Sipsitopic

Tahmatassu - 12:02, 6.6.2020 » Kartanon perunalastut. muut jonnesipsit voikin unohtaa
no jos haluaa pahvia syödä ni sit voi ostaa kartanon sibs

Kartanon perunalastuista muuten senmone huomio että sillon aikanansa ku ne lanseerattiin niin monta vuotta ne oliki kyl tosi hyvii. Siihen aikaa kuorellisesta perunasta tehtyä snadisti paksumpaa sipsiä ei meinaan markkinoilla muita ollu.
Mut sit tapahtu jotain ja reseptia muutettiin, en oo iha varppi mutta ihan ku niistä olis tullu snadimpia ja ohuempia. Ihan ku makuki olis jotenki muuttunu. Se alkuperänen luonne joka erotti ne muista lähti poijes ja niinpä ainaki minä lopetin niitte ostamisen. Pari kertaa viime vuosina kokeillu välillä ja sama meno edelleen. Nou tänks.

+1

No siis: Pandy linssisipsit.

Ostin sipulimaustettuja Pandyjä kolme pikkupussia Matsmartilta tuossa taannoin. Seuraavassa tilauksessa tilasin 24 pikkupussia eri makuja. Mä en ees oo mikään sipsinsyöjä, mutta ei jukelin tähäre!

Konsta - 13:46, 6.6.2020 » Kartanon perunalastuista muuten senmone huomio että sillon aikanansa ku ne lanseerattiin niin monta vuotta ne oliki kyl tosi hyvii. Siihen aikaa kuorellisesta perunasta tehtyä snadisti paksumpaa sipsiä ei meinaan markkinoilla muita ollu. Mut sit tapahtu jotain ja reseptia muutettiin, en oo iha varppi mutta ihan ku niistä olis tullu snadimpia ja ohuempia. Ihan ku makuki olis jotenki muuttunu. Se alkuperänen luonne joka erotti ne muista lähti poijes ja niinpä ainaki minä lopetin niitte ostamisen. Pari kertaa viime vuosina kokeillu välillä ja sama meno edelleen. Nou tänks.
Tämä +100!!

Meillä on ollut nimimerkki Konstan kanssa aikanaan erimielisyytemme foorumilla mutta pidän tätä ulostuloa merkkinä siitä, että sotakirves on haudattu, olen kasvanut ja on aika pyytää Konstalta anteeksi huonoa käytöstäni ja lapsellisia ilmaisujani mielipideasioissa. Olisipa vielä vanhoja Kartanon kermaviili-tilli sipsejä.

Juu kyllä kyllä! Minäki pyydän anteeksi kaikkea mitä oon ikinä mihinkään sanonu ja ny laitetaan nääs sotakirveet saveen ja keskitytään sipsiasioihin tästä etiäppäin!

Ehkäpä tämän langan innoittamana uskaltaudun tänään nopiasti Alepaan kattomaan olisko siellä vielä niitä hyviä maalaisperunalastuja.

Ah, ei tähän ole mitään lisättävää enää. Tästä jaetusta intohimosta ja sen esilletuonnista koko Sipsimuseokin sai alkunsa. Upeaa keskustelua, jatkakaa!

nikamat - 13:12, 6.6.2020 » https://oikiasipsi.fi/wp-content/uploads/2019/10/1336_Oikia_Sa%CC%88ha%CC%88kka%CC%88_Sabina_250g.png Sähäkkä Sabina sipsit, ei voi pettyä.
Ja saman valmistajan Fiini lady Claire vinegar sipsit. Ehdoton suosikki! Onko muita vinegar sipsien fan clubiin kuuluvia?

Ehkäpä ihanin tuote päällä maan!

Hokkane - 15:53, 6.6.2020 » Onko muita vinegar sipsien fan clubiin kuuluvia?
Toki, mutta yleensä pilattu laktoosilla jostain syystä nää. Itseltänihän löytyy tietysti Sarson'sin mallasviinietikkaa suihkepullossa, mutta oon kyllä käyttänyt sitä useammin kattilapoppareihin kuin sipseihin, joihin sitä vaikeampi annostella.

