SpeksSpeks - eli uutta runkoa

Noniin, nyt kun uskaltaa avoimesti speksata, niin onkos kenelläkään hyvää ideaa fixirungolle. Hintaluokka saa pitäisi olla alle tonnin ja saatavuus niin, että pääsisi kesäkuussa vielä ajamaankin. vaakaputkea pitäisi olla 56-57cm.

No jos mulla olis ollu enempi rahaa tuossa kuukausi sitten, niin olisin ostanu Specializedin S-Works Langsterin. Mut et sä varmaan ostais noin hyvää, kun haluut kuitenkin jonku patarautasen hyppykepin. :slight_smile:

LOL… eikun minä haluan jotain ihanaa n-ohennettua hiporautaa - Columbusta tms. :wink:

Soman DeLancey olisi hieno. On kromatut muhvit ja kaikki. Kyselin tuota www.thebikebiz.com putiikista jokin aika sitten ja 90 dollaria olisi tullut rahteja.
Jäi tosin tällä kertaa hankkimatta, mutta hieno se on.

Itsellä ni on tuo perus-Pista ja kasariretkipyörästä tehty konversio aktiivikäytössä. Aina kun ajaa niillä peräkkäin, että vaihtoaika on lyhyt, niin tuntee sen trigonometrian eron.
Oonkin miettinyt, että saisinkohan tuohon konversioon saman ajotuntuman pelkästään haarukkaa vaihtamalla. Tietenkään ne rungon kulmat ei siitä muutu, mutta suurin ongelma, jos sitä nyt sellaiseksi voi sanoa, on ohjauksen tuntuma. Kummassakin on aika lailla yhtäpitkät stemmit, mutta konversion haarukka vie akselia edemmäksi.
Sinänsä uudet haarukat ei ole kovin halpoja ihan vaan testattavaks ja vanhoja ei löydä suorina, joten ehkä pitää tyytyä tuohon puskevaan ohjaukseen.
Mut ehkä baaripyörä pitää pitää baaripyöränä ja ykkönen ykkösenä.

Jos itse olisin hankkimassa uutta runkoa ja rahaa olisi niinkin paljon kuin tonni(!) niin sillähän saa jo ihan mitä vaan.

Itse kuitenkin suuntaisin tuonne:
http://njs-keirin.blogspot.com/

tnts, offtopiciks menee mut mulla on Bianchin matala ja melko suora keula 1" kierteellä tossa seinällä. En myy, mut voin lainata jos haluut testata. Näyttää Pistan keulalta aika paljon, suunnilleen niin matala kuin voi olla, ehkei ihan yht jyrkkä.

Saatana noi Jussin njs-keirin-hapatukset on kyl aika hienoja. Ei voi ostaa, olis niin hipster ja poser.

Saakohan horscategorien kautta oikeesti noita Cinellin ja Gan Well Pro’n ratarunkoja.

Hipsteri-juttu, niin, no enpä sitten taidakaan viitsiä esitellä paraatipyörääni täälläkään… :wink:

Mutta jos ihan tosissaan haluaa laadukkaan perinteisen teräsratarungon suht. edulliseen hintaan niin parempaa diiliä kuin noi on vaikea löytää.

tya, Tää ei oo se lähettifoorumi. Täällä ollaan kaikki jo lähtökohtaisesti hipstereitä ja posereita.

Keltainen BK!

D:

Toi Soman DeLancey on kyllä aikas tyylikäs runko ja melkein siedettävän hintainen.

Pake myös ihan nätti ja hinta todella kohdallaan: http://www.thebikebiz.com/product_p/bk-trk-pake01.htm

Tuo DeLancey ja pake ovat vain jotain viemäriputkea vaikka hienoja uljonäöltään ovatkin. Nyt pitäisi olla Kyyhkysen kuvia tai Raynoldsia… :wink:

mä harkitsin soman rushin tilaamista jenkeistä tuossa aikaisemmin keväällä dollarin edullisen kurssin vuoksi. päädyin kuitenkin hankkimaan fillarini euroopasta, rahtien, tullin ja alvien jälkeen säästö olisi jäänyt varsin marginaaliseksi.

Noniin… aurinko paistaa ja nyt riitti. Soitin Kimmolle FoxComppiin ja käyn huomenna hakemassa kalliilla 56:sen Steamrollerin…

siis mitä vikaa siin BKs oli paitsi väärä väri?

steamrolleriin mäkin päädyin. mukavalta on vaikuttanu tähän mennessä.

BK:n ainoa vika oli se, että menin heikkona hetkenä myymään sen, eli sitä ei enää ole… :slight_smile:

Saako siitä steamrollerin rungosta ja haarukasta oikeesti sen 520 maksaa foxcompilla? Tilasin ite bike-componentsista keskiön ja ohjainlaakerin kera ja hintaa tuli toimareineen jotain 460 luokkaa. Toki siinä sen kaks viikkoa joutu odottelemaan.

Ja ku postinumeron olin laittanu vanhan osoitteen mukaan, jouduin nykyisenä töölöläisenä hakea sen Aurinkolahden Siwasta :smiley:

Saa maksaa… :I Toisaalta saan sen heti ja putsaavat mikäsentyökalunniminytolilla keskiön kierteet ja poistavat maalit emäputken ylä ja alareunasta - eli valmistelevat rungon kasausta varten. Joten ei tuo nyt niin kamalaa ole… + Support your LBS :wink:

• maksan mielelläni kahdesta viikosta pyöräilypäiviä tuon… :wink: Sitähän varten sitä väännetään duunia koko talvi niska limassa.

tolla hinnalla olis vaan saanu kokonaisen konan… jos niitä olis missää… taisin bongata vikan.