Speksailuongelmaiset - tukikerho

itellä onneks mielestäni pieni ongelma rahallisesti mutta vähän herätti kaivaa nurkkia ja löytää 5x skeneketjuja, 3x kapeampia versioita, 2 paria ellipsekokoisia laakereita ja 2 paria novatekkiin meneviä laakereita. taino noi ketjut voi vielä selittää koska niitä menee pari vuoteen mutta että sitten jokusen kymmenen vuoden laakerit nurkissa kun “joskus niitä sit kuitenkin tarttee”.

Ei kai ostelun lähteminen käsistä oo sama asia ku speksaus? Speksaus on mun käsittääkseni sitä, kun on rakentamassa tai päivittämässä fillaria, vertailee eri osia ja ettii niistä samalla parhaita hintoja. Speksaus alkaa olla ongelma, kun siihen kuluu niin paljon aikaa, että sen ajan vois olla ajamassa (nauttimassa, ni ei tarviis speksata) tai töissä (tienaamassa, ni ei tarviis ku ostaa hyvä osa ja olis rahaa maksaa se yskimättä).

Jos ostelee jotain tarpeetonta “koska voi tarvita ja on halpa”, on vaan hamsteri.

Voin toki olla väärässäkin.

Lumikko - 23:42, 25.11.2014 » Ei kai ostelun lähteminen käsistä oo sama asia ku speksaus? Speksaus on mun käsittääkseni sitä, kun on rakentamassa tai päivittämässä fillaria, vertailee eri osia ja ettii niistä samalla parhaita hintoja. Speksaus alkaa olla ongelma, kun siihen kuluu niin paljon aikaa, että sen ajan vois olla ajamassa (nauttimassa, ni ei tarviis speksata) tai töissä (tienaamassa, ni ei tarviis ku ostaa hyvä osa ja olis rahaa maksaa se yskimättä). Jos ostelee jotain tarpeetonta "koska voi tarvita ja on halpa", on vaan hamsteri. Voin toki olla väärässäkin.
oot varmaan oikeilla raiteilla. mut näkisin nää kaks asiaa kuitenki sellases yhteydes et ostaa varmuuden vuoks, tai tulevia projekteja varten, tai tarpeettomia päivityksiä (esim uus stemi). ainakin mulla on just tää et tulevia projekteja varten, eri setuppeja varten haalin roinaa. ja mukamas "päivitän" osia.

mut npertj lol
opintotuki ja tulorajat tai en tiiä

Tuleehan sitä speksailtua. Varsinkin jos ei ehdi ajaa. Yleensä päädyn pitkällisen speksaamisen lopuksi siihen, etten tämäkään oikein mitään merkittävää elämääni toisi, nykyset ajaa asiansa. Aika huono oon kuluttamaan tuotteisiin. Aikaa kyllä kuluu. Tän syksyn suuri investointi oli uusi pikkupumppu, muuten koko vuonna lähinnä tylsää kulutusosaa pakon edessä. Nyt pitäis kai uutta vannetta, kun vanha vaikuttaisi räjähtävän kohta.

Se, että opintotuet loppu jo aikapäiviä sitten ja nyt pitäs elää pelkillä sijaisuuksilla (joita ei tule), ja samalla speksata talvipyörää ja uutta kesäpyörää, sekä rahoittaa jotenki vinyylien ostoa, on vittumainen yhtälö. Ei toimi.

Se, että opintotuet loppu jo aikapäiviä sitten ja nyt pitäs elää pelkillä sijaisuuksilla (joita ei tule), ja samalla speksata talvipyörää ja uutta kesäpyörää, sekä rahoittaa jotenki vinyylien ostoa, on vittumainen yhtälö. Ei toimi.

vuokrat sun muut kulut tulee maksettua. en ole vielä henkilökohtaisessa konkurssissa eli valoa toistaiseksi näkyvissä.

välillä tulee tehtyä enempi ostoksia ja sit pitää kattoa josko jostain voisi luopuakin.

sigussa aiheesta enemmän.

Tuli matkarahan tarpeessa myytyä pois ainoot fiksikiekot ja palattuani huomasin, että kyllä se tekis mieli jotain vähän kiinteempää, vaan mistäs sitä rahat riipasis. Tilanne oli sikäli helppo, että mulla oli kooltaan sopivahkoja runkoja tasan kaks, joista toinen oli jo ollu fiksinä kunnes palautin sen taas retrokilpuriks. Enhän mä tienetkään mitään tuubeja jaksa, joten ois ollu ihan rahojen kannalta järkevää konvertoida se uudestaan.

