SPD Sneakers

Kuinka hyvin toimivat ajaessa? Onko pohja tarpeeksi jäykkä, saako nauhoilla päällisen tarpeeksi kireälle ilman että ahistaa? Harkitsen noita itsekin…

Eilen vasta sain paketin haltuuni joten en ole ehtinyt vielä ottamaan kenkiä käyttöön, tuo mainitsemasi nauhojen toimivuus kiristämisessä kieltämättä vähän mietityttää. Raporttia tulee kun olen ehtinyt vähän ajelemaan.

^odotan innolla testiuutisia

simojoki - 14:48, 22.2.2011 » pystyyköhä noilla ny oikeasti kävelee ilman klossien kolinaa?
ja itseäni lainaten...

No niin, ensitunnelmia Kurskeista käytössä.

Huomautan kuitenkin ensin, että en todellakaan ole mikään pyöräilykenkäauktoriteetti, omistan tasan yhdet Sidin maastokengät joita olen käyttänyt ainoastaan maantielenkeillä vaihdepyörän kanssa. Joten sen mukaisesti:

Chrome Kursk Pro SPD

  • Koko vastaa sitä mitä kyljessä sanotaan, US 9.5 on jokseenkin vastaava kuin vaikka Vansin US 9.5
  • Lesti on kuitenkin suhteessa hivenen kapeampi kuin leveämpi mutta sillä kenkä on saatu hyvin istuvaksi jalassa.
  • Pohja tuntuu varsin jäykältä, päkiäosa on paksu ja korkea joten käveleminen tuntuu aika lailla samalta kuin normispedukengillä. Eivät siis varmasti ole parhaat kävelykengät lähtiessä kaupungille patsailemaan.
  • Klossit ovat samalla tasolla pohjan kanssa ja osuvat kävellessä hieman maahan. Ja ovat todellakin liukkaat esim. märällä lattialla, jonka jouduin jo huomaamaan käytännössä…
  • Kengät saa tiukkaan nauhoilla, kun vaan vetää kiinni kunnolla mutta kenkä on pohjia lukuun ottamatta kuitenkin pakostakin vähän lötkömpi kuin oikeissa hyvin istuvissa spedukengissä. Kokonaisfiilis on silti tukeva.
  • Materiaalit ja viimeistely vaikuttavat kaikin puolin laadukkailta, liima ei pursu saumoista eikä langanpätkät sojota tms.
  • Päällyskangas on suht. paksua, ilmeisesti samaa kuin mitä Chromen laukuissa käytetään joten mahdollisesti jopa melko hyvin vettä kestävää. Hengittävyydestä (tai hengittämättömyydestä) en vielä osaa sanoa mitään.
  • Päällä oleva kumilenkki jonka alle nauhojen päät saa kätevästi turvaan on erittäin näppärä.

Yhteenveto:

Kursk Pro:t tuntuvat jalassa enemmän lenkkareiksi naamioiduilta oikeilta spedukengiltä kuin lenkkareilta joihin on lyöty klossit pohjaan. Pitemmän käytön myötä voi sitten joskus aikanaan varmaan sanoa enemmän.

okei, onko kellään kokemuksia sitten niistä chromen lenkarilenkkareista.

Ei tässä juur enää muu mietitytä kuin tuo koko. Shimpan lukkikset 44 ja Vanssit on US 10,5. Eli kaisse pitää arvalla sitten ottaa liian isot.

^ Vanssien mukaan menisin itse mutta kuten sanoin niin Shitmanon koot eivät ole mulle tuttuja.

tya - 18:04, 19.2.2011 » Mä en usko että on mahdollista tehdä kenkiä jotka on hyvät kävellä ja hyvät pyöräillä. Ostakaa joku tollaset spedu-Kurskit ja prove me wrong.
Tuohan tuossa kai on, että klossi on tuotava pohjan tasolle, sitä ei voi sinne syvälle haudata jos ei sitten tee niin isoa reikää että koko poljin runkoineen mahtuisi sinne sisään. Seurauksena on liukastelua ja kopinaa kävellessä. Plus tietty pohjan jäykkyys. Eli jatkan arkiajossa [i]koukuilla+sträpeillä[/i].
tya - 10:43, 8.3.2011 » Tuohan tuossa kai on, että klossi on tuotava pohjan tasolle, sitä ei voi sinne syvälle haudata jos ei sitten tee niin isoa reikää että koko poljin runkoineen mahtuisi sinne sisään. Seurauksena on liukastelua ja kopinaa kävellessä.[/i].
Näin. Mutta samalla ihmettelen, ettei noihin kävelykenkiin tosiaan tehdä sitä kunnollista upotusta. Esim. mws:n popoissahan on kuitenkin muuten polkimen mentävä kolo, mutta polkimen akselille ei ole uraa.. http://missionworkshop.com/images/product-galleries/footwear-menu/spd-footwear-3.jpg