Oli pakko hakea grillisipsejä kaupasta. Mutta Sähäkkä Sabrina kiinnostaa kyllä kovasti.

sriracha on kielletty ku siinä käytettii jotain industrial grade väriainetta. rip

thanks bhiit

nalle wheelroos - 16:19, 6.6.2020 »
Hokkane - 15:53, 6.6.2020 » Onko muita vinegar sipsien fan clubiin kuuluvia?
Toki, mutta yleensä pilattu laktoosilla jostain syystä nää.
Tää kyllä ärsyttää niin paljon, mutta onneks löytyy joitakin ihan kelpoja etikkasipsejä vegaanisena.
nalle wheelroos - 16:19, 6.6.2020 » Itseltänihän löytyy tietysti Sarson'sin mallasviinietikkaa suihkepullossa, mutta oon kyllä käyttänyt sitä useammin kattilapoppareihin
Täähän on hyvä idea! Itse on tullut välillä valuteltua Valentinaa tai muuta hot saucea poppareiden sekaan, sottasta hommaa syöminen mutta ai että on hyvä kombo!

Oli kyllä aika tuhannen taalan temppu Real snacksilta brändätä ne hitusen junttiestetiikkaan nojaavat sipsinsä Oikia-brändiksi ja ajanmukaisiin mattapussukoihin. Väittäisin että sähäkkä sabina on sama kuin real snacksin vähän ontuva vanha chilichipsi, mutta tuo kanssallisromanttinen / kansallieroottinen graffa nostaa tuotteen jokseenkin maistuvalle tasolle. Hyvä niin, sillä pienen puolella aina, ja muuten sipseissä on aika oligopolia kaupan hyllyllä.
Real snacksin etikkasipsi oli kovaa kamaa, etikkasipsien odensiksi voisi kutsua. Vivahteeton, mutta pärisee.

Real sibs 0/5 vaikka mikä on

Blairs jalapeno cheddar 5/5 ja jos ostan etikkasipsuja nii baareista saa sellasii rapsakoita minkä logossa on dogo

..... - 18:54, 6.6.2020 » Real sibs 0/5 vaikka mikä on baareista saa sellasii rapsakoita minkä logossa on dogo
https://uploads-ssl.webflow.com/5e57b316539f8c729ea3d5b9/5e60daf8afff65d99d9abebf_Crisps_All.jpg

Elikkäs nää? On ihan hyviä baarinaposteltavia, ostaisin isommassakin pussissa.

Etikka- ja balsamicosipsi fanclubissaa, hep!

Jos oikein haluan sikailla, niin ostan Taffelin bbq sipsei, teen dipin laittamalla valkosipalivalmissekoitetta ja jotain toista dippisörsselia oatlyn kaurafraicheen ja sitten annan vaan synapsien napsua päässä.

Hokkane - 15:53, 6.6.2020 »
nikamat - 13:12, 6.6.2020 » https://oikiasipsi.fi/wp-content/uploads/2019/10/1336_Oikia_Sa%CC%88ha%CC%88kka%CC%88_Sabina_250g.png Sähäkkä Sabina sipsit, ei voi pettyä.
Ja saman valmistajan Fiini lady Claire vinegar sipsit. Ehdoton suosikki! Onko muita vinegar sipsien fan clubiin kuuluvia?
Jotenkin toi Oikia brändinä on laittanu kiertämään kaukaa, mutta kai nää on kokeiltava!

Näitä vedettiin nuorempana. Prawn cocktail on god tier. Ennen sai lähihuoltoasemalta, nykyään pitää metsästää.

https://www.walkers.co.uk/images/default-source/products/walkers-crisps/prawn_cocktail.png?sfvrsn=4

https://www.walkers.co.uk/images/default-source/products/walkers-crisps/salt_vinegar.png?sfvrsn=4