Sit näin ton Chesinin jota nimimerkki stobe kaupusteli.

No, kai tässä talven mittaan saa säästettyä sen verran että saa ton ajokuntoon, ohjaamon suhteenkin kun rupee näyttämään jo aika selkeeltä tää homma. Pakko se on tosin myöntää, mulla on speksausongelma: ei mitään hajua millasta osaa laittais kiinni sit kun sitä rahaa taas on.

Näin kun miettii niin ihan hyvä vaan että oon tällee köyhä paska. Jos mulla mitään tuloja olis niin joutusin varmaan ryyppäämään maksani pilalle ettei ois joka paikka täynnä pyöränosia.

Niin. Miks mulla on kolmen kiekkoparin kasaamiseen tarvittavat romut makuuhuoneessa, mutta ei tarvetta (just tälläisille) kiekkopareille, jota noista sais kasattua? Ostin, kun “halvalla sai” ja jää todnäk kasaamatta. Ja just tuli viestiä, että uudet kehät lähti suomea kohti. Tää on niin tätä…

En varsinaisesti tarvitse mitään tällä hetkellä, mutta silti selailen ebaytä ja muita myyntisivustoja halpojen löytöjen toivossa. Ostan kyllä jos halvalla tulee vastaan mielenkiintoista partsia, kuten flitejä tai erinäisiä kiekkoja. Ja perustelen että voi myydä eteenpäin pienellä tappiolla, mutta ei niitä kuitenkaan tule myytyä.

Järkevät ja pakolliset ostokset sen sijaan jumittaa limbossa, tarttisin talvikengät mutta parin sadan investointi pakolliseen käyttötavaraan ei nappaa lainkaan. Ennemmin ostaisin vaikka spoken, sphinxin, neljä fliteä tai rotorit samalla rahalla.

tuli yhtäkkiä fläshpäkki, tajusin että oon parhaillaan syytänyt joku 2200 euroa kuussa kaikkeen turhuuteen ennen pyörällä aj…speksausta. tuolloin pakolliset menot joku 500e eli ilmankos sellaiset muistikuvat että ihan hauskaa aikaa elämässä.

On tässä nyt kaikkea tyhmää mielessä

maksaa asuntolainan sun muut asumis-setit. ostaa pakkasen täytee ruokaa, parikyt pussia nuudelia ja tukusta yhen 20kilon kanapaketin.

Loput meneeki sitte pyörii ja huumeisiin

Mun mielestä speksailuvammaisten omaisille pitäis kans olla tukilanka. Nina vois aloittaa sen.

mannine - 10:10, 26.11.2014 » On tässä nyt kaikkea tyhmää mielessä
tää on itseasias varmaan se ongelman ydin.

Mulla ois sulle yhdet kajarit

Ite oon siinä määrin hyvä vaihelemaan, että lopulta unohdan sit ostaa milloin mitäkin, kun asiaa speksaa tarpeeksi kauan. Ahdistun myös vitusti jos tili olis tyhjähkö, eli pidän ihan ylisuuria puskureita oman henkisen hyvinvointini vuoksi, ja en koskaan käytä isommin rahaa, ellen laske tienaavani sitä jostain lähteestä takaisin. Eli että yks Aerorage on päivän liksa.

edit.
Ja ne nuudelit ei edelleenkään ole mitenkään edullista ruokaa, vaikka se pussi kustantaakin muutaman kymmenen senttiä.

Kaipa sitä kuratointinautintoa voi purkaa.

  • osien ja tarjousten ettiminen, lähetysten odottaminen ja unboxailu/hiplailu
  • tulevien buildien tiisailu ja tästä mahdollisesti saatu huomio
  • itse rakentaminen
  • pyörän kuvaaminen ja kuvien postaaminen ja tästä saatu huomio

Näistä ainakin kaks on oleellisesti yhteisöllisiä.

Työkaveri osti auton. Kaikki on taas hyvin ja oma speksailu pysyy käpälissä. Pelkillä lisävarusteilla ostaa customii jo aika monta kiloa.

Onks joku ottanut lainaa pankista ihan speksailua varten eikä vaan naamioinut sitä opintolainaksi tai muuksi helpoksi lainaksi?

hyvien diilien postaaminen frendeille on mukavaa