Steamroller Appreciation

Hyppäsin parin osan kohdalla bike24:n puolelle, koska kuvittelin ensin näiden olevan Bike-Componentsin puolella lopussa. Toisaalta tuossa taulukossa ei myöskään tarvitse vielä liikaa lukittautua noihin mainittuihin verkkokauppoihin, koska en ole vielä ehtinyt vertailla hintoja verkkokauppojen kesken ja hakea sellaista “optimiratkaistua” tämän suhteen. Bike-Components on nyt ainakin ensi vaiheessa kauppana valtaosassa osia, koska runko sattuu löytymään sieltä (löytyy kylläkin myös Bike24:stä).

Tarkoitko tätä: Mash AC-2 | p_aj_b | Flickr :joy:

Velobiasta Sugino 75:t halvemmalla ja Suomesta, jos 167,5mm pituus ja musta väri passaa: https://www.velobia.fi/sugino-75-kampipari

1 Like

No niin tietysti, aattelin että joku typo. (Käyttövinkki tässä samalla - tollasen lainauksen saa tekstiä maalaamalla.)

Nämä tuli itsekin bongattua, mutta tuo 167,5mm pituus epäilyttää. Maantiepyörässä on 175mm kammet ja maastopyörässä 170 mm, niin ajattelin valikoida kampien pituuden tähän buildiin sopivasti näiden puolivälistä eli siis 172,5 mm.

Kiitos käyttövinkistä! Noi quote-tagit ovat samat vanhat tutut kuin muillakin alustoilla, eli olisi niitä pitänyt osata käyttää ilman opastustakin.

kyl imho tosta runkosetti ja erotuksen paikkaus käytettyjä osia hankkimalla

2 Likes

… mahdollisesti. Runkokoko vaikuttaa vain melkoisen suurelta reachin suhteen.

niinhän se on, droppi tangolle sopivampi geo mutta droppi just hyvä

Voit kans maalata lainattavan tekstin hiirellä taikka muulla osoitinlaitteella jolloin viereen ilmestyy kätevä reply-nappula jota painamalla siteerattu teksti esitäytetään vastauskenttään, eikä tarvii käsin kirjoittaa tägejä :fidget_spinner:

Foorumialusta on kaikille uusi joten opettelemista piisaa meillä muillakin eikä sitä tarvii hävetä :sunflower:

2 Likes

Pkuitunen heitän tähän vain huomion että jos tilaat sen rollerin Saksasta niin tilaa se pian, noita ei ole kohta enää missään USAn ulkopuolella uutena. Enteriä heti.

1 Like

Täytynee tänään pistää tilaus sisään ainakin rungosta :slight_smile: muita osia ehtii vielä tässä pohtia aikansa.

Onko tuohon kampisatsiin mitään hyviä ja edullisempia vaihtoehtoja Sugino 75:een nähden? Bike-componentsissa oli Miche Pistard -kammet plus ratas 150 eurolla, mutta ilmeisesti tämä brändi ei ole foorumilaisten mieleen? Toinen vaihtoehto nopealla selauksella oli SRAM S300.

1 Like

prowheel chariot appreciation ni pysyy joku tolkku

Tarkoitatko, että olisin suunnittelemassa ”liian hyvien” osien hankkimista Surlyn runkoon?

jaahas jaa silviisii katoin taulukosta eka, että oot speksaamassa sg75dd2 dolanilta, mut nelariversiokin maksaa noin paljon uutena föhelvete

mulla on sg75 tossa suomirollerissa et en tiiä sit

laita omniumit jos kerran kortsupipot ja sambatkin on taas 5 vuoden syklissään kohdassa muoti

edit. mitäs nyt taas omniumit discontinued ? no sitä suuremmalla syyllä sitte

1 Like

Sugino Pista on jepa ja aika edullinen vaihtoehto (~100e rattaan ja keskiön kanssa), ei ehkä yhtä seksikäs ku 75 ja kumppanit mutta toimiva ratkaisu jota oon kuullut itseäni kovempien ajokoirienkin suosittelevan ja monissa kovissa rollereissa tiedän olevan.

1 Like

Jos SG75 estetiikka puhuttelee niin käytetyt Shimano FC6207 Ebaysta myös aivan jees. 130 BCD kuten Sugino Pista.

Mulla kanssa rollerissa nämä ja en oo kyl mikään hc ajokoira, mutta ei mulla ole myöskään mitään huonoa sanottavaa niistä ollut.

Pistä samalla vauhdilla Pistard Airit. Kyllähän Michen tuotteissa on tiettyä Lidl meininkiä paikoitellen, mutta Pistardit on oikein siistit veivit, ainakin halvempiin Suginoihin verrattuna. Siitä en sitten tiedä kumpi parempi.

Michen navatkin käsittääkseni aivan hyvät, kunhan lukkorenkaan vaihtaa.

Miche oli suosittu tossa joskus 2010-luvun alkupuoliskolla, niin kaikki sitä silloin rokanneet vieroksuu ny. En nyt esim. navoista tiedä, että onko Novatec vs. Miche mitään niin merkittävää eroa laadussa, että sen pohjalta ostopäätöksiä kannattais muutta. Teoriassa Michen olakkeeton akseli on teknisesti huonompi ratkaisu, mutta kai noillakin on tuhansia kilometrejä ihan ongelmitta ajettu, luulen. Mulla on ollu yhdet Mikke-navalliset kiekot, eikä niissä mitään vikaa ollu, taitaa olla edelleen käytössä seuraavalla omistajalla. Eipä sillä, Novatec oin myös ihan jees.

Micheltä meni maine kun niiden Advanced-kammet alkoi murtua. Eikä tapauksia ollut vain pari, vaan käytännössä kaikilla ennen pitkää. Näin myös omani, onneksi huomasin murtuman ennen kuin katkes, kun kuului rutinaa ja tiesin etsiä.

https://www.lfgss.com/conversations/290595/

Michen navat mullakin kesti pitkään kunhan löysäsin säätöä vähä tehtaan jäljiltä. Rattaan kierre korkkas sit lopulta iän myötä.