SPD pyöräilykengät

En tiä. Onko?

Vai tarkotitko siis wolfhammereita? Ainakin mitä koittanu jalkaan ja kattellu vierest japanthereit ni onha ne ehk snadisti sirommat ku 303

http://www.charliethebikemonger.com/ekmps/shops/bikemonger/images/45nrth-japanther-mtb-2-bolt-cycling-shoe-2017-11834-p.png
https://cdn.shopify.com/s/files/1/1026/3407/products/Lake_MXZ303-BLACK-SILVER_1024x1024.jpg?v=1506014892

No ens talveen on aikaa. Ehtii katteleen.

Mulle on ihan menetellyt kesäkengät (Giro Rumble) ja kelin mukaan villasukat sekä castellin päälliset. Kyllä noilla on graindattu mm. 3 tuntia maantietä -20:ssa. Vähän siinä saattaa nipistellä varpaanpäitä, mutta ihan oon pärjäillyt - kai siksi etten tiedä paremmasta.

Sehän siinä onkin, että ollaanko “ihan menetellyt”, “ihan oon pärjäillyt” osastolla vai vetääkö vaan yhet kengät yksillä sukilla jalkaan ja nauraa kun on niin lämmintä.

Japantherit on “cool transition seasoniin” tarkoitettu, eli comfort alarajansa -3 astetta. Varmaan voi kylmemmässäkin ajaa, mutta tuskin jos palelee 303:sissakin.

lluque - 23:48, 17.3.2018 » Mulle on ihan menetellyt kesäkengät (Giro Rumble) ja kelin mukaan villasukat sekä castellin päälliset. Kyllä noilla on graindattu mm. 3 tuntia maantietä -20:ssa. Vähän siinä saattaa nipistellä varpaanpäitä, mutta ihan oon pärjäillyt - kai siksi etten tiedä paremmasta.
itse huomannut, että haaste on eristyksen sijaan liian iso eristys, kun jalka hikoaa ja viima jäätää.

Toisaalta talvisin tottunut siihen, että tunnin pätkissä joutuu ryynäämään ja välissä lämppäämään varpaat jossain.

Kokemukset ovat kaksista eri 90:stä, Lake MZ303 ja MT-700.
Sidin Invernoista ei tartte tässä tapauksessa puhua.

JJ90 - 9:04, 18.3.2018 » Sehän siinä onkin, että ollaanko "ihan menetellyt", "ihan oon pärjäillyt" osastolla vai vetääkö vaan yhet kengät yksillä sukilla jalkaan ja nauraa kun on niin lämmintä.
Niin siis keskimäärin omissa talviajeluissa en ole tarttenut mitään kommervenkkejä, vaan oon vaan voinut laittaa ne kengät tennissukkien päälle ja mennä polkemaan. Sit jos tarttee vetää tuntitolkulla ja/tai alle -10 lämmöissä, joutuu vähän heittää ylimääräisiä layereita kehiin. Mut nää kylmänsiedot on tietty hyvin henkilökohtaisia ominaisuuksia. Ite en kuitenkaan ois omiin kokemuksiin nojaten ehkä valmis satsaamaan lähemmäs paria hunttia talvispedekenkiin. Tietty jos ois paalua :)
tomppa - 8:46, 15.3.2018 »
mankkis - 7:24, 20.2.2018 »
Dawham - 23:48, 19.2.2018 »
mankkis - 19:10, 19.2.2018 » Alpinedurot harmillisesti liian kapeat/liian pieni toebox joten oon käyttänyt pelkästään ohuita sukkia että veri kiertäisi. Tänään ei palellut Suomen Turussa, meteorologi väitti jotain [i]tuntuu kuin[/i] alle -10 astetta aamukuudelta. Joskus palellut noissa nollakeleissä. Nojoo, sanoisin että pärjää ellei ole vilukissa.
Kiitos, tämä erinomaisen tärkeä tieto. Mulla on nimittäin aina liian kapeiden lestien kanssa ongelmaa. Siispä ei jatkoon.
Harmillinen tosiasia juu ja mitä ollaan kavereitten kanssa mietitty niin kokoa tai kaksi isompi kenkä ei auta, se ei yksinkertaisesti ole suunniteltu leveäjalkaisille soomalaisille. Mutta siis hyvin toimi taas tänään, mittari sanoi -15 Turussa. Pari kertaa olen noita Laken MXZ200ia tyypannut ja onhan ne paljon totisemman tuntuiset kuin Alpinedurot. Niissä vaan taitaa olla tota nauhareikien repeilyä ja hypistellessä viimeistely ei ollut 250€ kenkäparin tasolla. Turon sanoin eivät missään nimessä maksaisi noin paljon ellei niihin saisi klosseja kiinni. Vaikea tosin mun sanoa kun en omista ja elä noitten kanssa. Sadalviidelkympil ostaisin varmasti heti.
[Bike24:lla](https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=236023;menu=1000,18,58;mid%5B261%5D=1;pgc%5B18714%5D%5B18719%5D=1) näyttäisi olevan ok hintaan joitain kokoja.
Kiitti vinkistä! Tuli ihan sika nopee ja kokokin osu kohdalleen. Mukavan tuntuinen jalassa ja on kiva ajella, kun on nilkat ja varpaat suojassa. Pikkasen leveempi, jos olis ni vielä parempi, niin kuin melkeinpä kengissä kuin kengissä. Että osaa olla kamalaa kävellä speduilla hiekoitetulla asfalttilla.

