Sovitaanko, ettei käytetä all-capseja otsikoissa?

hyvä topi

Yks kaveri kirjottaa kaikki fb-postaukset capseilla ja se on jotenkin iha vitun häiritsevää. Täällä en oo osannu häiriintyä. Joskus kyllä siitä, että ihmiset laittaa enää-sanaan ylimääräsen ännän perään. Enään. ENÄÄN. Ei ole sellasta sanaa, saatana. On muute todella typerää, että se vituttaa.

Sanasta vittu tykkään myös. Kiroilusta muutenkin.

Ja joku vois tehä botin, joka kuvakaappaa kaikki nuunuun postaukset nanosekunti postauksen ja jokasen editin jälkeen. Mut ehkä se ois väärin. Pala taikaa katoais maailmasta.

zykkeli - 15:11, 3.10.2017 » ja asb, jätkä muuten kuuluu niihin harvoihin jotka ovat myös jengiä ohjeistaneet capsien käyttöön https://www.yksivaihde.net/old/75 Eikös tällainen jatkuva "MYYTY" ja "OSTETTU" käyttö tiputa huomioarvoa? Vai miksi näin nyt alkujaan on kannattanut ohjeistaa varsinkin jos se sitten kuitenkin ahdistaa?
Hyvä huomio, korjataan tuo pois. Ennen ei tosiaan ollut ongelmaa, kuten jo aiemmin mainitsin. Ehkä se meni sulta ohi, kun olit niin kiukuissas esimerkiksi päättymisestä. Mut aika syvältä tosiaan oot käyny sherlokkaamassa. Kertoohan se asian tärkeydestä.

Tuo huomion hakeminen tapahtumille on ihan validi pointti ja mä voin uskoa sen toimivan, jos edes yksi teistä edais capsit veke tapahtuman päätyttyä. Koska nythän tuo kusee suoraan seuraavan tapahtuman järjestäjän muroihin.

Asb on kokovartalokyrpä, mutta capsien poistamisessa on mun mielestä hyvä ajatus taustalla.

Voitaisko tehdä sellainen linjaus, että modeiksi valitaan vain luokanopettajia?

ketä esim?

Tai tuleva pastori.

asb - 18:09, 3.10.2017 »
zykkeli - 15:11, 3.10.2017 » ja asb, jätkä muuten kuuluu niihin harvoihin jotka ovat myös jengiä ohjeistaneet capsien käyttöön https://www.yksivaihde.net/old/75 Eikös tällainen jatkuva "MYYTY" ja "OSTETTU" käyttö tiputa huomioarvoa? Vai miksi näin nyt alkujaan on kannattanut ohjeistaa varsinkin jos se sitten kuitenkin ahdistaa?
Hyvä huomio, korjataan tuo pois. Ennen ei tosiaan ollut ongelmaa, kuten jo aiemmin mainitsin. Ehkä se meni sulta ohi, kun olit niin kiukuissas esimerkiksi päättymisestä. Mut aika syvältä tosiaan oot käyny sherlokkaamassa. Kertoohan se asian tärkeydestä. Tuo huomion hakeminen tapahtumille on ihan validi pointti ja mä voin uskoa sen toimivan, jos edes yksi teistä edais capsit veke tapahtuman päätyttyä. Koska nythän tuo kusee suoraan seuraavan tapahtuman järjestäjän muroihin.
Ihana asb :) En toki tästä sinulle kiukuissani ole. Kuten kerroin tiedän käyttäväni capseja tapahtumien yhteydessä jo kertomillani perusteluilla joten miksi hermostua.

Ihan kauheasti ei myöskään myyntilangan sticky-postausta tarvitse etsiä kun sen vielä moneen kertaan itsekin lukenut. Tuonnekin päädyin vain siksi, että etusivulla juuri paukahti vastaan yksi “MYYTY” postaus ja muistin, että näinhän on jopa taidettu ohjeistaa. Kieltämättä vähän hymähdin kun hokasin, että oli teikäläisen postaama tuo ohjeistus :smiley: Sitä en meinaan suorilta muistanut.

Tapahtumien suhteen tuo huolesi huomioarvosta ei myöskään ole niin perusteltua paitsi hetkinä jolloin hyvin paljon tapahtumia. Tapahtumakeskustelut kun hautautuvat aika nopeaan joten eipä ne vanhat siellä kovin peliä ole sekoittamassa. Vai kuinka?

capsien mahdollinen huomioarvo katoaa kyllä sillä hetkellä kun siitä tulee yhtään yleisempi tapa.