^ Pitää puukottaa ite? Mä oon joskus muinoin Shimanon DH-lukkiksia varten, olivatko nyt 636:t, puukottanut Axon ajokenkien pohjan upotusta isommaksi kun niissä oli klossi niin syvällä ja polkimissa runko niin iso ettei muuten toiminut.

Noinhan se vois toimia, jos laittaa vaikka cb:n klossit, eikös ne oo niin matalat, että mukana tulee korokelevyjä, jottei klossi jää niin syvälle, ettei poljin yletä. Eli sellaset klossit ilman korokkeita ja puukolla vispilän akselille paikka.

Smurf - 10:29, 8.3.2011 » okei, onko kellään kokemuksia sitten niistä chromen lenkarilenkkareista.
Liimaukset pohjan reunoissa petti kuukaudessa. Eivät ilmeisesti kestä vettä, kun kaverilla kävi sama muutamassa kuukaudessa.

Jussi muistatko mitä tuli maksamaan kaikkine kuluineen?

heikki - 11:44, 8.3.2011 »
Smurf - 10:29, 8.3.2011 » okei, onko kellään kokemuksia sitten niistä chromen lenkarilenkkareista.
Liimaukset pohjan reunoissa petti kuukaudessa. Eivät ilmeisesti kestä vettä, kun kaverilla kävi sama muutamassa kuukaudessa.
Tästä oli keskustelua Chromen saitilla jonkun kengän kommenteissa et eka erä josain kenkämallissa oli liimattu huonosti, ei sen perusteella vaikuta kuin ulkonäköön mutta en tiedä asiasta enempää.

Mulla on yhdet Chromen lenkkarit, ihan kivat ja kestävän oloiset materiaalit, pohja on melko jäykkä ja kengät ovat melko hiostavat. Kursk Prot lähtenee tilaukseen jossain vaiheessa jokatapauksessa.

Kokojen osalta hieman hämmennän soppaa… Chromen saitilla Kursk Pro:ta näkyy olevan todella pieniäkin kokojan mutta New Yorkin kaupoissa kiertelemällä sain vaikutelman, että US 8:a pienempiä ei olisi toimitettu ainakaan kauppoihin. Ja tuo US 8 ainakin omaan jalkaani oli todella väljä, sekä leveyssuuntaan että pitkittäin. Ajokenkäni on Specializediltä kokoa 8, samoin suurin osa arkikengistäni on niin ikään US 8, jotkut tosin vain 7.5.

Noin muuten kenkänä Kursk Pro vaikutti kyllä käsissä pyöriteltynä varsin asialliselta, pirun jäykältä tuntui ja DZR:n vastaaviin kenkiin verrattuna kuitenkin vielä humaanisti hinnoitellulta.

Jenkeissä hinnat seuraavasti: DZR GMT-8 85$ ja Kursk pro 95$… Muille DZR:n malleille ei taida olla vielä Chromella vastinetta.

Continuum-Cycles:illa oli DZR-malleja ihan hyvin hyllyssä. Naisten koot pitäis kuulemma olla hiukan kapeemmat, jos sattuu olemaan koko tuolla raja-alueella.

Nike Waffle SPD

^melko taitelija.

Mutta jos joku tekis noista OIKEET niin ostaisin. Heti. Kaikissa väreissä.

jiima - 5:29, 14.3.2011 »

Jenkeissä hinnat seuraavasti: DZR GMT-8 85$ ja Kursk pro 95$… Muille DZR:n malleille ei taida olla vielä Chromella vastinetta.

Continuumillakin piipahdin, siellä oli muistaakseni joku varrellinen & nahkainen DZR, pitkästi yli satasen, taisi olla 139.