Joo siis tilasin viime torstaina ja maanantaina hain postista. Seitsemän kommuutin jälkeen ei voi sanoa kuin että hyvä ostos tuohon hintaan. Viikonloppuna vois heittää pidemmän lenkin ja kattoa miltä tuntuu.

Leveys on mielestäni just hyvä, ei nulju mut mukavan väljä. Ainakin verrattuna Alpineduroon. Mietinkin et olisiko pitänyt pitää Alpinedurot nollakelejä varten kun Laket tuntuu olevan vähän overkill mutta veikkaan että parempi et laitoin kiertoon koska olis tuntunu mahdottoman ahtailta uusien kenkien jälkeen. Alpinedurojen uusi omistaja sai jopa villasukan mahtumaan joten eiköhän ole tyytyväinen.

Timen klossit upposivat jopa korokepaloilla sen verran että ei tunnu lainkaan kävellessä.

Ujosti saattais itseäkin kiinnostella tuohon hintaan MXZ 200:set, koko mietityttää. Normikenkä 44.5 - 45: esim. Vans 44.5 - 45, Giron kengät 45. Paksujen sukkien kanssa 47 Laket = ok?

edit. Varmasti tästäkin on joskus keskusteltu jossain, muttei jaxa kaivaa.

← KymppiVans (eli onkse sit 42 2/3 vai 43), 44 Giro, 45 Lake. Giroista ja Lakeista jos sais puokkikokoja eli 44,5 olis best.

42 Vans, 43 Sid ja nämä Laket myös 43. Semmonen räpylän mallinen koipi.

edit. Sanotakoon, että paksulla villasukalla olis varmaan vähän turhan piukee.

Onko heittää hyviä hintatärppejä kelvollisista maastospedukengistä esim. M089 vai ostanko suosiolla köyhän miehen vista-outdoor-vapaat VR90 homaget eli nää XC5’set:

Five Ten kengistä kokemuksia? Näppärän näköisiä ja Foxcompilta löytyy useampaa mallia.

niq - 9:47, 13.4.2018 » Onko heittää hyviä hintatärppejä kelvollisista maastospedukengistä esim. M089 vai ostanko suosiolla köyhän miehen vista-outdoor-vapaat VR90 homaget eli nää XC5'set: https://www.bikerumor.com/wp-content/uploads/2017/11/Shimano-XC5-gravel-road-bike-touring-shoe-review-2.jpg
aika rohkesti antaa nauhojen lepattaa

M089 on kyllä aivan hiton hyvä kesäkenkä. Jos aikoo ajaa yksillä kengillä koko vuoden niin jotkut muut.

— Japanther luomuna jäädyttää mun jalat jo +1 paikkeilla, sähkösukilla varustettuna sen sijaan meni -15º #aah. Toisaalta voi hyvin käyttää vielä +10 yläpuolellakin. Pitää vettä ihan ok, ja sitten kun ei pidä esim. jos joku tyhmä kaveri astuu jään läpi puoleen sääreen vettä niin ulkoeristys jeesaa aika hyvin kotimatkalla.

— Lake MXZ200 en ole vieläkään leikannut pohjapalaa pois vaan käyttänyt ihan kenkinä. Meneehän ne noinkin vaikka lämpimät ovat. Kokona 42.5 normilaken 42 sijaan. Remmit ovat pysyneet ehjinä ehkä lähinnä sen takia että en jotenkin tunnu osaavan käyttää noita nauhoja ja joudun aina keskittymään rauhassa.

Nyt olisi keväälle tulossa Five Ten Districtiä ja sitten pitäisi ostaa uudet krossikengät mutta Laken custom-osasto on nihkeillyt vastailun kanssa.

niq - 9:47, 13.4.2018 » Onko heittää hyviä hintatärppejä kelvollisista maastospedukengistä esim. M089 vai ostanko suosiolla köyhän miehen vista-outdoor-vapaat VR90 homaget eli nää XC5'set:
Vielä halvemmat ja vähän samaa näköä. Ei oo kokemusta, mut muut dhb:n kamat olleet tähän asti ihan asiallisia. http://www.wiggle.co.uk/dhb-dorica-mtb-shoe/