ärsyttävyys menee sit ainakin omasta mielestä suht suoraan isolla kirjoitettuun kirjainmäärään suhteutettuna.

itteäni ärsyttää ku jengi käyttää liikaa isoa etukirjainta ja liian pieniä hymiöitä :-----D

edit. eiks meillä oo “yleistä ärsytystä” -topia? vois olla, ni ei tarttis joka asialle omaa avata.

edit2. kävin mietiin, ni liikaa kyllä ärsyttää myös jos on paljo topeja ja sit kyl ärsyttää myös jos ei tiiä niitä topeja. ja sit ku oikein kävin miettimään, ni ärsyttää myös kaikki topit.

edit3. :--------------DD

edit4. ja entä jos kirjottaakin shifti pohjassa??? :mindblow:

Frankton - 9:26, 4.10.2017 » entä jos kirjottaakin shifti pohjassa??? :mindblow:
näin mä teen. ois kyl parempi jos toi menis vielä niin, että jos on jo valmiiks capslock pohjassa ja painaa shiftin pohjaan, tulis vielä isompia kirjaimia.

ja kyllähän toi capsien käyttö otsikoissa liittyy siihen että sillä haetaan erottuvuutta joko itsekkäistä, yhteisöllisistä tai teknisistä syistä. discoursessa ei ole tätäkään ongelmaa btw.

peltsip - 8:52, 4.10.2017 » capsien mahdollinen huomioarvo katoaa kyllä sillä hetkellä kun siitä tulee yhtään yleisempi tapa.
Tämähän oli mainittu jo ensipostauksessa. Mitään vastaväitteitä sille ei ole näkynyt. Kaikenlaisia ad hominem-yrityksiä kaataa argumentti etsimällä vikoja muiden tekemisistä tietysti piisaa. Kuka sitä nyt omista tekemisistään haluaisi virheitä myöntää...
asb - 9:37, 4.10.2017 » Kuka sitä nyt omista tekemisistään haluaisi virheitä myöntää...
https://media.tenor.com/images/75f73890e8e74483b5fd35ec903180f4/tenor.gif

alko naurattaa ja löin pään seinään.

pieni merenneito - 9:34, 4.10.2017 »
Frankton - 9:26, 4.10.2017 » entä jos kirjottaakin shifti pohjassa??? :mindblow:
näin mä teen. ois kyl parempi jos toi menis vielä niin, että jos on jo valmiiks capslock pohjassa ja painaa shiftin pohjaan, tulis vielä isompia kirjaimia.
itsehän paatuneena vim ukkona olen vaihtanut turhan caps lock näppäimen esciksi
pieni merenneito - 9:36, 4.10.2017 » discoursessa ei ole tätäkään ongelmaa btw.
Tämähän se. Näkisin että tosi moni foorumilla närää aiheuttanut asia olisi hallinnassa yksinkertaisilla teknisillä ratkaisuilla (paremmat moderointityökalut jotka mahdollistaisivat ketjujen splittailun/yhdistämisen, vaikkapa tämä asbia ärsyttänyt caps-otsikointi, tiettyjen aihealueiden/puheenaiheiden näkyminen etusivulla). Uskon ylipäätään ennemmin teknisiin linjauksiin ja proaktiiviseen moderointiin ketjujen ja puheenaiheiden jäsentelyssä kuin käyttäjien vainoamiseen kun joku jätti noudattamatta jotain keksittyjä sääntöjä.

Mietin pitkään miksi kukaan ei ole postannut tähän sitä lokkia jolla on hassu hattu mutta sehän olikin CHER LOKKI EIKÄ CAPS LOKKI:D

asb - 9:37, 4.10.2017 » Kuka sitä nyt omista tekemisistään haluaisi virheitä myöntää...
Hyvä yritys, mutta kaatuu mun kohdallani siihen etten huoraa isoja kirjaimia. Mun omatuntoni ei tässä asiassa kolise.

Kerrohan, miksi kenenkään pitäisi kiinnostua siitä mitä sä pidät foorumilla ärsyttävänä, kun oma käytöksesi on vuodesta toiseen niin paskamaista muita kohtaan?

Eli tämä:

RTZ - 16:53, 3.10.2017 » Naurattaa se, että asb itse nimittelee ihmisiä typeriksi, tekopyhiksi ja ties miksi ja itse esiintyy "yhteisön rakentajana", mutta käyttäytyy toistuvasti äärimmäisen loukkaavasti. Sillä tavallahan se yhteisö vahvistuu ja ihmiset tunnetusti oppii ja ottaa onkeensa parhaiten, jos niille sanoo oikein pahasti niin että varmasti ymmärtävät olevansa paitsi väärässä, myös huomauttajaa huonompia ihmisiä. Jätkän koko foorumilla olo on yhtä allcapsia.

Jengi nielee nää Anatuden trollit syvälle kiduksiin! SORI NÄINHÄN TÄÄ PITI KIRJOITTAA.

en tullut tänne kaatamaan argumenttia vaan olemaan internetissä.