan tyyliin, puoliso taitaa olla sentin mua lyhyempi, mutta jalkaa sillä on kyllä joku viitisen senttiä meikäläistä enemmän.

Jos on kampina pistat, nii keskiönä 103?

Mulla on juuri näin :grin: