SPD pyöräilykengät

^ Turussa ei taida olla yhtään jälleenmyyjää, pitäis Helsinkiin siis piipahtaa joskus kokeilemaan. En ole siis päässy kokeilemaan, olen kyllä kuullut että Sidiltä vois löytyä sopivan mallisia kenkiä.
Netistäkään ei oikein viitsi kenkiä tilata, kun ei tiedä koosta ollenkaan. Pearl Izumin kengästä meni 44 (lenkkarimallinen kenkä) ja tuon Spessun kanssa arvoin kans melko pitkään eri mallien välillä.

Minulla on samat spessun kengät koossa 43 ja sidit voisi tosiaan olla hyvä vaihtoehto sinulle. Kävin niitäkin sovittamassa ja muistaakseni 44 oli minulle sopiva, tosin hieman liian kapea.

Ok, pitääpä siis tehdä kengistä asiaa ja käydä sovittelemassa :slight_smile: Kiitos vinkeistä!

Sidit tosiaan sopivat kapeaan jalkaan. Sen sijaan niiden kävelyominaisuuksia en lähtisi varauksetta kehumaan. Siihen jotkut Shimanon perusmallit ovat mielestäni paremmat.

Viimeksi käydessäni Velosportissa näytti olevan hyvä valikoima.

^nuo spessut on kyl ollu hyvät joka paikan kengät. ei mitään valittamista niiden kävely tai ajoominaisuuksista. omani ovat olleet nyt vasta tän kesän päivittäisessä käytössä niin ei pysty kestävyydestä oikeen viel sanoo mut tähän asti ollu hyvät. itse asiassa en oo kyl huomannu paljoo valitettavaa kun kyllähän noilla ihan mukavasti kävelee. oon jopa pelannu noilla spessuilla koripalloa pihalla ku olin fillarilla ja ei muita kenkiä matkassa.

“Specialized are a marketing company whereas Sidi make shoes[.]”

Tuon perusteella ei voi hyväksyä!

Osta sidit.

Kellään kokemuksia Bontragerin kengistä? Lähinnä tuota RL mtb mallia hieman vilkuillut. Mountain Bike Shoes | Leisure Lakes Bikes

^ Duunikamu on pari vuotta ajellu tuollaisilla ja on käsittääkseni ihan tyytyväinen. Kokeilin hänen kenkiään itsekin (+ muutamaa muuta mallia liikkeessä). Pohja oli mukavasti muotoiltu mutta lesti oli leveä, olisiko jopa ollut hieman leveämpi kuin Shimanoissa.

Sidit kiinnostaa, mutta ei kyllä budjetti taida venyä ihan sinne saakka. Joo, täytyy käydä vissiin sitten kokeilemassa noita Bontragereita. Leveä lesti on kyllä ihan hyvä juttu näille omille koiville, ettei purista.

Joitain Sidin hajakokoja oli Velosportissa alennuksessa viimeksi käydessäni. Taisivat olla lähinnä malliston yläpäätä (Dragon 2 tjsp), eli eivät aivan ilmaisia.

Maviceissa on sit aika kapee lesti. Muuten kyl jees, nimim. Rushien onnellinen omistaja.

Certi - 17:05, 20.8.2012 » Osta sidit.
mihin suosituksesi perustuu?

Mä kanssa haluaisin tietää. Tai siis olen ollut omiin Shimanon M183-malliin tyytyväinen.

dominatorien omistajat HUOM! en nyt löytänyt senteissä mitattuna kokoja netistä ja kiinnostaisi vertailut esim. vans ja converse-kenkien kokoihin… 42,5/9(9,5 joissain kengissä) on koko ja lesti on kapea, joten onko 43 sidi liian pieni?

Sidit 43 (Action 2 SRS), talvella menee paksumpaa sukkaa sisälle.
Adidas 42/8,5
Vanseja vaan töissä, tarkistan huomenna

mikä mahtaa olla 43 koon pohjan sisäpituus? en luota noihin muualta netistä löytyviin tietoihin…

Jos tästä nyt mitään iloa kellekään on, niin ajattelin kertoa että kävin tänään velosportissa sovittamassa sidejä, Dominatoria ja siitä leveämpilestistä (pro?) megaa. En uskaltanut kiekko-ostosten päälle siltä istumalta tehdä ostopäätöstä, mutta täytyy kyllä sanoa että on ne aika hyvän tuntuiset jalassa.

Jopa ensiksi kokeilemani kapeampilestinen malli tuntui hyvältä jalassa, mutta myös aavistuksen ahtaalta kauttaaltaan eikä sen muovikiristysrimpulan säätövara oikein meinannut riittää. Leveämpilestisestä megasta en löytänyt mitään vikaa, joka on hyvin harvinaista kohdallani yhtään minkään kenkien kanssa.

Normaalisti todella häiritsevän selkeää jalkaterieni pituuseroa en tuntenut, kävellessä tuntuivat siltä että ne jalassa pystyis talsimaan kylillä tarvittaessa pidempäänkin ja pohja oli jäykkä ja pohjallisen muotoilu teki tehtävänsä. Kengännumeroni pitäisi olla about 45 (esim. nike, puma, karhu), ja vaikka mulla on kenkää 44-46 väliltä, sidien kohdalla koko oli aika tismalleen tuo 45.

Mun oli kieltämättä aika pirun hankalaa keksiä mitään syytä olla ostamatta niitä, YMMV.

kait se on sit pakko. meni syteen tai saveen.

Tarkoitus oli keväällä hankkia kestävät pyöräilykengät ja kyllähän ne löytyivät, mutta kun eivät istu omaan jalkaan. Haussa siis uudet, ja nyt noi sidit mielessä kun niitä on suitsutettu niin kauan kun oon pyöräilykengistä ollut tietoinen.

Onko kellään kokemusta Sidin Logo-kengistä?
Omaa silmää miellyttää tuo maantiekenkämäisyys, vaikka toisaalta vähän tollaset tarralenkkarit.

Hintaeroa esim. Dominatoreihin nyt ei kovin paljoa ole, eikä näitä kukaan mun puolesta voi sovittaa mutta lähinnä mua kiinnostaa että mikä kenkä täyttää vaatimukset kestävyydestä, hyvästä istuvuudesta ja laajasta käytettävyydestä. Repussa mulla kulkee tarpeen vaatiessa toiset kengät joten kengät saa näyttää urheiluvälineiltä.

Kokeilemassa näitä varmaan pitäisi käydä, mutta olisi kiva saada mielipidettä muultakin kuin myyjältä. Nykyisen kengän ongelma on siis jalan puutuminen, jota olen korjannut tukevalla pohjallisella. Se auttoi puutumiseen, mutta teki kengästä liian ahtaan, sillä tilaa ei ole varpaille tarpeeksi. Haluaisin ratkaisun, jossa ei tarvitsisi tällaisia kikkakakkosia ja polkeminen olisi kivaa.