SPD pyöräilykengät

ootko kokeillu laken ee malleja?

mulla oli testis ne nauhalliset mut ne ei tuntunu nii hyvälle nii ostin sit ne powerweave exploret ja on kyl ollu hiton hyvät, ihan hyvät kävellä ja ajaessa ei sitä lyhyempää kuitupätkää huomaa ja iha yhtä jäykiltä tuntuu ajaes ku giron vr90

aika kapeet et piti ottaa puol kokoo isommat ku normaalista.

1 Like

Nyt kävi niin, että Timen yli 10 vuotta vanhoista kengistä murtu toi toinen muovisträppi. Voiskohan tommosta löytyä jostain varaosana tai tarvikeosana jotain vastaavaa?

Jos ei, niin kertokaahan mulle vanhojen look-standardin maantiekenkien muokkaamisesta spd-yhteensopiviksi ja jollain tavalla käveltäviksi niin, että niillä uskaltaa kulkea esim kivirappusissa ja huoltoasemien wc-tiloissa.

Sidin varaosista saattaisi ehkä löytyä vastaava sträppi.

Joo samaa mieltä. @NKOTB vaihdoin kuukausi sitten toiseen mun yhtä vanhoista Sideistä vastaavat ja on se toisen puolen varaosa irti niin voin kyllä ottaa vertailumitat siitä.

Tossa on takana koodi FAS050, jos se auttaa?

Tosin noi mun Axon maantiekengät on niin päheen näköset, että ehdin jo vähän innostua niiden modaamisesta :sunglasses:

Ei näytä kyllä ihan identtiseltä.

Näyttää tosi samalta kuin 10 vuotta vanhoissa Giro Mantoissa

En löytänyt varaosia mistään.

Porasin reiän sinne päähän ja laitoin siihen nippusiteen toimittamaan sen stopparin virkaa. Jos pituus riittää, toimii hyvin.

1 Like

No, mä päädyin nyt tilaamaan Sidin spd-adapterit.

Seuraavaks täytyy varmaan mennä näiden kanssa johonki suutariin hakemaan hiukan kumia pohjiin.

1 Like

En halunnu juhlia liian aikaisin. Mulla oli nää jo hommattuna postauksen aikoihin. Piti vähän tunnustella ennenkuin sanoa mitään mutta nää toimii mulle :grinning:

Spessun Recon 1.0 poistomyynnistä

pelkällä velcrolla varustetut pyöräkengät pitäis kieltää

1 Like

Mulla on kestäny yhet mavicit velcrolla öö about 10 vuotta. Piti vaan alkaa kattelee korvaajaa kun ne alko olla ihan lerpuksi kulahtaneet ja nappulat pohjassa niin kulunu että luistelen klossin varassa. Velcrot pitää edelleen.
Tosin en ajele fiksillä kauhesti (enään) joten YMMV.

omat velcrot ei kyllä alkanut vakavasti pettämään ennen ku kenkä oli muutenki paskana.

Itellä ollut kanssa nuo jonkun vuoden verran.
Tulivat korvaamaan vanhat Giron Terradurot, mutta ei ole kyllä ihan samalla tasolla, vaikka saman henkiset onkin. Puolet halvemmatkin oli kyllä.

Itsellä kanssa leveä jalka ja tilannetta ei auta että käytän pitkälti vain paljasjalkakenkiä muutoin. Näiden kanssa pärjää, mutta muutaman päivän päästä pikkuvarpaiden hankaaminen kyllä risoo. Eli saisi olla leveämmätkin, mutta en usko että paljoa markkinoilla on.

Tarrat on huonot näissä joo, lähtee sateella rullautumaan. Mutta noin muuten ei ole kyllä ollut ongelmia tarrakenkien kanssa ja näissäkin kyllä pysyy vielä kiinni, mutta selkeästi se heikoin lenkki näissä popoissa, verrattuna aiempiin pyöräkenkiin.

Ite tykkään velcroista kun niiden kanssa saa sellaisen tasaisen tuen jalkapöytään ja voi hienosäätää kolmesta eri kohdasta erikseen.

1 Like

Velcrot aivan jees myös mulla - ulkonäkö on toki vähän öhhh, mut mun halvat Shimanon kengät on kestäneet nyt jo viitisen vuotta ilman mitään ongelmia. Malli joku RT5 tjsp.

Sit jos noi hajoo niin kattelin että taitava suutari ihan varmasti värkkää uudet ja support local ja silleen

2 Likes

Ai että istu hyvin noi sidi än dragon vitoset jalkaan :hugs: Vähä kielen reuna tuntu terävältä ja pottuvarvas tuntu pohjan muodon vuoksi olevan vähä pystyssä. Mutta tommosiin tottuu ja kieli kyllä prhmenee, varsinkin kun siinä reunassa oli kivasti viiltoja, että pääsee taipumaan nahka siitä. Istu aikalailla yhtä kivasti tai jopa kivemmin jalkaan, ku toi recon2. Pohjan pinta-ala ainaki ensiaskeleilla hassun pieni vaan eipä nuilla oo pitkiä matkoja tarkotus kävellä :face_with_hand_over_mouth:

1 Like

kokemuksia pyöräkenkien korjaamisesta? Mulla shimanon me5 tossuista tuo kärjen vahvike alkanu irtoamaan kengästä ja se pitäis jotenkin liimata paikoilleen. Kävin tänään näyttämässä kahdelle suutarille, mutta kumpakaan ei sitä halunnu yrittää korjata kun se kärjen vahvike on tollasta muovimatskua mitä ei voi ommella, eikä heiltä löytynyt oikeanlaista prässiä, jola sen voi liimata jämptisti paikoilleen.

Onko tietoa jostain pyöräkenkiin erikoistuneesta suutarista yms?

Fiksipirkka alkuun, laita kumiliimaa tyyliin repair eXtreme tai Loctitella tais olla kans. Sit liimaa kärjen ja vahvikkeen väliin ja jollain remmillä kengän ympäri kompressio, puristimilla vois kans kokeilla tukea sitä. Vois toimia ainakin ensihätään.